Schody w szkole

1. Data: 2007-11-23 11:18:55

Temat: Schody w szkole
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W szkole (budynek z lat 50-tych i prawie 500 dzieci) jest kilka klatek
schodowych. Jedne sa "lewoskrętne" inne prawo-.
Ponieważ są to miejsca niebezpieczne i był już tam przykry wypadek w
przeszłości, dyrekcja chce ujednolicić zasady poruszania się po schodach. I
tu mamy problem: czy wprowadzić ruch prawostronny, czy może zasadę, że przy
poręczy schodzimy w dół a od ściany wchodzimy w górę. Jak by nie zrobić
połowa klatek będzie "tak" a druga "siak".
Próbowałem dopytać się na grupach pl.misc.budowanie i pl.soc.prawo czy są w
tej materii jakieś zasady ale dostałem jedynie po łbie za "absurdy".
Poradźcie drodzy Grupowicze coś mądrego, co poprawi bezpieczeństwo dzieci.
Jacek

2. Data: 2007-11-23 11:19:55

Temat: Re: Schody w szkole
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w tej materii jakieś zasady ale dostałem jedynie po łbie za "absurdy".
> Poradźcie drodzy Grupowicze coś mądrego, co poprawi bezpieczeństwo dzieci.

Ja stawiam na zasadę "zawsze z prawej". Dobre przyzwyczajenie, pozwala na
uniknięcie sytuacji, kiedy na ulicy dwie osoby kiwają się w takt, bo nie
mogą się zgrać, z której strony się minąć. Ja odsuwam się w prawo i jak ten
z naprzeciwka odsunie się w lewo, to odczekuję, aż odsunie się w prawo.
Przydatne w życiu ;-) (Dopóki człowiek nie pojedzie do jakiegoś
anglosaskiego kraju, ale to już inna sprawa).

Agnieszka

3. Data: 2007-11-23 11:27:24

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Logiczne. Dzięki.
A jak oznakować, aby ten ruch się przyjął. Strzałki na ścianach? Na
stopniach?
Jacek

4. Data: 2007-11-23 11:28:37

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Logiczne. Dzięki.
> A jak oznakować, aby ten ruch się przyjął. Strzałki na ścianach? Na
> stopniach?
> Jacek

Na początek oznakować na stopniach, bedzie im łatwiej przywyknąć. Ale przede
wszystkim zawsze kiedy jest okazja, przypominać, że mamy w Polsce ruch
prawostronny i przy chodzeniu po schodach też się sprawdza i przydaje. Po
schodach, chodnikach, alejkach w parkach, alejkach w sklepach, wszędzie
ułatwia życie ;-)

Agnieszka

5. Data: 2007-11-23 11:42:16

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej materii jakieś zasady ale dostałem jedynie po łbie za "absurdy".
> Poradźcie drodzy Grupowicze coś mądrego, co poprawi bezpieczeństwo dzieci.

W mojej szkole średniej były dwie klatki schodowe, dyrekcja ustaliła, że w
czasie przerw między lekcjami jedna służy do schodzenia na dół , druga do
wchodzenia na górę. Na początku wydawało sie to byc dość dziwacznym
pomysłem, później sie wszyscy przyzwyczaili i było ok.

Pozdrawiam

Monika

6. Data: 2007-11-23 14:54:41

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Nov 2007 12:27:24 +0100, Jacek napisał(a):

> Logiczne. Dzięki.
> A jak oznakować, aby ten ruch się przyjął. Strzałki na ścianach? Na
> stopniach?

A to nie jest dla wszystkich wiadome??
--
Elżbieta

7. Data: 2007-11-24 14:49:57

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi się zdaje, że dawno nie przyjrzałaś się, jak wygląda ruch w szkole na
schodach ;-)
Jacek

8. Data: 2007-11-24 17:47:34

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Nov 2007 15:49:57 +0100, Jacek napisał(a):

> Coś mi się zdaje, że dawno nie przyjrzałaś się, jak wygląda ruch w szkole na
> schodach ;-)

Tak??
A może sama od początku uczę własne dziecko (i cudze też), że poruszamy się
tak jak pisała Agnieszka ruchem prawostronnym.
A poza tym swoje zdziwienie wyraziłam nawet nie tyle w związku z dziećmi (
o kurczę to w takim razie ntg), a z tym, że Ciebie to zaskoczyło.
--
Elżbieta

9. Data: 2007-11-25 10:28:31

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko pięknie ale:

1. założenie, że wszyscy też tak uczą dzieci, jak Ty jest IMO fałszywe
2. z pewnością spotkałaś się na chodniku z sytuacją, o której pisze
Agnieszka (z przeciwka idzie człowiek, Ty schodzisz w prawo, on też w tę
samą stronę, korekta w lewo, on też itd.). Czyli nie każdy o tym wie

Dlatego uważam, że namalowanie strzałek nie zaszkodzi, jest proste i tanie i
działa cały czas w przeciwieństwie do szkoleń i pouczeń.

Jacek

PS
a jak zachować się w wąskich drzwiach np przy wyjściu z zatłoczonego sklepu?
Mnie uczyli, że ma pierwszeństwo wychodzący na zewnątrz ale wtedy trudno
czasem zachować się po dżentelmeńsku

10. Data: 2007-11-25 11:29:30

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Nov 2007 11:28:31 +0100, Jacek napisał(a):

> a jak zachować się w wąskich drzwiach np przy wyjściu z zatłoczonego sklepu?
> Mnie uczyli, że ma pierwszeństwo wychodzący

No i dobrze Cię uczyli.
--
Elżbieta

moje dziecko cały czas je.