Tort Schwartzwalski

1. Data: 2004-02-24 21:02:11

Temat: Tort Schwartzwalski
Od: "m" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo bym chciała zrobić tort chłpakowi na urodziny ale za bardzo nie wem
jak. Jadł go u znajomego i bardzo mu smakował. Proszę o pomoc

1. Data: 2004-02-24 21:18:15

Temat: Smalec
Od: "Pawel Kazienko" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

smalczyk...mniam

Naczytalem sie przepisow na smalec ale moze podrzucicie mi pare swoich
sprawdzonych na pyszny smalczyk bo mnie taka ochota naszla ze zrobic musze i
tyle....

.....po raz pierwszy sam

pozdrawiam i dziekuje

1. Data: 2004-02-24 22:11:50

Temat: Re: Smalec
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Kazienko" <k...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c1gf2d$rd4$1@absinth.dialog.net.pl...
> smalczyk...mniam

Do tortu?????????

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-02-25 09:03:52

Temat: Re: Tort Schwartzwalski
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

http://tinylink.com/?V5PV9cahKv

Monika

1. Data: 2004-02-25 10:15:55

Od: "vanilia" <v...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki oto przepis na "Szwarcwaldzki tort wiśniowy"-robiłam i jest
przepyszny:-)

Składniki
Na ciasto:
7 jajek, 250g cukru, 150g. mąki, 50g skrobi ziemniaczanej, 50g kakao w
proszku, 60g masła
Na nadzienie:
460g wiśni z kompotu, 1/4litra soku wiśniowego lub pół na pół soku i wina
wytrawnego czerwonego, 40g cukru, 1/2 laski cynamonu, 2 czubate łyżeczki
skrobi ziemniaczanej
Na garnirowanie:
3/4l śmietany (kremówki), 60g cukru, 60g kirszu (to wiśniowa wódka ale ja
zastępowałam nalewką wiśniową lub innym mocnym alkoholem ), 40g syropu
cukrowego (robi się go z cukru i wody w proporcjach 1:1 tzn. 1/2kg cukru na
1/2 litra wody po rozpuszczeniu gotować 3 minuty, ostudzić i gotowe),
czekoladowe wiórki lub inna czekoladowa posypka.
Przyrządzenie:
1) Roztopić masło na małym ogniu.
2) Żółtka ucierać z cukrem w garnku zanurzonym w gorącej kąpieli wodnej, aż
masa zgęstnieje i nabierze konsystencji kremu. Wyjąć z kąpieli wodnej.
3) Na krem jajeczny przesiać mąkę ze skrobią ziemniaczaną, dodać kakao oraz
płynne(letnie) masło.
4) Białka ubić na sztywną pianę. Najpierw do masy dodać 1/3 ubitej piany i
delikatnie wymieszać. Następnie domieszać ostrożnie resztę piany.
5) Nagrzać piekarnik do 190 stopni. Pieć w tortownicy(najlepiej 26cm
średnicy)około 30-35 minut na środkowym poziomie. Po upieczeniu powinien
leżakować przez noc.

Jeśli nie chce się piec biszkoptu, zawsze można kupić gotowe spody:-) ale to
nie jest już to samo.

6) Wiśnie z kompotu osączyć na sicie, wychwycić sok. Cwierć litra soku
zagotować z cukrem i kawałkiem cynamonu, wyjąć cynamon i zagęścić skrobią
ziemniaczaną. Kilkakrotnie zagotować.
7) Włożyć do tego wiśnie i tak delikatnie razem zamieszać, żeby wiśnie się
nie zgniotły. Ponownie zagotować, zdjąć z ognia i ostudzić. 16 wiśni odłożyć
na przybranie.
8) Wystudzony spód biszkoptowy ostrożnie wyjąć z tortownicy i przekroić na 3
krążki. Pierwszy krążek nasączyć syropem cukrowym z kirszem lub innym
alkoholem.
9) Wymieszać śmietanę z cukrem i ubić na sztywno(śmietana musi bć zimna).
Pierwszy krążek tortu posmarować cienko bitą śmietaną. Przez szprycę
cukierniczą wycisnąć 4 pierścienie bitej śmietany. Odstępy między nimi
wypełnić zimnymi wiśniami i na nich rozsmarować cienką warstwę bitej
śmietany.
10) Nałożyć na to drugi krążek, lekko docisnąć i równomiernie nasączyć i
nałożyć bitą śmietanę i wiśnie jak poprzednio.
11) Boki i wierzch toru posmarować cienką wrstwą bitej śmietany.
12) Wierzch tortu przybrać na środku wiórkami czekoladowymi lub posypką, a z
brzegu rozetkami z bitej śmietany-wyciśniętymi przez szprycę. Na czubek
każdej rozetki położyć wisienkę.

Tort jest czasochłonny ok. 2 godziny ale jest tego wart. Jest lekki i
naprawde dobry.

Życzę smacznego.
Pozdrawiam
Vanilia