Skalniaki - nawozenie

1. Data: 2003-06-10 11:55:24

Temat: Skalniaki - nawozenie
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czym nawozic skalniakowe rosliny (np. rozchodniki/rojniki - czy to to
samo?)? Dodam, ze ten skalniak to w wersji minimini.

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2003-06-10 12:36:26

Temat: Re: Skalniaki - nawozenie
Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Czesc!
>
> Czym nawozic skalniakowe rosliny (np. rozchodniki/rojniki - czy to to
> samo?)? Dodam, ze ten skalniak to w wersji minimini.

A po co ? Przeciez to roslinki z najubozszych gleb.

--
Jacek Dacka "Jactro"
j...@b...com.pl

3. Data: 2003-06-10 15:01:32

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Czesc!
> . rozchodniki/rojniki - czy to to
> samo?)

Nie.
Sedum - rozchodznik
Sempervivum - rojnik

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-06-10 20:28:36

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Jactro" <j...@b...com.pl> napisał:

> A po co ? Przeciez to roslinki z najubozszych gleb.

Nie zawsze. Różeniec górski (Rhodiola rosea) akurat w naturze rośnie zawsze
w takim miejscu, gdzie jest "kieszeń" z ziemią żyzną. A przecież to roślina
wysokich gór i strefy podbiegunowej. Do skalniaka pasuje.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

5. Data: 2003-06-11 10:39:04

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Marta Góra wrote:
> Sedum - rozchodznik
> Sempervivum - rojnik
A jak mozna to "golym okiem" odroznic? Bo w te opisy, co to sa
umieszczane na doniczkach, to nie mozna tak na 100% wierzyc (a w
istenienie polprawd tez nie wierze).
Czy rozchodnik, jak sama nazwa wskazuje, to bedzie taki rozlazacy sie na
boki, a rojnik bedzie mial urojenia, ze jest roza (tylko jak ja mu
psychoanalize zrobie)?

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2003-06-11 14:36:02

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc!

> A jak mozna to "golym okiem" odroznic? Bo w te opisy, co to sa
> umieszczane na doniczkach, to nie mozna tak na 100% wierzyc (a w
> istenienie polprawd tez nie wierze).

Pogoolowac, poogladac cudze skalniaki:-)
Jest ich (rojników i rozchodników) taka ilosc, ze bedziesz miala zajecie na
rok:-)
I jedne i drugie maja miesiste typowe dla sukulentów liscie (przynjmniej te
mi znane).
Rojniki najczesciej maja ksztalt rozety.
I nie wszystkie nadaja sie na mini skalniak w doniczkach - ja np mam
rozchodnika okazalego, wyrasta do ok 0,5 m.

Pozdrawiam
Marta

Juncus Spirales (Liebes Locken)
Naturalni wrogowie robali