Slub - pytanie (pilne)

1. Data: 2004-05-19 11:52:02

Temat: Slub - pytanie (pilne)
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Piszę na tę grupę bo żadnej bliższej tematyką w usenecie nie znalazłem...

Mam pytanie dotyczące sytuacji, gdy ślub kościelny odbywa się w innej
parafii niż parafia panny młodej i pana młodego - czyli po prostu wybierają
sobie jakiś konkretny kościół, który szczególnie im pasuje :)

Jakie formalności trzeba załatwić? W docelowym kościele (jest to klasztor -
nie wiem czy to coś zmienia) powiedziano nam, że panna młoda musi przynieść
ze swojej parafii zezwolenie na zawarcie ślubu poza nią. Tam z kolei
stwierdzili, że nie ma takich zezwoleń i po prostu powinna zacząć procedurę
w kościele, w którym chce wziąć ślub... W mojej parafii z kolei powiedziano
jeszcze coś innego...

Mam zupełny mętlik w głowie - czy ktoś przebrnął przez taką sytuację i wie,
co dokładnie robić? Sytuacja jest pilna, bo mamy 10 dni na załatwienie
formalności - później nasza rezerwacja terminu przepada... :(

Jacek Osiecki
j...@c...pl
GG: 3828944

2. Data: 2004-05-19 12:04:02

Temat: Re: Slub - pytanie (pilne)
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] żadnej bliższej tematyką w usenecie nie znalazłem...
> [...]

pl.soc.uroczystosci :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2004-05-19 12:22:13

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

> [...]
załatwienie
> formalności - później nasza rezerwacja terminu przepada... :(

Przechodziłem przez to niby nie tak dawno temu, ale moge juz coś
mieszać, jeśli tak - proszę o sprostowania.
Jakiś kościół musi wam wystawić licencję ślubną (czy jak to się tam
nazywa, już nie pamiętam). O ile wiem, może to zrobić dowolny kościół,
a ze jest z tym troche roboty, to się wykręcają i tyle. Pozostaje być
upartym i przekonać. W taki czy inny sposób... (uwaga radiomaryjni i
po prostu drażliwi: nic tu nie sugeruję!). Do tej licencji ślubnej
będą potrzebne zaświadczenia o wygłoszeniu zapowiedzi w parafiach
obojga chętnych.

J.

4. Data: 2004-05-19 12:51:16

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 May 2004 14:04:02 +0200, Hanka Skwarczyńska napisał(a):
> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> pl.soc.uroczystosci :)

Hę? Nigdzie nie widzę :(

Jacek Osiecki
j...@c...pl
GG: 3828944

5. Data: 2004-05-19 13:05:03

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Hę? Nigdzie nie widzę :(

Co najmniej na news.tpi.pl jest.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

6. Data: 2004-05-19 13:19:21

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Co najmniej na news.tpi.pl jest.

I na news.onet.pl rowniez.

Dunia
--
Once sex was fun and diving was dangerous.
Today sex is dangerous and diving is fun.

7. Data: 2004-05-19 15:04:50

Od: "Niki" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przynieść
> ze swojej parafii zezwolenie na zawarcie ślubu poza nią. >

Z tego co wiem jest to wymóg standartowy, i wiele razy się z tym spotkałam.
Wiem też że księża niezbyt chętnie wyrażają zgodę. Zawsze to trochę chudszy
portfel im zostaje ;) Znajomi też mieli taką sytuację wybrneli przynosząc
zezwolenie z parafi pana młodego, podobno ma tą samą moc.

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-05-19 16:32:08

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 May 2004 17:04:50 +0200, Niki napisał(a):

> Z tego co wiem jest to wymóg standartowy, i wiele razy się z tym spotkałam.

Właśnie tak mi też mówiono, dlatego zdziwila mnie informacja od narzeczonej
ze w jej parafii tego nie chcieli wydac...

> portfel im zostaje ;) Znajomi też mieli taką sytuację wybrneli przynosząc
> zezwolenie z parafi pana młodego, podobno ma tą samą moc.

Poszedlem do mojej parafii... i bez zadnych problemow (w sumie nawet nie
sprawdzono moich danych) dostalem dla nas pozwolenie - a w kancelarii
parafii w ktorej chcemy brac slub, bez problemu to pozwolenie przyjeto :)

Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
j...@c...pl

9. Data: 2004-05-20 19:27:09

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Myśmy z mężem brali ślub poza swoją parafią. Z tego co pamiętam, to i ja i
mąż musieliśmy dać zaświadczenie ze swoich parafii, że możemy wstąpić w
związek małżeński (czyli mamy za sobą bierzmowanie i nie zawieraliśmy
wcześniej małżeństw :-)). Poza tym oczywiście potrzebne było świadectwo
chrztu świętego. No i coś na tacę ;-)).
Ewa

jak to jest z tym seksem?
obozy wakacyjne