Soczewki raz jeszcze

1. Data: 2002-11-23 09:25:17

Temat: Soczewki raz jeszcze
Od: "mnikaaa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałam cały poprzedni wątek i wywnioskowałam, że jest coś takiego jak
soczewki jednodniowe. Jestem krótkowidzem, ale okulary zakładam tylko do
pracy przy komputerze, czasem w szkole, jak jeżdzę samochodem, przy
ogladaniu telewizji. Chciałabym kupić sobie takie soczewki na tzw. specjalne
okazje typu randka w kinie, impreza, studniówka itp. Mam w związku z tym
kika pytań:
1. Ile takie cudo kosztuje ?
2. Skoro wada w jednym oku jest różna od tej w drugim to trzeba kupić dwa
różne opakowania ?
3. Ile takie opakowanie zawiera soczewek ?
4. Czy istnieją takie, które kolor oczu potrafią zmienić ?
5. Które z nich polecacie ?
I tak w najbliższym czasie planuję wizytę u okulisty, ale chciałabym mieć
jakąś orientację w tym temacie, gdy się do niego wybiorę.
Aha ... chyba takie soczewki nie są na receptę ?

minkaaa

1. Data: 2002-11-23 10:34:16

Temat: Re: Soczewki raz jeszcze
Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytałam cały poprzedni wątek i wywnioskowałam, że jest coś takiego
jak
> soczewki jednodniowe.

Są, ale ja takich nigdy nie brałam, noszę przeważnie 3-miesięczne albo
miesięczne (do zdejmowania na noc). Te jednodniowe po prostu po zdjęciu się
wyrzuca.

> 2. Skoro wada w jednym oku jest różna od tej w drugim to trzeba kupić dwa
> różne opakowania ?

Soczewki kupuje się pojedyńczo, tzn na sztuki (a nie pary), przecież wielu
ludzi na różną ilość dioptrii w lewym i prawym oku.

> 4. Czy istnieją takie, które kolor oczu potrafią zmienić ?

Są :) i fajne są!! :) Ja w zeszłym miesiącu nosiłam niebieskie, w tym
zielone. Faktycznie zmieniają kolor (im ma się swój naturalny kolor tęczówki
jaśniejszy, tym lepszy efekt - przy brązowych oczach może go nie być wcale).
Nie wiem czy są kolorowe jednodniowe, ja brałam miesięczne. Wszyscy
zauważali zmianę i podobało się:)

> Aha ... chyba takie soczewki nie są na receptę ?

Oczywiście że nie, idziesz jak do sklepu - "Poproszę takie a takie.."

Pozdr
Majka

1. Data: 2002-11-23 11:58:54

Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Soczewki kupuje się pojedyńczo, tzn na sztuki (a nie pary), przecież
wielu
> ludzi na różną ilość dioptrii w lewym i prawym oku.

Niestety ale z czego mi wiadomo w wypadku soczewek jednodniowych
ku[uje sie cale opakowanie - 30 sztuk, starczajace na jeden miesiac...
Jesli wiec masz rozna wade w obu oczach bedziesz musiala kupic dwa
takie opakowania... Takich jednodniowych soczewek optycy czesto
uzywaja przy dobieraniu soczewek... Aby sprawdzic czy dobrze dobrali
soczewke, daja do sprawdzenia wlasnie jednodniowa, jesli wszystko
pasuja to kupuje sie takie same tylko miesieczne czy 3 miesieczne...

Pozdrawiam
Nikoosia

1. Data: 2002-11-23 14:01:05

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mnikaaa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 2. Skoro wada w jednym oku jest różna od tej w drugim to trzeba kupić dwa
> różne opakowania ?

Tak

> 3. Ile takie opakowanie zawiera soczewek ?

Ja kupilam 30.

Ale nie lubie ich - zdae sie, ze maja tylko jeden rozmiar i nie bardzo mi on
pasuje.

Sandra

1. Data: 2002-11-23 17:18:16

Od: "Biedronka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja kupilam 30.

a ile to kosztuje?

1. Data: 2002-11-23 19:33:59

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Nov 2002, mnikaaa wrote:

> 1. Ile takie cudo kosztuje ?

Ok 7 złotych za parę w przypadku Johnsona. Ciba chyba ciut taniej.

> 2. Skoro wada w jednym oku jest różna od tej w drugim to trzeba kupić dwa
> różne opakowania ?

Tak. Tak samo jak ze "zwykłymi" soczewkami.

> 3. Ile takie opakowanie zawiera soczewek ?

30.

> 4. Czy istnieją takie, które kolor oczu potrafią zmienić ?

Jednorazowych takich nie widziałem.

> 5. Które z nich polecacie ?

Soczewki są sprawą bardzo indywidualną - każdemy pasują inne.
Johnson&Johnson ma fajniejsze reklamy. :-)

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-11-23 19:35:25

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Nov 2002, Majka wrote:

> Soczewki kupuje się pojedyńczo, tzn na sztuki (a nie pary), przecież wielu
> ludzi na różną ilość dioptrii w lewym i prawym oku.

Znaczy oficjalnie nie na sztuki tylko na opakowania. Ale nasi sprzedawcy
łamią niestety zakaz sprzedaży luzem...> > Aha ... chyba takie soczewki nie są na
receptę ?

> Oczywiście że nie, idziesz jak do sklepu - "Poproszę takie a takie.."

Ale to "takie a takie" musi być stwierdzone przez okulistę oczywiście.

Pozdrawam,

Alojzy

1. Data: 2002-11-23 19:35:33

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biedronka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a ile to kosztuje?

Nie pamietam :(

Sandra

1. Data: 2002-11-23 19:36:32

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Nov 2002, Marthy wrote:

> [...]
> soczewke, daja do sprawdzenia wlasnie jednodniowa, jesli wszystko
> pasuja to kupuje sie takie same tylko miesieczne czy 3 miesieczne...

To jacyś dziwny ci optycy (okuliści raczej). Nie da się przy użyciu
soczewki zupełnie innego typu sprawdzić, czy dobrało się właściwą...

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-11-24 09:52:46

Od: "Marthy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl>
napisał w wiadomości
jfedor.org...

miesieczne...

> To jacyś dziwny ci optycy (okuliści raczej). Nie da się przy użyciu
> soczewki zupełnie innego typu sprawdzić, czy dobrało się właściwą...

No faktycznie dziwne, ale w L'Optique tak mialam. Niektorzy daja
normalne soczewki, ale mozna je (wymienic) jezeli nie pasuja.

Nikoosia

perfumy w kremie
Kto używał preparatu Cealin?
Czy ktoś używał tego sprzętu?
pękające usta
[krakow]Gdzie ladne garnitury dla dziewczyny?