Salix .....

11. Data: 2003-09-05 21:19:38

Temat: Re: Salix .....
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mnie nurtuje natomiast to
> czy wierzba wiciowa na ktorej zaszczepione sa wierzby ozdobne
> urosnie czy na zawsze pozostanie taka polmetrowa
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Jak będziesz ją tak dalej podlewał
to na zawsze zostanie półmetrowa:-))

Pozdrawia wylewnie boletus

12. Data: 2003-09-05 21:45:27

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2003-09-06 00:39:26

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał
> :)
> wowwwwwwwwwwwwwww
> tyle nowych
> nieznanych slow

:-)))))
Wykładów "od podstaw" Dirka nie czytałeś?:-)

> ale zrozumialem
> ze aby ja "podciagnac" do gory
> musze ja zwyczajnie podcinac po bokach
> :)

?Nie rozumiem:-)
1.Chcesz podciągnąć wyżej podkładkę? (!)
2.Czy część szczepioną podnieść do góry?

ad.1 musisz poczekać na odrosty z podkładki i jeden z nich po prostu
zostawić. Będzie wierzba 2gatunkowa/2piętrowa. Ten jedyny odrost będzie grał
rolę pędu szczytowego i wydłużał rocznie o ok.1metr (przykładowo).
ad.2.usuwać odrosty, a z gałęzi "szlachetnych" zostawić po prostu jedną,
najsilniejszą (ew. można przypalikować, zależnie od odmiany, u "płaczących"
palik konieczny), resztę bocznych obciąć - wtedy ta jedyna gałąź przejmie
rolę pędu szczytowego. Uzyskasz wierzbę 1gatunkową o zaplanowanej wysokości
i pokroju.

:-)A jaka to odmiana, że takie problemy stwarza?

Pozdrawiam
p...@r...pl

14. Data: 2003-09-06 08:15:25

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Wykładów "od podstaw" Dirka nie czytałeś?:-)
hehe
jestem prosty chlopak ze wsi
:)

> ?Nie rozumiem:-)
> 1.Chcesz podciągnąć wyżej podkładkę? (!)
> 2.Czy część szczepioną podnieść do góry?
:)
chodzi mi o to
ze ta wierzba w tym miejscu musi miec korone ze 40 -50 cm wyzej
bo aktuanie jest to taka niby kula
dotykajaca koncowkami galezi ziemi
:)

> [...]
> palik konieczny), resztę bocznych obciąć - wtedy ta jedyna gałąź przejmie
> rolę pędu szczytowego. Uzyskasz wierzbę 1gatunkową o zaplanowanej
:)
te ozdobne wierzby kupilem jako matecznik
juz w przyszlym roku zamierzam pobawic sie i zaszczepic je na wierzbach
wiciowych:))
:)
najprawdopodniej jednak te Salix integra 'Hakuro-Nishiki'
przesadze w inne miejsce nad stawem
a nad tym potoczkiem zasadze wierzbe o pokroju placzacym
jedna zapewne z trzech
_babilonska salix babylonica
_zwisła salix pendulina
_ placzaca salix sepilcralis
:)
ale nie moze byc ona wyzsza niz 2-3 metry
i zastanawiam sie czy pilnujac jej wysokosci nie sprawie
ze bedzie bardziej przyrastala na grubosci pnia
ktory nie moze byc grubszy niz 10 cm
:)
chyba tez trzeba bedzie ja zaszczepic na wierzbie wiciowej
?

> :-)A jaka to odmiana, że takie problemy stwarza?
:)
jak wspomnialem powyzej
jest to wierzba japonskaSalix integra 'Hakuro-Nishiki'
hehe
kupujac ja myslalem
ze ona przez caly sezon bedzie miala takie rozowo-biale koncowki
:(
z tych ozdobnych podoba mi sie tez
wierzba szwajcarska Salix helvetica 'Ober Donar'
:)

15. Data: 2003-09-06 11:57:17

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> jak wspomnialem powyzej
> jest to wierzba japonskaSalix integra 'Hakuro-Nishiki'

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Nie przypadkiem 'Hara-kiri' ?:-))

Pozdrawia tylko Ciebie boletus

16. Data: 2003-09-06 12:07:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nie przypadkiem 'Hara-kiri' ?:-))
hehe
hara-kiri nazywam ja na swoj uzytek
:)
> Pozdrawia tylko Ciebie boletus
:)
znowu poobrazany na grupe
?

17. Data: 2003-09-06 12:28:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> znowu poobrazany na grupe
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Ależ skąd. Grupa jest super,szczególnie
bawi mnie dużo starszy,przemiły, 8),
kolega - niewątpliwy autorytet
w dziedzinie winoroślowej. No może
za wyjątkiem WPR(winoroślowego
pogotowia ratunkowego) :-)))

Pozdrawia wszystkich (oprócz Jankiela) boletus

OT - wirus w poczcie
sekator - ale jaki?
"więdnięcie" gron
Pytanko o szkółk