Śliwki do herbaty

1. Data: 2004-06-23 23:16:52

Temat: Śliwki do herbaty
Od: yuna <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Ostatnio byłam na urlopie w górach gdzie poczęstowano mnie śliwkami
węgierkami nadziewanymi orzechami (całość była prawdopodobnie w miodzie
lub w czymś innym, bardzo słodkim). Świetny dodatek do herbaty, podobno
jest to jakiś ukraiński pomysł.
Czy ktoś zna może pełny przepis?

Yuna

1. Data: 2004-06-24 10:53:28

Temat: Re: Śliwki do herbaty
Od: "eM" <m...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

"yuna" pyta:

> [...]
> miodzie lub w czymś innym, bardzo słodkim). Świetny dodatek do
> herbaty, podobno jest to jakiś ukraiński pomysł.

Nie znam, ale w internecie cos takiego znalazlam:

[Serajskie słodycze wg
http://www.majkowscy.neostrada.pl/kuchnia/swiata/des
ery.html ]

Śliwki z orzechami
Duży, szeroki garnek z gotującą się wodą przykryć gazą i położyć na
niej dorodne suszone śliwki (francuskie lub węgierki). Kiedy zmiękną i
napęcznieją rozciąć po jednej stronie i usunąć pestkę. Na miejsce
pestki wsunąć po jednym opieczonym orzechu laskowym lub po połówce
orzecha włoskiego albo migdał. Zacisnąć brzegi. Zmieszać drobno
zmielone orzechy (jeden na trzy śliwki) z cukrem pudrem i obtoczyć w
tym śliwki. Tak przygotowane "cukierki" podawać na talerzyku.

eM donosiciel

1. Data: 2004-06-24 16:37:18

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> węgierkami nadziewanymi orzechami (całość była prawdopodobnie w miodzie
> lub w czymś innym, bardzo słodkim). Świetny dodatek do herbaty, podobno

Co prawda nie jest to to, o co Ci chodzilo, ale zapewniam, ze jest pycha.
Robi to moja ciocia i wszyscy sie tymi sliwkami zajadaja:

5 kg śliwek węgierek
1 kg cukru
goździki

Śliwki umyć, osuszyć.
Ponakłuwać i zasypać cukrem.
Po jednym dniu zlać sok, dodać goździki i zagotować.
Zalać nim śliwki.
Sok zlewać i gotować 5 razy.
Na końcu zagotować wszystko razem i wkładać do słoików.
Pasteryzować.

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-25 07:06:04

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No popatrz, dwa dni temu nadzialam sie na przepis na taki cud na rosyjskim
forum kulinarnym. Szlo tak:

Przygotowac 16 jedrnych śliwek, przekroic na pół nie do końca, wyjąć
pestki.Nadziać ćwiartką sparzonego uprzednio orzecha włoskiego ( bez skorupki
oczywiście).Wlozyc śliwki do wyparzonego słoja ( proporcja na półlitrowy)
przekładając ósemkami brzoskwini bez skórki.Zalać wrzątkiem i odstawić na 2-3
minuty. Potem zlać płyn do garnka i dodać 200 g cukru ( płynu będzie niedużo!).
zagotować i takim gorącym lukrem niemal zaalc śliwki w słoiku, zamknąć twistem
i owinąć kocykiem ( sucha pasteryzacja), niech powoli stygnie.

Jeśli zrobisz, daj znać jak wyszło
Qd

1. Data: 2004-06-25 20:11:12

Od: yuna <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> zagotować i takim gorącym lukrem niemal zaalc śliwki w słoiku, zamknąć twistem
> i owinąć kocykiem ( sucha pasteryzacja), niech powoli stygnie.

Dziękuję wszystkim za przepisy, jak tylko pojawią się śliwki wypróbuję
je wszystkie i dam znać co wyszło.

Yuna

Witam
My girlfriend in a wet white bra 2901