Skierowanie do por.chorób zakaźnych

1. Data: 2007-11-13 19:32:09

Temat: Skierowanie do por.chorób zakaźnych
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Proszę o szybką odpowiedź- czy do poradni (albo lekarza) chorób zakaźnych
potrzebuję skierowania od lekarza rodzinnego (podejrzenie boreliozy)?

D.

2. Data: 2007-11-14 10:38:53

Temat: Re: Skierowanie do por.chorób zakaźnych
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Nov 2007, Dorota *** wrote:

> Proszę o szybką odpowiedź- czy do poradni (albo lekarza) chorób zakaźnych
> potrzebuję skierowania od lekarza rodzinnego (podejrzenie boreliozy)?

tak

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-11-14 12:05:40

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** wrote:

> Witam.
> Proszę o szybką odpowiedź- czy do poradni (albo lekarza) chorób zakaźnych
> potrzebuję skierowania od lekarza rodzinnego (podejrzenie boreliozy)?
>
> D.

tak, tylko uważaj, żeby na dobrego zakaźnika trafić. Niektórzy, jak
słyszałem, to zwykli idioci - robią test Elisa IgM (kompletnie
niewiarygodny) i na tym kończy się diagnoza.

Polecam www.borelioza.vegie.pl tak w ogóle, sporo ciekawych informacji.

--
www.vegie.pl

4. Data: 2007-11-14 17:36:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Nov 2007, tomek wilicki wrote:

> słyszałem, to zwykli idioci - robią test Elisa IgM (kompletnie
> niewiarygodny) i na tym kończy się diagnoza.

jak sam wielokrotnie to mówiłeś nie znasz się, nie jesteś
lekarzem, więc nie wypowiadaj się, nie obrażaj ...

P.

5. Data: 2007-11-14 17:47:38

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> jak sam wielokrotnie to mówiłeś nie znasz się, nie jesteś
> lekarzem, więc nie wypowiadaj się, nie obrażaj ...

sorki, ale widziałem dziesiątki osób z błędnie zdiagnozowaną boreliozą,
także przez zakaźników. Mnie osobiście lekarz wyśmiał gdy spytałem, czy
warto zrobić test na boreliozę, z uwagi na rozliczne - teoretycznie ine
powiązane - symptomy. Nerwica i koniec, daj pan spokój. Aaaale miał minę,
jak zobaczył pozytywny wynik, hehe. Aż z tej wielkiej radości nie
powiedziałem mu, jak częste są takie wyniki wśród osób zdrowych.

No, jednym słowem - gdybym posłuchał LEKARZY, do tej pory nie wiedziałbym o
kilku przynajmniej chorobach / przypadłościach które mam. Założyłem jednak,
że lekarze w większości przypadków potrafią tylko wypisać lek
przeciwbólowy, antybiotyk, 2-3 leki objawowe pewnej znanej firmy - albo
postawić diagnozę "nerwica", gdy przypadek jest nieco bardziej
skomplikowany. Jak widać - założenie było słuszne.

W dalszym ciągu będę więc leczył się korzystając z wiedzy zdobywanej w
internecie, innym również polecam. Korzystanie z państwowej opieki
zdrowotnej to dość często najgłupsza rzecz jaką można zrobić.

--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-11-14 17:55:15

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Nov 2007 18:47:38 +0100, tomek wilicki wrote:

> [...]
> jak zobaczył pozytywny wynik, hehe. Aż z tej wielkiej radości nie
> powiedziałem mu, jak częste są takie wyniki wśród osób zdrowych.

Zapytam tylko kontrolnie: IgG masz na myśli pewnie?

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

7. Data: 2007-11-14 18:23:39

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Zapytam tylko kontrolnie: IgG masz na myśli pewnie?

oczywiście, który dość powszechnie występuje w populacji ludzi zdrowych,
bodajże 5% wyników pozytywnych okazuje się faktyczną chorobą. Lekarz o tym,
oczywiście, nie wiedział. Nie, nie zakaźnik, zwykły lekarz co to się chyba
rodzinny nazywa czy tam pierwszego kontaktu. Dalej jest chyba święcie
przekonany że boreliozę na pewno mam.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2007-11-14 19:45:05

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie za odpowiedzi.

D.

9. Data: 2007-11-14 19:53:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Nov 2007, tomek wilicki wrote:

> postawić diagnozę "nerwica", gdy przypadek jest nieco bardziej
> skomplikowany. Jak widać - założenie było słuszne.

może przypadek nie jest wcale skomplikowany?

P.

10. Data: 2007-11-14 20:11:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Nov 2007 19:23:39 +0100, tomek wilicki wrote:

> oczywiście,

Każdy student obecnie wie jaka jest różnica między IgG i IgM.

A nawiasem mówiąc wiele zależy równiez od tego W CZYM oznaczamy te
przeciwciała. Zrobili ci nakłucie lędźwiowe? Jeśli nie, to nie ma tu o
czym gadać.

Dumomox 1g - jaka dawka dla dorosłego?
Znieczulenie do porodu a alergia
kim jest embrion.