Siatkowe robótki - siatka ok, ale co dalej...

1. Data: 2004-11-02 07:45:54

Temat: Siatkowe robótki - siatka ok, ale co dalej...
Od: "Misiowa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie :-)

Nie udzielalm sie jeszcze na forum, ale z ciekawoscia sledzilam Wasze dyskusje.
Bardzo lubie krzyzyki, szydelko i ostatnio w koncu nauczylam sie wiazac siatke.
Wlasnie odnosnie siatki mam do Was pytania:

1. Mam wzor np. 20 x 60 kratek. Czy dokladnie taka mam zrobic siatke, czy
powinna byc zrobiona z zapasem, czyli moze powinnam dodac jeszcze jeden
rzadek z kazdej strony?
2. Dookola siatki sa dodatkowe oczka co robi się z nimi po zrobieniu siatki?
Obcina? Mam wrazenie, ze sie rozwiaza.
3. Jak dowiazywac nitke jak sie skonczy na igielicy? Dowiazalam ja na brzegu
siatki zwyklym supelkiem, moze jest do tego jakis specjalny wezel?
4. Jak robic np. serwetke, ktora ma inny ksztlat niz kwadrat albo prostokat?

Bylabym wdzieczna za wskazowki. Mam skan starej ksiazki, ale jest zbyt ogolnie
napisana i nie znalazlam w niej nic ciekawego oprocz sposobu wiazania siatki.

Pozdrawiam
Misiowa

1. Data: 2004-11-02 10:02:32

Temat: Re: Siatkowe robótki - siatka ok, ale co dalej...
Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Mam wzor np. 20 x 60 kratek. Czy dokladnie taka mam zrobic siatke, czy
>   powinna byc zrobiona z zapasem, czyli moze powinnam dodac jeszcze jeden
>   rzadek z kazdej strony?
Ja zrobiłabym większą siatkę aby swobodnie wycerować wzór (a nie cisnąć się
przy ramce)

> 2. Dookola siatki sa dodatkowe oczka co robi się z nimi po zrobieniu siatki?
>   Obcina? Mam wrazenie, ze sie rozwiaza.

Ja obcinam, a jak dobrze zawiązany supeł i wykończona serwetka to nie powinno
się rozwiązać (nawet jeżeli, to można to zszyć)

> 3. Jak dowiazywac nitke jak sie skonczy na igielicy? Dowiazalam ja na brzegu
>   siatki zwyklym supelkiem, moze jest do tego jakis specjalny wezel?

Ja zwykłym supłem (jaki mi się uda), chociaż jest technika wiązania supełków.

> 4. Jak robic np. serwetke, ktora ma inny ksztlat niz kwadrat albo prostokat?

Wyciąć z siatki żądany kształt (koło, owal)

Też początkująca filecistka
OJ
htp://haftyoli.republika.pl

1. Data: 2004-11-02 10:48:35

Od: "Misiowa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za podpowiedzi :-) Jestem z Sopotu mam nadzieje, ze bedziemy
mogly sie kiedys spotkac i wymienić wzorami i doświadczeniem. Chcialabym
jeszcze spytac, czy uczylas się wiązac siatkę od kogos, czy sama z jakiegos
zrodla? Gdybys chciala to mam dobrze zeskanowana ksiazke Wandy Tuszynskiej z
1973 roku pt. "Roboty siatkowe".

Pzdr Agnieszka

1. Data: 2004-11-02 11:53:43

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrodla? Gdybys chciala to mam dobrze zeskanowana ksiazke Wandy Tuszynskiej z

Witaj Agnieszko!
Niestety nie miał mnie kto nauczyć, więc skorzystałam z dobrego kursu na:
http://tomella.webpark.pl/ i jakoś się nauczyłam. Nie wiem, czy ten kurs nie
pochodzi właśnie z książki W. Tuszyńskiej ale jeśli jest to coś innego, to
jestem chętna na tę książkę.
P.S.
A właśnie wczoraj byłam w pubie Sopotek (tam gdzie kiedyś były wspaniałe lody)
a wcześniej zaliczyłam spacerek po molo.

