Słuch noworodka

1. Data: 2009-04-27 19:32:49

Temat: Słuch noworodka
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mój brzdąc ma miesiąc czasu (ale to wcześniak, powinien tak naprawdę
urodzić się za miesiąc). Niespecjalnie reaguje na grające zabawki,
czasem tylko go "przestraszy" telewizor albo domofon (występuje odruch
Moro), ale tak naprawdę nie wiem czy jest to wykładnikiem tego czy
słyszy.

Badanie przesiewowe przeszedł OK, mamy też kontrolną wizytę u
audiologa (z uwagi na wcześniactwo właśnie), ale tak sobie sprawdzam
słuch i właśnie mam mieszane uczucia.

To pierwsze dziecko i w sumie nie wiem co miesięczne dziecko powinno
już "umieć" w tym względzie.

Aga

2. Data: 2009-05-20 19:15:47

Temat: Re: Słuch noworodka
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli reaguje na nagły hałas, którego źródła nie widzi i nie czuje (poprzez
wibracje), to znaczy że słyszy. Zawsze możesz sprawdzić dziecko
audiologicznie, ale może pozwól mu się najpierw "urodzić", bo szkoda
takiego malca narażać na zbędny kontakt z placówkami słuzby zdrowia ;)
Za kilka tygodni powinien reagować kierunkowo na twój głos i wówczas już
będziesz uspokojona

T.

wiek metrykalny a wiek biologiczny
czy mleko sojowe zawiera szczawiany?