Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)

1. Data: 2004-04-24 20:16:48

Temat: Re: Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

24 Apr 2004 21:50:53 +0200, na pl.rec.kuchnia, Zenit napisał(a):

> http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/smardze_24_04_04
.htm

Ponieważ na grzybach nie znam się zupełnie, chciałabym wiedzieć, czy są
jakieś grzyby łudząco podobne do tych, ale trujące ?

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-04-24 20:26:37

Temat: Re: Smardze i ?limaki (chwalę się i pytam)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

to juz cos!
trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-24 20:27:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Apr 2004 20:48:22 +0200, BasiaBjk
<b...@q...pl> wrote:

>Aż tak...??? :(
>To winniczki otrzymują wolność :)

jak Ci za bardzo wlaza wparade w ogrodzie i zzeraja wartosciowe
zielsko i nic nie dziala, zawsze mozna im podlozyc sloik piwa,
wpadna, utopia sie, ale z usmiechem na ustach

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-24 20:28:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Apr 2004 21:25:39 +0200, "dorka"
<d...@i...pl> wrote:

>Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

>A ktoz to taki?
>
>Dorota, zaciekawiona

ja tam zgaduje, ze Zenit

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-24 20:47:06

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

.htm

> Ponieważ na grzybach nie znam się zupełnie, chciałabym wiedzieć, czy są
> jakieś grzyby łudząco podobne do tych, ale trujące ?
Prawdę mówiąc trudno według mnie pomylić jadalne gatunki smardzy z trującą
piestrzenicą kasztanowatą (ta wygląda jak mózg)
Wszystkie wymienione gaunki smardzy są jadalne zarazem w Polsce pod ochroną
Smardz półwolny http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga163.htm
Smardz jadalny http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga207.htm
Smardz stożkowaty http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga67.htm
Smardzówka czeska też jest jadalna i w tym roku dość licznie wystąpiła w
Polsce &#8211; nie jest pod ochroną
Smardzówka czeska http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga169.htm
Koledzy z klubu Darz Grzyb znaleźli w tym roku bardzo dużo tych grzybów na
Słowacji http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/pierwsze_smardzo
wki.htm
Tu trzeba uważać na pomylenie z trującą piestrzenicą.
Trująca piestrzenica kasztanowata http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga64.htm
Jadalna piestrzenica olbrzymia http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga825.htm
radzę jednak nie zbierać jej możliwa pomyłka z trującą piestrzenicą
kasztanowatą
Myślę że gdy zwiedzisz te strony poczytasz opisy nie pomylisz jadalnych smardzy
z trującą piestrzenicą.
Pozdrawiam
Zenit &#8211; Grzyboznawca i jak napisała Basia NGI

1. Data: 2004-04-24 20:56:43

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

24 Apr 2004 22:47:06 +0200, na pl.rec.kuchnia,
o...@p...onet.pl napisał(a):

> Prawdę mówiąc trudno według mnie pomylić jadalne gatunki smardzy z trującą
> piestrzenicą kasztanowatą (ta wygląda jak mózg)

Rzeczywiście, różnica w wyglądzie wydaje się spora.
Dziękuję ślicznie za odpowiedź, no i za linki w niej umieszczone :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-04-25 07:28:50

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dorka napisał:

> Tak myslalam, Tobie to dobrze, mi za daleko z Wawy, zazdroszcze,

Faktycznie :D Gdyby nie Zenit, w życiu nie trafiłabym na smardzowe
polanki, że juz nie wspomnę o tym, że prawdopodobnie w ogóle nie
zauważyłabym tych dobrze zakamuflowanych grzybów - trzeba wyostrzyć
wzrok na charakterystyczne stożki... :D
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-04-25 07:33:17

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zenit napisał:

> Aby potwierdzić że Basia znalazła naprawdę tyle pięknych smardzy muszę
> pochwalić się że ja znalazłem delikatnie mówiąc podobną ilość smardzy

Zdecydowanie za delikatnie powiedziane! Co najmniej dwa razy tyle i o
wiele pokaźniejszych okazów :)

> Basiu dziękuje za tak szacowny tytuł NGI nie wiem czy jestem godzien takiego
> tytułu...

Zastanawiałam się na Naczelnym Grzybiarzem Rzeczypospolitej. Serio :)
--
pa,B.

kaimak - wiem, to juz nudne :(
pizza