Skad sie bierze "kolka"?

1. Data: 2001-09-18 12:48:07

Temat: Skad sie bierze "kolka"?
Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest spowodowana "kolka" podczas duzego wysilku fizycznego? Czy to o
czyms swiadczy? np o kiepskiej kondycji?

Rafal Neumann

2. Data: 2001-09-18 21:10:34

Temat: Re: Skad sie bierze "kolka"?
Od: eclipse <e...@i...owg.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Rafal Neumann (n...@s...pl):

> Czy jest spowodowana "kolka" podczas duzego wysilku fizycznego? Czy to o
> czyms swiadczy? np o kiepskiej kondycji?

Śledziona jest narządem wybitnie ruchomym. W trakcie biegu jest ona silnie
wstrząsana, co powoduje ból. Wydaje mi się, że nijak ma się to kiepskiej
kondycji. Jedną z metod preciwdziałania kolce jest nie uprawianie wysiłku
tuż po spożytym posiłku - żołądek jest wtedy wypełniony i może silniej
uciskać na śledzionę.

--
[ eclipse(at)icpg1.owg.pl ] [ 608-610-581 ]
[ registered linux user: 205102 ]

3. Data: 2001-09-18 21:36:54

Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eclipse" <e...@i...owg.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kondycji. Jedną z metod preciwdziałania kolce jest nie uprawianie wysiłku
> tuż po spożytym posiłku - żołądek jest wtedy wypełniony i może silniej

to znaczy, że kolka jest odczuwalna tylko z lewej strony? (bo o ile się
orientuję, śledziona właśnie po lewej stronie się znajduje ;-)

4. Data: 2001-09-18 23:43:42

Od: "k" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Neumann" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czy jest spowodowana "kolka" podczas duzego wysilku fizycznego? Czy to o
> czyms swiadczy? np o kiepskiej kondycji?

Dobra i sprawdzona metoda na kolke: stanac i wziac baaaaardzo gleboki wdech.
Przewaznie pomaga.

K.

Bielactwo nabyte
pielegnacja oczu