Pozdrawiam
OJ
http://haftyoli.republika.pl

1. Data: 2004-11-02 12:52:17

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podam Ci inny adres (chyba pojemniejsza skrzynka)
H...@i...pl

Pozdrawiam
OJ

1. Data: 2004-11-02 13:48:58

Od: "Misiowa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest ta sama ksiazka. Zeskanowalam ja w calosci razem ze wzorami. Zajmuje 94
MB. Moge Ci ja wyslac poczta, albo moze masz dostep do jakiegos FTP'a. Albo tez
mozna sie umowic

Pzdr
Agnieszka

1. Data: 2004-11-02 15:38:33

Od: "Anna B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Mam wzor np. 20 x 60 kratek. Czy dokladnie taka mam zrobic siatke, czy
> powinna byc zrobiona z zapasem, czyli moze powinnam dodac jeszcze jeden
> rzadek z kazdej strony?

wedle uznania

> 2. Dookola siatki sa dodatkowe oczka co robi się z nimi po zrobieniu
siatki?
> Obcina? Mam wrazenie, ze sie rozwiaza.

serwetki obrabiam dodakowo szydelkiem, więc te dodatki ładnie się chowają

> 3. Jak dowiazywac nitke jak sie skonczy na igielicy? Dowiazalam ja na
brzegu
> siatki zwyklym supelkiem, moze jest do tego jakis specjalny wezel?

i owszem, polecam węzeł tkacki, zwłaszcza, że przy dużych siatkach nie
będziesz w stanie trafić z węzełkiem na brzeg siatki

> 4. Jak robic np. serwetke, ktora ma inny ksztlat niz kwadrat albo
prostokat?

od biedy można ciąć, ale jak nabierzesz wprawy, to łatwo obliczysz sobie
n.p. jak wyrobić zęby, jak zrobić koło,
można również robić koła od środka (vide włoski kurs w FAQ)

Pozdrawiam!

--
Anna B. (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2004-11-02 15:49:09

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest ta sama ksiazka. Zeskanowalam ja w calosci razem ze wzorami. Zajmuje
94

Jak to ta sama, to dzięki, wzorów na tym kursie wprawdzie nie ma, ale dosłała
mi je właścicielka strony tomella....
Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2004-11-02 16:01:30

Od: "Ola Gdańsk" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> n.p. jak wyrobić zęby, jak zrobić koło,
> można również robić koła od środka (vide włoski kurs w FAQ)

Aniu B. czy można gdzieś zobaczyć Twoje filetowe dzieła, to może w końcu ruszę
z tą siatką, od dłuższego czasu zwisającą u stołu i czekającą na zmiłowanie.
Powiedz mi, czy Ty robisz siatkę na ołówku (czy czymś "drobniejszym"), i czy
wypełniasz ją np. podwójnym płóciennym czy jeszcze gęściej (kiedyś zrobiłam na
ołówku i oczka siatki wydawały mi się zbyt duże na podwójny płócienny).

Pozdrawiam
OJ
http://haftyoli.republika.pl
Miałabym jeszcze kilka pytań ale nie znam Twojego priva :-(, a nie chcę ciągnąć
tej dyskusji na forum.

1. Data: 2004-11-02 16:03:47

Od: "Misiowa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> serwetki  obrabiam dodakowo szydelkiem, więc te dodatki ładnie się chowają

W jaki sposób? Oczka ścisłe?

> i owszem, polecam węzeł tkacki, zwłaszcza, że przy dużych siatkach nie
> będziesz w stanie trafić z węzełkiem na brzeg siatki

Próbowałam tego węzła, ale potem zostal kawalek wolnej nitki, wiec go obcielam
a wezel sie rozwiazal. Dowiązywałam w tym samym miejscu, w którym skończyłam i
obcięłam poprzednią nitkę. Wydaje mi się, że węzeł był własciwy :( Co mogę
robić nie tak??

> [...]
> n.p. jak wyrobić zęby, jak zrobić koło,
> można również robić koła od środka (vide włoski kurs w FAQ)

Gdzie mogę znaleźć ww. włoski kurs ??

Pzdr
Agnieszka (Sopot)

druty... troche??? OT
[spotkanie] Warszawa TONIC 4 listopada godz. 18?
[xxx] szukam tej dziewczynki
[inne] Szopka raz jeszcze
tkaniny-sklep internetowy