Jak zrobic spirytus 70% ?

1. Data: 2005-11-02 18:23:01

Temat: Jak zrobic spirytus 70% ?
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Potrzebuje zrobic spirytus 70% do przemywania pepka niemowlaka.
Dostepny mam jedynie 95%.
Zarowno na szkole rodzenia, jak i w szpitalu i dostepnej
mi lieteraturze podaja recepte 2 czesci spirytusu i jedna czesc wody
Tyle ze 2/3 z 95% da nam roztwor 63%
Znacznie lepszą byla by proporcja 3 czesci spirytusu i 1 czes
wody - wtedy mamy 71% - czyli zwazywszy ze ten 1% nam szybko
odparuje - ideal.

Tylko pytanie dlaczego wszyscy mowia o proporcji 2/3 a nie 3/4 ?

2. Data: 2005-11-02 18:34:56

Temat: Sam wiesz ..
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tak dobrze policzyłeś to znaczy, że wiesz i po co pytasz?
A czy wziąłeś pod uwagę, że mieszając wodę ze spirytusem ciecz zmniejsza
objętość?
I wogóle mówisz o % wagi czy objętości ?

(w nowej ortografii)
Jak tak dobże policzyłeś to znaczy, że wiesz i po co pytasz?
A czy wziąłeś pod uwagę, że mieszając wodę ze spirytusem ciecz zmniejsza
objętość?
I wogule muwisz o % wagi czy objętości ?

3. Data: 2005-11-02 18:41:01

Temat: Re: Sam wiesz ..
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-11-02, stokrotka <o...@a...pl> wrote:
> Jak tak dobrze policzyłeś to znaczy, że wiesz i po co pytasz?
> A czy wziąłeś pod uwagę, że mieszając wodę ze spirytusem ciecz zmniejsza
> objętość?
> I wogóle mówisz o % wagi czy objętości ?

Pytam bo mam sprzeczne informacje: moich obliczen z tym co wszyscy
dookola mowia i pisza. Moja wyliczenia to % objetosciowy, wagowo
to moze byc inaczej - Nie znam ciezaru wlasciwego ethanolu.
Moze stad te 2/3 zamist 3/4?

4. Data: 2005-11-02 19:01:18

Temat: Re: Jak zrobic spirytus 70% ?
Od: "Tukan" <t...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> odparuje - ideal.
>
> Tylko pytanie dlaczego wszyscy mowia o proporcji 2/3 a nie 3/4 ?

Witam

Ja zrobiłem 2/3 i działał :) tzn. nie stało się z pępkiem nic złego i szybko
się zagoił.
Nie miałem czasu zaprzątać sobie głowy jakimiś obliczeniami matematycznymi,
zrobiłem tak jak było napisane w jakiejś książce.

5. Data: 2005-11-02 19:12:01

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:slrndmi10a.8ff.troskal@ssc.org
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>
Było:
> Witam,
> Potrzebuje zrobic spirytus 70% do przemywania pepka niemowlaka.
> Dostepny mam jedynie 95%.
> Tylko pytanie dlaczego wszyscy mowia o proporcji 2/3 a nie 3/4 ?

Ludzie mówią różne rzeczy... Jeśli dostałeś instrukcję 2 do 3 to tak zrób
;-) Zapewniam cię, że większość używa rozcieńczenia 2 do 3 niż 70% ponieważ
70% trzeba obliczyć a dwa do trzech jest dane bez dodatkowych operacji.
Pępki obojga moich dzieci były smarowane spirytusem rozcieńczonym w stosunku
trochę wody do trochę więcej spirytusu.

Naucz się odróżniać ważne zalecenia od pozostałych, inaczej zostaniesz
sparaliżowany decyzyjnie i zastygniesz w bezruchu w naprawdę ważnym
momencie!

6. Data: 2005-11-02 21:43:19

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Znacznie lepszą byla by proporcja 3 czesci spirytusu i 1 czes
> wody - wtedy mamy 71% - czyli zwazywszy ze ten 1% nam szybko

Rob jak kaza, bez przesady :) Czy bedzie to 60 czy 75 efekt ten sam. Chodzi
tylko o to by nie byl zbyt silny bo taki wbrew pozorom slabiej dziala na
drobnoustroje. Do dzis pamietam jak na cwiczeniach z biochemii mlody
doktorant kazal rozrabiac spirytus i chcial zeby wymieszac mu co do mm^3 (a
mieszalismy objetosci rzedu dziesiatek ml i chodzilo o zwykla denaturacje
bialek przy izolacji DNA) a jak sie spytalem o kropelki wody i spirytu na
sciankach naczyn to machnal reka ;)

--
Pozdrawiam Norbert

7. Data: 2005-11-02 23:05:05

Od: "R." <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dookola mowia i pisza. Moja wyliczenia to % objetosciowy, wagowo
> to moze byc inaczej - Nie znam ciezaru wlasciwego ethanolu.

Gęstość etanolu "czystego" to jakieś 0,789 g/cm3.
Reszte łatwo możesz z proporcji policzyć.
Co do kontrakcji wody i etanolu to nie przejmuj się tą gwiazdą nowej
ortografii.
Zmiana (zmniejszenie) objętości w tym przypadku będzie pewnie nie większa
niż 3%.

R.
--
Chcesz odpisać:
z...@b...cy

8. Data: 2005-11-03 08:02:43

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gęstość etanolu "czystego" to jakieś 0,789 g/cm3.
> Reszte łatwo możesz z proporcji policzyć.

(w nowej ortografii)
NIe masz racji.
NIe masz bowiem żadnej pewność, że niezgodnoś masy i objętości jest liniowa.

> Co do kontrakcji wody i etanolu to nie przejmuj się tą gwiazdą nowej
> ortografii.
(w nowej ortografii)
Czego się czepiasz? Mieszanie wody i spirytusu, ( by dowieść że objętości nie
zawsze sie sumują , to standardowe ćwiczenie ze szkoły podstawowej)

> Zmiana (zmniejszenie) objętości w tym przypadku będzie pewnie nie większa
> niż 3%.
(w nowej ortografii)
Skoro dzieci tę rużnicę widzą , to może być większa, choć nie koniecznie
(3% = 3cm na metsze , a to już widać)
Co do dokładności mieżenia do podanego celu myślę to samo: to nie ma znaczenia.

(w starej)
Skoro dzieci tę różnicę widzą , to może być większa, choć nie koniecznie
(3% = 3cm na metrze , a to już widać)
Co do dokładności mierzenia do podanego celu myślę to samo: to nie ma znaczenia.

9. Data: 2005-11-03 11:11:24

Od: "Agent0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naucz się odróżniać ważne zalecenia od pozostałych, inaczej zostaniesz
> sparaliżowany decyzyjnie i zastygniesz w bezruchu w naprawdę ważnym
> momencie!

Dobre to jest!!!
Muszę to zapamiętać.

Jacek

10. Data: 2005-11-03 11:22:22

Od: "Boa" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuje zrobic spirytus 70% do przemywania pepka niemowlaka.
> Dostepny mam jedynie 95%.

Na naszej szkole rodzenia radzili właśnie 95 zamiast 70. Tak robiliśmy i
pępek ślicznie odpadł :-))

Pozdrr.,
Boa.

jakie pierwsze objawy zapalenia opon mozgowych?
Aptekarze mierzą recepty co do milimetra
Aceton i badanie krwi
Problem z barkiem : (
przyspieszyc okres?