Problem z barkiem : (

1. Data: 2005-11-02 15:23:54

Temat: Problem z barkiem : (
Od: "maćko.b" <mb79(do wyciecia)@poczta.(to tez)fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,zaczelo sie kilka lat temu po treningu na silowni zaczal mnie bolec
bark ale po pewnym czasie to przeszlo.Pozniej powtarzalo sie tez kilka razy
i po wizytach u ortopedy i ciaglych odpowiedziach "posmaruj se pan mascia"
teraz znowu sie powtorzylo ale znacznie bardziej bolesnie.Nie moge wykonywac
ruchow podnoszacych nad barki i wyciskania bo powoduje to bol barku.Od kilku
dni bol barku promieniuje mi na lewa reke az do nadgarstka i okolice
barku.Postanowilem ze wybiore sie prywatnie do ortopedy w Lublinie i moze on
cos mi poradzi.Co Waszym zdaniem moze sie dziac z moim barkiem ? wydaje mi
sie z moze to byc jakies zapalenie ale powtarzalo by sie to za kazdym razem
kiedy zaczynam cwiczenia ? Dziekuje za pomoc-pozdrawiam.

2. Data: 2005-11-02 16:37:13

Temat: Re: Problem z barkiem : (
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Staw barkowy to chyba najbardziej pechowy staw. Nie został przez naturę
przygotowany do znoszenia dużych obciążeń, a już na pewno nie obciążeń
działających ku dołowi (unoszenie bokiem, wyciskanie na barki). Ma
płaską panewkę i w zasadzie trzyma się kupy tylko dzięki kilku (niezbyt
masywnym) mięśniom. Twoje problemy wynikają niestety z przeciążenia
stawu - Twoja wina. Mogę się mylić, ale nie wróżę Ci niestety wielkich
sukcesów w leczeniu tego barku. Prawdopodobnie każde następne
przeciążenie będzie skutkowało pogorszeniem stanu. Powinieneś zaprzestać
klasycznych ćwiczeń na barki, na rzecz pośredniego treningu. Pamiętaj o
tym, że stawy, w przeciwieństwie do mięśni, generalnie nie stają się
mocniejsze w miarę trenowania.

1. Brak rozgrzewki przed ćwiczeniem (kilkanaście minut) jest głupotą,
brak rozgrzewki przed ćwiczeniem barku jest NIEBEZPIECZNY.

2. Stosuj obciążenia nie większe niż 50% możliwości.

3. Stosuj NIEIZOLOWANE ćwiczenia na biceps i triceps. W kulturystyce to
wbrew zasadom, ale Tobie da możliwość w miarę bezpiecznego ćwiczenia barków.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-11-02 16:48:04

Od: "maćko.b" <mb79(do wyciecia)@poczta.(to tez)fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz,nie trenuje barkow od przynajmniej 1,5 roku.Staram sie
dobrze rogrzewac przed treningiem i zawsze cwicze w bluzie i spodniach zeby
utrzymac temp ciala.Cwiczenia na braki jesli juz wykonywalem to maxymalnie z
30% obciazeniem,niestety ale kontuzja barku uniemozliwia mi wiekszosc
cwiczen bo nie moge cwiczyc ani barkow ani klatki a na silownie musze
chodzic bo mam tendencje do tycia jesli nic nie cwicze.
Smarowanie masciami roznymi niestety nie pomaga ani nie pomagalo na dluzsza
mete,teraz zamrazam bark workami z zelem ktory mozna stosowanc na zimno i na
cieplo.Chce dowiedziec sie jaka jest przyczyna tego bolu i czy da sie to
usunac bo uniemozliwi mi to nie tylko treningi ale tez prace
fizyczna.Wybieram sie do podobno najlepszego ortopedy prywatnie no i wyzyta
kosztuje niestety 100zl ale mam nadzieje ze bedzie warto.Pozdrawiam.

przyspieszyc okres?
dziwna miesiączka
kaszel od trzech tygodni
Szkodliwe warunki pracy.