Szkodliwe warunki pracy.

1. Data: 2005-11-02 11:23:15

Temat: Szkodliwe warunki pracy.
Od: "zwi" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczow.
To moja pierwsza wiadomosc na tej grupie.
Chcialem zapytac jaki wplyw moze miec przebywanie okolo 8 godz dziennie w
malym pomieszczeniu wypelnionym sprzetem elektronicznym.
Jest to pomieszczenie ok 6 x 3m w ktorym stoja dwie szafy wypelnione
sprzetem.
Sa to serwery, urzadzenia sieciowe. Wszystko non stop pracuje.
Poza tymi szafami stoji jeszcze pare komputerow ktore pracuja.
Jest klimatyzator ktory troche schladza temperature ale tylko w nocy.
W ciagu dnia wylanczam klimatyzator i otwieram okno nawet kiedy jest zimno.
Przy zamknietym oknie jest dosyc cieplo i nie da sie wysiedziec.
Kiedy sie wchodzi rano do tego pomieszczenia czuje sie zaduch, trzeba odrazu
otwierac drzwi i okno.
Informowalem juz swojego szefa o tym stanie i prosilem o przydzielenie
innego pomieszzczenia.
Narazie nadal pracuje w serwerowni. Troche sie niepokoje o stan swojego
zdrowia.
Bez problemu moglbym pracowac w innym pomieszczeniu (praca zdalna) a tylko w
wyjatkowych sytuacjach przychodzic do serwerowni.
Jak przekonac pracodawce i co mi grozi jesli bede nadal przebywal w tym
pomieszczeniu.
Pracuje juz tak okolo 3 lat a sprzetu przybywa.
Dziekuje za wszelkie informacje.

2. Data: 2005-11-02 17:45:15

Temat: Re: Szkodliwe warunki pracy.
Od: "Bartus" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zwi" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

Witam!

Podpinam się. Pracuje podobnie i też mnie to ciekawi, może ktoś napisze coś
rzeczowego. Wiem, że można zmierzyć poziom napromieniowania ale nijak się to
ma do mojej wiedzy na temat konsekwencji przebywania w takim pomieszczeniu
250 godzin miesięcznie.

--
Pozdrawiam Bartus

3. Data: 2005-11-03 08:05:08

Temat: Może lepiej nie wiedzieć?
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może lepiej nie wiedzieć ?

Wiedza powoduje bowiem stres, a ten choroby.

4. Data: 2005-11-03 23:32:14

Temat: Re: Może lepiej nie wiedzieć?
Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:2b97.000001ce.4369c4b3@newsgate.onet.pl...
> Może lepiej nie wiedzieć ?
>
> Wiedza powoduje bowiem stres, a ten choroby.

Cóż, w takim razie jestes zapewne najzdrowszą z osób;-))

--
Pozdr

5. Data: 2005-11-05 21:00:44

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzeczowego. Wiem, że można zmierzyć poziom napromieniowania ale nijak się
> to ma do mojej wiedzy na temat konsekwencji przebywania w takim

No a co niby ma wam grozić?
Napromieniowanie czym?
Bo z tego co wiem o serwerowniach to monitorów tam mało a co inne trudno mi
wymyśleć żeby promieniowało szkodliwie na tyle żeby się martwić. Może hałas
przeszkadzać. No i klima może.

A może pracodawce przekonać że w serwerowni powinna być np temp 18 st non
stop a w takiej sie cięzko pracuje. Stałe wietrzenie pomieszczenia robi
dobrze twojemu organizmowi ale chyba mniej dobrze maszynom - zwłaszcza skoki
temp. i wilgotności. Więc może tego użyj jako argumentu do zmiany pokoju.

