Żółknąca sosna

1. Data: 2003-09-05 04:45:02

Temat: Żółknąca sosna
Od: visio <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Wczoraj przy "codziennym obchodzie" zauważyłem na na nowo
posadzonej sośnie (1rok)żółknięcie igieł .Końcówki gałązek są zielone,a
od pnia zaczynają żólknąć.Pobiegłem do domu wertować literaturę i
doszedłem do wniosku że objawy posują do występowania mszycy,której
jednak na igłach nie dostrzegłem.Proszę o radę kogoś bardzie
doświadczonego w tej dziedzinie.CO TO JEST? i JAK TEMU ZAPOBIEC?.:(

--
Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

2. Data: 2003-09-05 08:35:23

Temat: Re: Żółknąca sosna
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak na igłach nie dostrzegłem.Proszę o radę kogoś bardzie
> doświadczonego w tej dziedzinie.CO TO JEST? i JAK TEMU ZAPOBIEC?.:(

Prawdopodobnie jest to choroba - Osutka sosnowa(Opadzina sosnowa)
(Lophodermium pinastri).Więcej o chorobie poszukasz sam-jeśli
będziesz
miał ochotę.
Walka:zbierać i palić opadłe igły,bowiem znajdujące się na nich
zarodniki
mogą podczas deszczu zakażać zdrowe gałęzie.
Chemia: oprysk od kwietnia do września Euparenem,Dithane M-45,
Sportakiem 450 EC.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-09-05 19:29:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"visio" <u...@d...idealny.pl> wrote in message
> Witam. Wczoraj przy "codziennym obchodzie" zauważyłem na na nowo
> posadzonej sośnie (1rok)żółknięcie igieł .Końcówki gałązek są zielone,a
> od pnia zaczynają żólknąć.

Jaka to sosna (precyzyjniej: jaki gatunek)? To może być również zupełnie
naturalne zrzucanie igieł, choć pora może niezbyt odpowiednia - ale może być
związane z przesuszeniem.

Żółknące igły zaobserwowałam ostatnio u siebie na sośnie pospolitej. Nic
alarmującego.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-09-05 21:28:26

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żółknące igły zaobserwowałam ostatnio u siebie na sośnie pospolitej. Nic
> alarmującego.
>
> Pozdrawiam, Basia.

U Ciebie to normalka:-)
U niego nie:-(

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-09-05 23:26:23

Od: Zygzak <c...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

w <news:evgl21-ick.ln1@dom.idealny.pl>
visio napisał(a):

> [...]
> dostrzegłem.Proszę o radę kogoś bardzie doświadczonego w tej
> dziedzinie.CO TO JEST? i JAK TEMU ZAPOBIEC?.:(

Teraz to juz tylko podlewac. Sierpien w tym roku byl bardzo goracy. W
razie czego juz teraz zaopatrz sie w nowe drzewko i wysadz je w
poblizu. Dbaj zeby nie mialo zbyt sucho i zeby nie stalo w sloncu
caly dzien (zwlaszcza w poludnie rzecz jasna).
Na pocieszenie dodam ze szkodniki na pojedynczych drzewach wystepuja
bardzo rzadko. Musialbys miec okropnego pecha.

Pozdrowienia
--
Zygi

6. Data: 2003-09-06 05:15:07

Od: visio <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli się nie mylę to jest to sosna odmiany Ponderosa.(Długie zielone
igły pogrupowane w pączki):rolleyes:

7. Data: 2003-09-07 05:29:06

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "visio" <u...@d...idealny.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Wczoraj przy "codziennym obchodzie" zauważyłem na na nowo
> posadzonej sośnie (1rok)żółknięcie igieł .Końcówki gałązek są zielone,a
> od pnia zaczynają żólknąć.Pobiegłem do domu wertować literaturę i

Piszesz, ze ta sosna to Pinus ponderosa. Polska nazwa to sosna żółta. Sosna
żółta powinna mieć coś żółtego, może więć stąd te żółte igły.
Żart oczywiście.
Jeżeli są to najstarsze igły (bo przy pniu) na tej sosence to uważam, ze nie
musisz się tym martwić.
Co do mszyc to preferują one najmłodsze części roślin.
KM

8. Data: 2003-09-07 14:01:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> wrote in message

> Jeżeli są to najstarsze igły (bo przy pniu) na tej sosence to uważam, ze nie
> musisz się tym martwić.

To jest bardzo istotne. Jesli igly na koncach galazek pozostaja zielone,
nie przejmuj sie, sosny tak maja. Jesli zas te koncowe igly zolkna,
musl o nowej sosnie do posadzenia. U mnie na przyklad jedna sosna,
rosnaca wsrod kilku innych, pewnego roku uschla. Przyczyn nie udalo
mi sie ustalic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-09-09 12:45:09

Od: visio <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie chyba była to niepotrzebna panika!!! Ale zawsze czegoś się
nauczyłem. Dzięki za pomoc.

--
Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl