dedykacja dla b...@e...pl

1. Data: 2002-11-15 15:12:15

Temat: dedykacja dla b...@e...pl
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nigeria
Rząd Nigerii chce powstrzymać islamski sąd przed wykonywaniem wyroków
śmierci przez ukamienowanie.
Rząd Nigerii w obawie przed międzynarodowym bojkotem ogłosił, że
powstrzyma islamski sąd od przeprowadzania wyroków na kobietach skazanych
na śmierć przez ukamienowanie za utrzymywanie stosunków pozamałżeńskich.

Sądy szariackie w północnych stanach Nigerii skazały w tym roku co
najmniej czworo ludzi na śmierć przez ukamienowanie za cudzołóstwo lub
gwałt. Wyroki te oburzyły międzynarodową opinię publiczną, zaś miss
piękności z 9 krajów (Panama, Kostaryka, Hiszpania, Francja, Kenia, Dania,
Belgia, Szwajcaria i Południowa Afryka) zagroziły bojkotem Wyborów Miss
Świata, jeśli rząd nie powstrzyma sądu szariackiego od wykonania tych
wyroków.

Wybory Miss świata mają się odbyć 7 grudnia w stolicy Nigerii i są uważane
przez rząd za najbardziej prestiżowe wydarzenie międzynarodowe, jakie
kiedykolwiek miało miejsce w Nigerii.

Dubem Onyia, Minister Spraw Zagranicznych Nigerii, i inni nigeryjscy
liderzy zwracają uwagę, że konstytucja nie pozwala na kamieniowanie,
amputacje i inne powszechne kary uznawane przez prawo islamskie.

Tymczasem islamski sąd w północnej Nigerii skazał w tym roku Aminę Lawal,
31-letnią samotną matkę na śmierć przez ukamienowanie za utrzymywanie
stosunków pozamałzęnskich. Amina obecnie ukrywa się oczekując na wyniki
drugiej już apelacji. Podobny wniosek innej Nigeryjki skazanej na śmierć -
Safiyi Husseini - został odrzucony w marcu.

Ahmadu Ibrahim (35 lat), i Fatima Usman (32), byli kochankowie, także
oczekują na rozpatrzenie odwołania od wyroku śmierci za cudzołóstwo.

Surimu Mohammed Baranda został skazany na ukamieniowanie za domniemany
gwałt na 9-letniej dziewczynce. Rodzina Barandy twierdzi, że jest on
umysłowo chory.

Do tej pory, mimo protestów zachodnich rządów i organizacji zajmujących
się prawami człowieka, został wykonany co najmniej jeden wyrok. W styczniu
w północnej Katsinie powieszono mężczyznę za zakłucie na śmierć kobiety i
jej dzieci.

Dotychczas rząd Nigerii odmawiał bezpośredniej ingerencji w system sądów
szariackich. Jednak w obawie przed bojkotem tak ważnego dla niego
wydarzenia - postanowił podjąć pewne kroki w celu zaniechania tych
okrutnych wyroków.

Elizabeth

begin 666 black.gif
J1TE&.#EA"@`+`(#_`/___P```"P`````"@`+`$ ""8R/J<OM#Z-,!0`[
`
end

1. Data: 2002-11-15 15:24:58

Temat: Re: dedykacja dla b...@e...pl
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elizabeth" <w...@p...com> napisał w wiadomości

Indie
Prawa kobiet

W Indiach częściej rodzą się chłopcy niż dziewczynki. W rezultacie jest to
kraj, w którym żyje najmniej kobiet - 933 na 1000 mężczyzn - dane spisu
powszechnego z 2001 roku. Te dysproporcje się pogłębiają. W Indiach
narodziny dziewczynki ciągle są przez rodziców postrzegane w kategoriach
"niepotrzebnych wydatków" i "złej inwestycji". Córce trzeba zapewnić posag
(mimo oficjalnego zakazu tej praktyki). Chłopcy pozostają przy rodzicach.
Kiedyś często zabijano dziewczynki tuż po urodzeniu. Dziś, kiedy płeć
dziecka można określić za pomocą badania USG, usuwa się żeńskie płody.

Pozdrawiam!
Elizabeth

1. Data: 2002-11-15 15:50:57

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>W styczniu
>w północnej Katsinie powieszono mężczyznę za zakłucie na śmierć kobiety i
>jej dzieci.
Dlaczego włączyłaś to do tekstu, choć niewiele ma z nim wspólnego, bo
protesty i decyzja władz Nigerii dotyczą czegoś zupełnie innego.

