KRET !!

1. Data: 2003-09-04 18:38:01

Temat: KRET !!
Od: "Robert" <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Serdecznie !!

Mam wielki problem!! Na działkę wlazł mi kret ( krety) które ryją mi
miejsce nowo posadzonych truskawek oraz
posianej trawy. Co robić aby skutecznie go z tamtąd przepędzić?

Z szacunkiem:
Robert Kubanek
r...@p...onet.pl
Szczecin

2. Data: 2003-09-04 18:53:27

Temat: Re: KRET !!
Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam wielki problem!! Na działkę wlazł mi kret ( krety) które ryją
mi
> miejsce nowo posadzonych truskawek oraz
> posianej trawy. Co robić aby skutecznie go z tamtąd przepędzić?

Sa takie pytania jakich na pewnych grupach nie powinno sie zadawac.
Na tej grupie jest to wlasnie pytanie o zwalczanie kreta.
Ta grupa dzieli sie na:
a) zwolennikow kretow
b) przeciwnikow kretow
z czego pierwsza grupa ma o tyle latwiej, ze sciaga sobie z glowy problem i
nie zamartwia sie niepotrzebnie . Grupa druga ma wieczny problem, gdyz jak
wiadomo na kreta nie ma skutecznych sposobow. Mozna sprobowac przeroznych
metod jesli tylko dzieki temu bedziesz spac spokojniej:
a) wbic w ziemie dziecinne "wiatraczki" lub metalowe prety. Dla wzmocnienia
efeku na prety mozna nasadzic plastikowe butelki po wodzie mineralnej.
b) kupic dzwiekowy odstraszacz na krety. U mnie kilka lat temu kret zrobil
sobie "odwiert" w odleglosci 1.5 od urzadzenia wiec juz w to nie wierze.
c) zastawic podziemne pulapki na krety ale to wymaga kilkukrotnego w ciagu
doby sprawdzania czy nie mieszka juz tam jakis potwor a nastepnie nalezy
pofatygowac sie z nim do lasu, lub daaaaaleko od domu i zwrocic mu wolnosc.
d) w ostatecznosci ( do ktorej to zwierze niechybnie Cie doprowadzi) mozna
tez kreta pokochac.

Ja kreta w ogrodzie zwalczylam panem od deratyzacji. Jakos nie moglam sie
przekonac do pokochania kreta w moim ogrodzie. Natomiast za plotem kazdy
kret jest kochany.

Iza Wójcik

3. Data: 2003-09-04 18:54:24

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mi
> miejsce nowo posadzonych truskawek oraz
> posianej trawy. Co robić aby skutecznie go z tamtąd przepędzić?

Ja poluje na lobuza ze szpadlem.

4. Data: 2003-09-04 20:47:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Iza Wójcik" <g...@g...pl> wrote in message

> Ta grupa dzieli sie na:
> a) zwolennikow kretow
> b) przeciwnikow kretow
> [...]

Zapomnialas dodac, ze mamy wlasnie rok kreta, wiec
grupa zwolennikow jest zdecydowanie gora.

Poza tym w sposobach na krety nie wymienilas jedynie
skutecznego - stolek i dwie butelki piwa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-09-05 10:10:13

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:axN5b.3469$3b2.367190@twister.neo.rr.com...
> "Iza Wójcik" <g...@g...pl> wrote in message

> Zapomnialas dodac, ze mamy wlasnie rok kreta,

Ale poczekajmy do przyszłego roku, a może będzie to rok turkucia podjadka i
chrabącza majowego.
Czego Izie i Pablo w ich ogródkach życzę serdecznie.

Pozdrawiam wszystkich, którzy krety z ogrodów płoszą, a nie mordują
Ewa

6. Data: 2003-09-05 10:44:58

Od: "ina" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>jezeli nie chcesz oglosic bankructwa domowego budzetu pokochaj go:)ja juz
uzywalam wszystkiego od zapachowych poprzez dzwiekowe pulapki a krecik jak
zyje tak zyje i ma sie calkiem niezle :)

7. Data: 2003-09-05 10:57:26

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza napisała:
> Grupa druga ma wieczny problem

- Z grupą pierwszą?
Pyta calvi

8. Data: 2003-09-05 11:31:00

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - Z grupą pierwszą?
> Pyta calvi

Ze sobą. Rwie włosy z głowy,
a krety mają to gdzieś:-)))

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-09-05 12:19:56

Od: Zygzak <c...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

w <news:bj80pq$n9u$1@opal.futuro.pl>
Robert napisał(a):

> Mam wielki problem!! Na działkę wlazł mi kret ( krety)
> które ryją mi miejsce nowo posadzonych truskawek oraz
> posianej trawy. Co robić aby skutecznie go z tamtąd
> przepędzić?

Moja metoda: (zapodalem niedawno) na pl.sci.las ale chyba nie doszolo
(Xnews+Hamster uzywam od tygodnia i jeszcze nie znam za dobrze).

Pyl tytoniowy. Do nabycia w zakladach tyoniowych na terenie calego
kraju :-). Chyba, bo dawno nie pytałem. Kosztuje.

Pyl z MDF. Dostepny tam gdzie robia kolumny glosnikowe, drzwiczki do
mebli kuchennych i inne stolarskie sprawy. Krakow i okolice sluze
adresem firmy której szefostwo bedzie Wam wdzieczne jesli choć trochę
tego zabierzecie (trzeba przywieŸć własne worki), tylko nie mówcie po
co Wam to, bo od nastepnych bedš chcieli pieniędzy (centki).
Trzeba tego sporo sypać (ja sypałem az w końcu caly trawnik był...
zolty), nawet i doœć długo czekać na efekt (aż troche gleba tym
przejdzie od deszczu).

Pod ty wzgledem pył tytoniowy jest lepszy bowiem wystarczy nim
oproszyć trawnik ot tak sobie i wystarczy.

UWAGA WADY!
Suchy pyl mdf ma zolty kolor.
MDF bynajmniej nie jest ekologiczny, ZTCW jest to masa celulozowa
(makulatura i inne odpady celulozowe) wymieszana z jakšœ żywicš
sztucznego pochodzenia i prasowana wysokim ciœnieniem. Metoda jest o
tyle dobra ze powinna zadowolic zarówno antykretowcow jak i
prokretowcow, bowiem nie zabija zwierzat tylko sugeruje im silna
potrzebe zmiany miejsca pobytu.
Sasiad sie "ucieszy" ;-)

ZALETY!!!
Hehe, zerowy koszt. No, tylko transport.
Wreszcie mam gdzie nakopać robaków na ryby.

Mam duzo trawnika (a z pół ha chyba) i od czasu gdy zaczšłem to sypać
(jakies 3 lata temu na gotowy juz trawnik) iloœć kretów zmniejszyła
się znacznie. Kiedyœ potrafiły mi zalatwić istny horror - bywało ze
kilkanascie kopczykow dziennie. Teraz ich ilosc to pare sztuk na
calej sypanej powierzchni.
I nawet fajnie to wyglada.

Dobra kończe.
Życze skutecznej polemiki z kretami. Pozdrawiam Wszystkich.

--
Zygi

10. Data: 2003-09-05 16:33:18

Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dyskusje o kretach na grupie zawsze mnie zastanawialy. Tyle razy temat byl
juz ruszany a dalej taki spory odzew. Naprawde nie spodziewalabym sie;-))

Iza Wójcik

> Ze sobą. Rwie włosy z głowy,
> a krety mają to gdzieś:-)))
>
> Pozdrawia boletus