Seledynowe robaki na róży

1. Data: 2004-05-18 15:35:03

Temat: Seledynowe robaki na róży
Od: "remina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie z prośbą o "koło ratunkowe". Kilka dni temu zauważyłam, że
liście mojej róży (te najmłodsze) zwiędły. Myślałam, że może zmarzła.
Dzisiaj obejrzałam dokładnie gałązki i zauważyłam seledynową gąsieniczkę a
pod listkami rządzą się seledynowe robaki. Róża marnieje, obawiam się, że
robale przejdą na inne krzaczki. Bardzo prosze o pomoc.
Dziękuję za każdą odpowiedź, również do poprzedniego mojego ogłoszenia w
sprawie "jednolistnych tulipanów".
Pozdrawiam
Remina

2. Data: 2004-05-22 06:14:48

Temat: Re: Seledynowe robaki na róży
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj remina!
W Twoim liście przeczytałem:

r> Witam ponownie z prośbą o "koło ratunkowe". Kilka dni temu zauważyłam, że
r> liście mojej róży (te najmłodsze) zwiędły. Myślałam, że może zmarzła.
r> Dzisiaj obejrzałam dokładnie gałązki i zauważyłam seledynową gąsieniczkę a
r> pod listkami rządzą się seledynowe robaki. Róża marnieje, obawiam się, że
r> robale przejdą na inne krzaczki. Bardzo prosze o pomoc.

Więdnięcie najmłodszych pędów nie powinno być związane z występującymi
tam szkodnikami.
Jeżeli roślina nie jest zbyt duża to nie tylko gąsienice ale i owe,
prawdopodobnie, mszyce można zniszczyć mechanicznie np. przez przemycie
liści wodą z "ludwikiem".

Krzysztof Marusiński

biale szkodniki help
Się pochwalę :-)
Wypożyczalnia kosiarkek gdzie w Wa-wie???
Wypożyczalnia sprzetu ogrodniczego
Martwi mnie jedna róża