> [...]
>szariackich. Jednak w obawie przed bojkotem tak ważnego dla niego
>wydarzenia - postanowił podjąć pewne kroki w celu zaniechania tych
Powieszenie za wielokrotne zabójstwo nie stanowi wielkiego okrucieństwa.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

1. Data: 2002-11-15 17:16:22

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki"
<d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> napisał w wiadomości
> protesty i decyzja władz Nigerii dotyczą czegoś zupełnie innego.

No właśnie, to typowa postawa mężczyzn. Jeżeli nie widzisz związku, to
niestety Twój problem.
Elizabeth

1. Data: 2002-11-15 17:57:52

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Elizabeth" <w...@p...com> wrote in message

Czy masz moze jakies materialy o scinaniu kobiet oskarzonych o prostytucje w
Iraku? Odbywa sie to bez sadu, w miejscach publicznych. Kobiecie mieczem
scina sie glowe zachowuja czesc platu skornego - kiedy podnosi sie cialo,
glowa
"malowniczo" odpada.

Kilka dni temu widzialam o tym material w TV, zdaje sie brytyjskiego
autorstwa. Pare osob ( Irakczykow, zamaskowanych do wywiadu) potwierdzilo,
ze widzialo na wlasne oczy takie praktyki, paru z rozbrajajaca otwartoscia
poparlo je ! W jednym wypadku mowiono o scieciu nauczycielki i lekarki,
podajac adres gdzie odbyla sie ta egzekucja ( poznym wieczorem pod jakims
blokiem mieszkalnym). Rzad Iraku zaprzecza, choc swiadkowie mowia, iz
wykonawcy nosza mundury, a dziennikarza, ktory zrobil ten material, szybko
wygoniono z Iraku.

Kaska

1. Data: 2002-11-15 18:30:00

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> autorstwa. Pare osob ( Irakczykow, zamaskowanych do wywiadu) potwierdzilo,
> ze widzialo na wlasne oczy takie praktyki, paru z rozbrajajaca

Ja tam zawsze z ogromną rezerwą podchodzę do takich "malowniczych"
rewelacji. Zwłaszcza, gdy komuś brakuje poparcia społecznego dla odpalenia
czołgów.
Pamiętasz może jak wyglądała sprawa przed wojną w Zatoce Perskiej?
Wszystkie telewizje nadały w programach informacyjnych film, w którym mała
dziewczynka opowiadała, jak na własne oczy widziała irakijskich żołnierzy
wyrzucających kuwejckie dzieci z inkubatorów. Później się okazało, że ową
dziewczynką była córka ambasadora Kuwejtu w USA.

Asmira

1. Data: 2002-11-15 18:39:52

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"asmira" <a...@p...onet.pl> wrote in message
Później się okazało, że ową
> dziewczynką była córka ambasadora Kuwejtu w USA.

Dlatego tez pytam,czy Elisabeth ma moze jakies inne materialy.

Sposob w jaki zrobiony byl ten reportaz budzil zaufanie. Autor nie staral
sie udowodnic,ze takie wydarzenia maja miejsce, ale prowadzil poszukiwania.
Konkluzji nie bylo - wyrzucono go z Iraku, zas material jaki przedstawil byl
na jakiekolwiek wnioski zbyt niepelny. co autor sam podkreslil w
podsumowaniu. Nie wyciagalabym tutaj wiadomosci zaslyszanych w jakiejs
propagandowej agitce, bo ani takie czytam, ani miejsce tu na nie.
Okrucienstwa praktykowane przez rzad Iraku sa dosc porzadnie udokumentowane
i fakt,ze ktos ( ta dziewczynka) przesadzil, nie zmienia tego obrazu.

Jesli takie informacje gdzies kraza - a sa nieprawdziwe - to dlaczego
dziennikarza, ktory usilowal sprawe wyjasnic usunieto z Iraku? Rozmawial z
wieloma osobami, a nie z jedna mala dziewczynka, podkreslam: takze takimi,
co to z entuzjazmem popieraly te praktyki jako "rozwiazanie muzulmanskie".
Uwazasz,ze to mozlwie aby dziennikarz brytyjski w Iraku mogl spreparowac
takie wypowiedzi?????

Tak czy siak - moze gdzies ktos ma jakies inne materialy na ten temat, stad
moje pytanie do Elisabeth. Ma ona kontakt z ogr. kobiecymi, a te powinny
tego typu informacje zbierac i - sprawdzac. Nie?

