Skanowanie RTG

1. Data: 2005-12-22 11:05:59

Temat: Skanowanie RTG
Od: "Notif" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
czy ktoś z was ma doświadczenie ze skanowaniem zdjęć RTG ?
W jaki sposób można tego dokońać ?

pozdrawiam
Notif

2. Data: 2005-12-22 11:15:16

Temat: Re: Skanowanie RTG
Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Notif" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Cześć,
> czy ktoś z was ma doświadczenie ze skanowaniem zdjęć RTG ?
> W jaki sposób można tego dokońać ?

Chyba lepiej powiesic na oknie,lub negatoskopie,jak ktos ma dostep i zrobic
zdjecie aparatem cyforwym.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

3. Data: 2005-12-22 11:20:54

Od: "Greg" <greg{anty-smapik}@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć,
> czy ktoś z was ma doświadczenie ze skanowaniem zdjęć RTG ?
> W jaki sposób można tego dokońać ?

ja kładłem zdjęcie na szybę, odczepiłem pokrywę skanera
i od góry podświetliłem lampą halogenową 500 w :)
taka typowa lampa garażowa (uwaga na temperaturę)

efekt doskonały.

4. Data: 2005-12-22 11:28:18

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:doe1am$8jk$1@inews.gazeta.pl
Od: Notif <n...@N...gazeta.pl>
Było:
> Cześć,
> czy ktoś z was ma doświadczenie ze skanowaniem zdjęć RTG ?
> W jaki sposób można tego dokońać ?

Większość współczesnych skanerów ma opcję skanowania negatywów... Czyli
problemem jest raczej, czy klisza się zmieści w obszarze skanowania...(?)

5. Data: 2005-12-22 18:46:58

Od: "gkaszcz" <g...@p...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Arkit" <n...@g...pl> wrote in message

> Odpada. Żaden lekarz mi tego nie przyjmie, zważywszy na cel zastosowania
> (ortodoncja) - zdjęcie może wprowadzić zbyt wiele zniekształceń.

Hej.

No to jak juz tak pryncypialnie to i zeskanowanego nie przyjmie. A jak tam
nazwisko pacjenta na fotoszopie dasz inne? Albo jeszcze cos pozmieniasz?

Jesli celem zastosowania jest ortodoncja, to mniemam ze to zdjecie
pantomograficzne. Takie zdjecie z natury swojej obarczone jest duzymi
znieksztalceniami, wiec na pewno nie pogorszysz na tyle, zeby bylo
niediagnostyczne. No chyba ze to teleradio. Ale samo najidealniejsze
zeskanowanie nie nie da jesli twoj doktor ma np stary monitor i ma tam
znieksztalcenie poduszkowate, jak to w wiekszosci monitorow jest.

Zeby nie zrobic znieksztalcen wystarczy ustawic aparat dokladnie na wprost
zdjecia na negatoskopie. Robilem tak bardzo wiele razy i jest bardzo ok.
Oczywiscie potrzebny dobry obiektyw, idiotkamera raczej sie nie nada.
Natomiast sama metoda jest bardzo dobra. Pamietaj, ze jest to odmiana
fotografii reprodukcyjnej, ktora jest bardzo rozwinieta i wiarygodna
dziedzina.

pozdro

gka

6. Data: 2005-12-22 19:27:30

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Notif wrote:

> Cześć,
> czy ktoś z was ma doświadczenie ze skanowaniem zdjęć RTG ?
> W jaki sposób można tego dokońać ?

Mialem podobny problem, nawet odwiedzilem kilka punktow
cyfrowej obrobki obrazu i nie chceli zrobic czegos takiego.
Zasadniczo chcialem miec kopie, bo wypozyczyli mi zdjecia
ze szpitala, a chcialem miec kopie dla siebie. Mam skaner
z przystawka do przezroczy, taka wielka, na caly skaner.
Ale jakos nie dzialalo dobrze. W koncu zrobilem odbitki,
jak to nazwali, stykowki. Podejrzewam ze po prostu polozyli
klisze na odpowiednio duzy papier fotograficzny i
naswietlili powiekszalnikiem. Czyli moze to zrobic tylko
klasyczny fotograf, nie jakas maszyna do robienia odbitek
z kliszy. Ja trafilem do Fotonu - na Wolskiej (przy
Skierniewickiej) w parterze budynku jest sklep-punkt uslugowy.
Taka odbitka jest oczywiscie negatywem, ale juz sie
daje skanowac, a zrobic ponownie negatyw na komputerze
to juz prosto.
No i sama odbitka jest bez znieksztalcen optycznych,
jeden do jeden.

--
Krzysiek Rudnik

7. Data: 2005-12-23 08:27:18

Od: <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gkaszcz <g...@p...mp.pl> napisał(a):

> [...]
> zeskanowanie nie nie da jesli twoj doktor ma np stary monitor i ma tam
> znieksztalcenie poduszkowate, jak to w wiekszosci monitorow jest.

Jest to zdjęcie cefalometryczne, a "takie doktory" nie mają starych monitorów :).

> [...]
> Natomiast sama metoda jest bardzo dobra. Pamietaj, ze jest to odmiana
> fotografii reprodukcyjnej, ktora jest bardzo rozwinieta i wiarygodna

Nie wiem, czy takie zaakceptują (wydaje mi się, że raczej nie), ale napewno
lepsze to niż nic, więc pewnie w ostateczności do tego się posunę - będzie co
najwyżej rysunek poglądowy dla lekarza :).

dzięki,
pozdrawiam.

Okulary z antyrefleksem - co one daja?
Ospa a węzły chłonne