--
PawełJ

6. Data: 2005-11-05 21:11:51

Od: "moscal moscal" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A może pracodawce przekonać że w serwerowni powinna być np temp 18 st non
> stop a w takiej sie cięzko pracuje. Stałe wietrzenie pomieszczenia robi

hm.. masz pojecie o sprzecie elektrycznym?, polu i "takich innych" rzeczach?
bo sorrki wydaje mi sie ze niewielkie... oprocz tego, ze umiesz wlaczyc tv;)

7. Data: 2005-11-05 22:05:34

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm.. masz pojecie o sprzecie elektrycznym?, polu i "takich innych"
> rzeczach?
> bo sorrki wydaje mi sie ze niewielkie... oprocz tego, ze umiesz wlaczyc
> tv;)

Powiedzmy że nie mam. Więc może ktoś kto ma mnie troche oświeci. W jaki
sposób może na mnie wpłynąć siedzenie w pokoju z powiedzmy 3 szafami hubów i
powiedzmy 3 serwerami?

serwer - urządzenie w obudowie zakranowanej, uziemionej. Jak wpływa na
człowieka?
Szybkość procesora 2 GHz - moc pobierana przec procesor przyjmijmy 150 Wat -
oddawana w postaci "szkodliwej" 80%. Długość fali mała ale moc za mała aby
była odczuwalna - poza tym jest obudowa -ekranująca.
Hub? Moc urządzenia - 50Wat z czego niechby 70% było wypromieniowane w
powietrze.
Częstotliwość przetwornicy w zasilaczu ok 100 kHz - długość fali zbyt duża
przy tej mocy aby była odczuwalna.
Proszę rozjaśnij mi jak to szkodliwe wpłynie na mój organizm?

--
PawełJ

8. Data: 2005-11-06 18:25:22

Od: "wacek" <w...@c...tam> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedzmy że nie mam. Więc może ktoś kto ma mnie troche oświeci. W jaki
> sposób może na mnie wpłynąć siedzenie w pokoju z powiedzmy 3 szafami hubów
> i powiedzmy 3 serwerami?

chyba źle podchodzisz do sprawy, zapomniałeś (albo nie masz pojęcia) jakie
warunki klimatyczne panują w takim pomieszczeniu, a dokładniej chodzi o
wysoką temperaturę połączoną z bardzo niską wilgotnością (raj dla maszyn,
ale piekło dla człowieka),
jakie dolegliwości mogą z tego wyniknąć? mogę się domyślać że jakieś
problemy z szeroko pojętym układem oddechowym (płuca, zatoki),
mam nadzieję że twórca wątku nie pracuje na czarno i ma ubezpieczenie
zdrowotne, wypadkowe i nie wiem jakie, i w razie choroby zawodowej dostanie
odszkodowanie i rentę, tak myślę ale z praktyką może być różnie,

pozdrawiam.

9. Data: 2005-11-06 21:09:56

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby było jasne to zacytuje co napisałem wcześniej:
"Może hałas przeszkadzać. No i klima może."
Bartos napisał: " Wiem, że można zmierzyć poziom napromieniowania "
I stąd był mój post o promieniowaniu. Bo po co mierzyć poziom
napromieniowania tam gdzie go nie ma albo jest pomijalnie małe.
Nadal jestem zdania że najlepiej szefa przekonać argumentem o niskiej temp.
Np18 st - człowiek w tym nie wysiedzi a maszyny będą miały jak w raju.
Poza tym jeżeli pomieszczenie jest wietrzone tak jak pisze kolega to
wilgotnośc w nim raczej ma sie dobrze (jeżeli chodzi o warunki dla
człowieka). Natomiast bezsensowne staje się używanie klimatyzacji w takim
pomieszczeniu.

> jakie dolegliwości mogą z tego wyniknąć? mogę się domyślać że jakieś
> problemy z szeroko pojętym układem oddechowym (płuca, zatoki),
Ale to może wystąpić tak samo u pracowników którzy pracują w jakimkolwiek
klimatyzowanym pomieszczeniu i niekoniecznie serwerowni.

> [...]
> dostanie
> odszkodowanie i rentę, tak myślę ale z praktyką może być różnie,

Choroby zawodowej?
Od niedawna pogorszenie wzroku u księgowej czy chory nadgarstek nie jest
chorobą zawodową a ty chcesz żeby informatyk miał uznaną chorobę zawodową za
przebywanie w serwerowni? Nie ma szans. Niestety. Też jestem informatykiem.

> pozdrawiam.

ja również

--
PawełJ