Kaska

1. Data: 2002-11-15 18:58:29

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

asmira:
> Ja tam zawsze z ogromną rezerwą podchodzę do takich
> "malowniczych" rewelacji.

A slyszalas o obrzezaniu kobiet?

Obcina sie im lechtaczke, albo wargi sromowe mniejsze lub wieksze
w roznych kombinacjach (istnieja rozne odmiany takiego obrzezania)...
W jednej z najokrutniejszych odmian mlodej kobiecie zszywa sie
powstale rany zamykajac w ten sposob wejscie do pochwy do czasu
kopulacji z ew. poslubionym malzonkiem (wielozenstwo), kiedy to
rozcina sie powstale sklepienie do momentu stwierdzenia zajscia
w ciaze, by ponownie zszyc ??? (nie wiem jak to nazwac: okaleczone
krocze?) do czasu porodu... itd w kolko.
Wiele kobiet nie wytrzymuje komplikacji i nie dozywa 30-ki.
Oficjalnie czesc rzadow walczy z tym procederem...

Laczna liczba ludnosci ktora stosuje badz akceptuje praktyke obrzezania
kobiet przewyzsza ogolna liczbe wiernych kk na swiecie.

> ... Później się okazało, że ową dziewczynką była córka ambasadora
> Kuwejtu w USA.

No tak, czyli ona nie podchodzi juz pod kategorie 'kuwejckie dziecko'. :]

Czarek

1. Data: 2002-11-15 19:12:52

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pyzol" <p...@s...ca> napisał w wiadomości

> [...]
> moje pytanie do Elisabeth. Ma ona kontakt z ogr. kobiecymi, a te powinny
> tego typu informacje zbierac i - sprawdzac. Nie?

Dziewczyny bardzo przepraszam, ale nie mam czasu poszukać, bo muszę pisać
4 sprawozdania na jutro o akcji promocji kobiet w tegorocznych wyborach
samorządowych. Część opisowa to dla mnie pestka. Najgorszy jest budżet.
Podaję wam link do Kalendarium organizacji kobiecych, w którym napewno coś
znajdziecie. Poza tym są tam również inne interesujące zagadnienia
odnośnie problematyki kobiet. Ściskam Was serdecznie:)))
Elizabeth
Look!
www.oska.org.pl
Kalendarium jest codziennie aktualizowane. Buziaczki!

1. Data: 2002-11-15 19:15:34

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>No właśnie, to typowa postawa mężczyzn.
Bawimy się w typowo męską i kobiecą logikę (vide "Zmiennicy").:-)

>Jeżeli nie widzisz związku, to
>niestety Twój problem.
Raczej problem autorki, która nie potrafi jasno sformułować myśli.

A teraz rozpatrzmy to logicznie.
Motywem przewodnim twego postu było to, że władze Nigerii pod wpływem
nacisków międzynarodowych chcą zapobiec wydawaniu i wykonywaniu wyroków
ukamieniowania sądów szariackich za cudzołóstwo (którym w myśl prawa
islamskiego jest utrzymywanie stosunków seksualnych przed upływem 7 lat
od zakończenia małżeństwa).
Podałaś stosowne przykłady - np. znaną szeroko sprawę Safiyi Husseini
(choć tu popełniłaś nieścisłość - aczkolwiek apelacja została odrzucona,
to jednak została ona ułaskawiona, bo "przestępstwo zostało popełnione
zanim wprowadzono Prawo Islamskie".).
Wszelako w podawaniu przykładów poszłaś za daleko i podałaś przykłady,
których naciski międzynarodowe nie dotyczą:
- właśnie ten, na który zwróciłem uwagę {po pierwsze to było skazanie za
ewidentną zbrodnię (wielokrotne morderstwo); po drugie to nie było
ukamieniowanie; po trzecie prawdopodobnie delikwent nie był sądzony wg
prawa islamskiego - zostałby wtedy raczej ścięty),
- drugi to skazanie na ukamieniowanie za zgwałcenie 9-latki - akurat to
nie cudzołóstwo.:-)

Po prostu na przyszłość trafniej dobieraj przykłady i mniej ideologii.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))

żenujące
Proszę nie spamować rozsyłając internetowe łańcuszki. Było: znecanie sie nad kotkami.
Re: Znecanie sie nad kotkami- BONSAI PET
obawy
Test przedmałżeński :-)