Ślimaki... z ogródka ?

1. Data: 2003-06-21 12:53:56

Temat: Ślimaki... z ogródka ?
Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wczoraj po deszczu wyległo na trawnik tyle tego pełzajacego
tałatajstwa, że z pewnościa w 15 minut uzbierałbym ze 2 kilogramy.

Pytania:

1. Czy te pospolite u nas na trawnikach to te same co sie nimi
farncuska nacja zajada z apetytem ?

2. Jeśli odpowiedzą na 1 brzmi TAK, to co dalej robić z tymi
biedaczkami by wrzucic je do brzucha (Znalazłem przepis na zapiekane z
masełkim i czosnkiem - pytanie w zasadzie dotyczy jak postepować ze
świeżo zebranymi - jak czyścić wyjmować itp.) ?

No chyba, ze wyprowadzicie mnie z błedu i dalej beda sobie pełzać...

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-06-21 14:26:49

Temat: Re: Ślimaki... z ogródka ?
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bd1l75$l6c$1@nemesis.news.tpi.pl,
brow(J)arek <b...@w...pl> a écrit:
> [...]
>
> Pytania:
>
> 1. Czy te pospolite u nas na trawnikach to te same co sie nimi

Nie mam pojecia...

> [...]
> masełkim i czosnkiem - pytanie w zasadzie dotyczy jak postepować ze
> świeżo zebranymi - jak czyścić wyjmować itp.) ?

Jest to dosyc skomplikowane i troche czasu trwa :

- slimaki nalezy przeglodzic przez okolo tydzien
- zasypac je nastepnie sola i zostawic na 2 dni
- wymyc je porzadnie ze sluzu ktorego jest ponoc sporo :-(
- obkotowac krotko, wyjac z muszli, oskrobac, ewentualnie odciac czarne
konce

Potem juz mozna zapiekac, z tym pysznym maslem czosnkowym :-)

Ewcia
(na slimakach z puszki )

--
Niesz !

1. Data: 2003-06-21 14:47:17

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to dosyc skomplikowane i troche czasu trwa :
>
> - slimaki nalezy przeglodzic przez okolo tydzien
> - zasypac je nastepnie sola i zostawic na 2 dni

Trochę sadystyczna procedura - najpierw je głodzić a potem ŻYWE osolić.
Chyba nie będę jeść slimaków.
O.

1. Data: 2003-06-21 14:54:59

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bd1q6t$hdp$1@opat.biskupin.wroc.pl,
Oleńka <o...@b...wroc.pl> a écrit:

> Trochę sadystyczna procedura - najpierw je głodzić a potem ŻYWE
> osolić.

:-(

> Chyba nie będę jeść slimaków.
> O.

Dlatego z hipokryzja kupuje puszki...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-06-21 15:58:45

Od: "El@" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pytania:
>
> 1. Czy te pospolite u nas na trawnikach to te same co sie nimi

(..)

Nie wiem czy sie nie myle, ale z tego co slyszalam, to winniczki sie jadalne
i z Polski duzo sie ich eksportuje. A winniczek jest u nas dosc popularnym
slimakiem..
A jak wyglada winniczek to trzeba by bylo poszukac gdzies w jakiejs ksiazce
lub na internecie i to moze akurat takie u Ciebie pelzaja ;))

Odpowiadam tylko na pierwsza czesc postu, bo co do przyrzadzania ich, to nie
mam zielonego pojecia ;)

w razie skuszenia sie na nie, zycze smacznego ;)

Pozdrawiam,
El@

1. Data: 2003-06-21 19:26:52

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Oleńka napisał:

> Trochę sadystyczna procedura - najpierw je głodzić a potem ŻYWE osolić.
> Chyba nie będę jeść slimaków.
> O.

Bardziej egoistyczna. Nieprzeglodzone slimaki wiadomo ze maja w sobie
troche resztek swojego jedzenia i tego strawionego i tego niestawionego.
Tylko zastanawia mnie czy glodzony tydzien slimak jest w stanie to
przezyc czy przypadkiem nie zdycha.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-21 22:12:05

Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świeżo zebranymi - jak czyścić wyjmować itp.) ?
>
> No chyba, ze wyprowadzicie mnie z błedu i dalej beda sobie pełzać...

Slimaki w Polsce sa pod ochrona - przynajmniej tak mi sie wydaje, bo mozna
je zbierac tylko 1 miesiac.

Jurek

1. Data: 2003-06-21 22:53:05

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bd2bho$bhk$1@nemesis.news.tpi.pl,
walkie! <w...@w...net.pl> a écrit:
> [...]
> niestawionego. Tylko zastanawia mnie czy glodzony tydzien slimak jest
> w stanie to przezyc czy przypadkiem nie zdycha.

Niestety, to tak jak z ostrygami... te ktore nie przezyly sa
wyeliminowane w przedbiegach :-(

Ewcia,
juz dojrzala do Frontu Obrony Slimakow
(FOS)

--
Niesz !

1. Data: 2003-06-22 09:28:08

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> Niestety, to tak jak z ostrygami... te ktore nie przezyly sa
> wyeliminowane w przedbiegach :-(
>
> Ewcia,
> juz dojrzala do Frontu Obrony Slimakow
> (FOS)

O kurde, az mnie ciarki przeszly ze tak slimaka to zaglodzic, ktory
wytrzyma to do brzucha. Przylaczam sie do FOSu.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-22 15:56:12

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisal(a):

>Niestety, to tak jak z ostrygami... te ktore nie przezyly sa
>wyeliminowane w przedbiegach :-(
>
>Ewcia,
>juz dojrzala do Frontu Obrony Slimakow

A czy sie slimaki roznia od takiej marchewki?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.