Sok z cebuli - jak zrobic?

1. Data: 2002-12-30 08:16:39

Temat: Sok z cebuli - jak zrobic?
Od: jd <j...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czy moglbym prosic o porade, jak zrobic sok z cebuli?

Wyczytalem w archiwum, ze podobno pomaga na przeziebienie. Ale,
niestety, pojawia sie tam haslo "sok z cebuli" bez opisu przygotowania
:-|

Rozumiem, ze potrzebna jest cebula (mala, srednia, duza?), nalezy ja
pokroic (jak? w piorka, kosteczke?), odstawic (zasypac cukrem?)..

Czy oprocz tego nie znacie innych skutecznych sposobow na pozbycie sie
przeziebienia przy uzyciu naturalnych specyfikow? Duzo dobrego slyszalem
o czosnku - jak go zatem stosowac? Polykac w calosci?

Z gory dziekuje za odpowiedz

jd

2. Data: 2002-12-30 09:45:57

Temat: Re: Sok z cebuli - jak zrobic?
Od: "Monika Krause" <m...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Syrop z cebuli:
nalezy posiekac drobno cebule (najlepiej w kostke), ilosc cebuli - zaleznie
ile chcemy soku otrzymac- zasypac ok 1 lyzeczka cukru - przykryc i odstawic
az cebula "pusci" sok,
pozdrawiam
MK.
Uzytkownik "jd" <j...@U...o2.pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2002-12-30 10:02:28

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglbym prosic o porade, jak zrobic sok z cebuli?

1 cebulę pokroić w cienkie plasterki, przesypać cukrem i postawić w ciepłym
miejscu w zamkniętym naczyniu (słoik?). Kiedy puści sok, trzymać w chłodzie.
Codziennie należy robić nową porcję (łatwo fermentuje).

Duzo dobrego slyszalem
> o czosnku - jak go zatem stosowac? Polykac w calosci?

Tak, całą główkę - skutkuje najlepiej;-)
A serio: mozna wycisnąc przez wyciskarkę, posiekać, pokroić w plasterki.
Kłaść na kanapkach, dodawać do twarożku i innych potraw.
Masochistom polecam mleko z masłem i czosnkiem.....błee.....szalenie
skuteczne podobno przy męczącym kaszlu.
O.

4. Data: 2002-12-30 10:33:22

Od: jd <j...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Krause wrote:

> [...]
> ile chcemy soku otrzymac- zasypac ok 1 lyzeczka cukru - przykryc i odstawic

Dzieki :-)

Jeszcze male pytanie: ile nalezy go pic?

jd

5. Data: 2002-12-30 10:55:36

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Kłaść na kanapkach, dodawać do twarożku i innych potraw.
> Masochistom polecam mleko z masłem i czosnkiem.....błee.....szalenie

Mnie katowali w dziecinstwie mlekiem z czosnkiem i miodem, ale pomagalo nie
da sie ukryc. A jesli ktos nie zniesie cebuli tak jak ja, to mozna wydrazyc
buraka (dos duzego) i nasypac do niego cukru. Acha i przykryc "wieczkiem"
uprzednio odkrojonym. Soczek sie robi pyszny i skuteczny. 3x dziennie po
lyzeczce, mniam ;)

6. Data: 2002-12-30 11:20:20

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

. A jesli ktos nie zniesie cebuli tak jak ja, to mozna wydrazyc
> buraka (dos duzego) i nasypac do niego cukru. Acha i przykryc "wieczkiem"
> uprzednio odkrojonym. Soczek sie robi pyszny i skuteczny.

A na co skuteczny?
Bo ładnie to musi wyglądać: burak z "wieczkiem" pełen różowego syropu :)
O.

7. Data: 2002-12-30 12:13:02

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> . A jesli ktos nie zniesie cebuli tak jak ja, to mozna wydrazyc
>
> A na co skuteczny?
> Bo ładnie to musi wyglądać: burak z "wieczkiem" pełen różowego syropu :)
> O.

Na kaszel, na bolace gardlo... Podobnie jak cebula tylko smak inny. Ladnie
wyglada i pysznie smakuje.

8. Data: 2002-12-30 13:26:14

Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chłodzie.
> Codziennie należy robić nową porcję (łatwo fermentuje).

O ile pamiętam dawne sposoby domowe mojej mamy, to sok non stop
leżał w ciepłym miejscu i nie fermentował. A tak w ogóle, to w moim domu
był to z założenia syrop _na_kaszel_, a nie na przeziębienie.

> [...]
> Kłaść na kanapkach, dodawać do twarożku i innych potraw.
> Masochistom polecam mleko z masłem i czosnkiem.....błee.....szalenie

Ja skutecznie to ostatnie stosuję raczej na ból migdałków (musi być
tak gorące, jak tylko da się przełknąć), a niejako przy okazji - na
rozgrzanie przed wskoczeniem na dłużej (noc) pod kołdrę. Jeśli ma
podziałać na kaszel i gorączkę, to zamiast czosnku można chyba
zastosować miód, ale osobiście wolę już syrop z cebuli, a mleko raczej z
czosnkiem, niż miodem. A masochistą nie jestem :-)

--
Lejak
j...@p...onet.pl

9. Data: 2002-12-30 13:28:35

Od: "Jaroslaw Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Monika Krause wrote:
>
> Jeszcze male pytanie: ile nalezy go pic?

Jak wypijesz pól litra dziennie, to moze Ci sie zrobic niedobrze :-)
A powaznie - chyba nie ma jakichs specjalnych ograniczen, za to rozsadek
nakazuje postepowac jak z syropem przeciwkaszlowym: 3-4 razy dziennie po
lyzce (to z doswiadczenia uzytkownika, a nie z wiedzy medycznej).

--
Lejak
j...@p...onet.pl

10. Data: 2002-12-30 16:10:57

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oleńka <o...@b...wroc.pl> napisał/a

> [...]
> plasterki. Kłaść na kanapkach, dodawać do twarożku i innych potraw.
> Masochistom polecam mleko z masłem i czosnkiem.....błee.....szalenie

Mleko + drożdże. Też działa i też jest przepaskudne w smaku :-)

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

Skrzep w nodze (DVT)
Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi
WPŁYW ANGINY NA ZAPALENIE STAWÓW
cos dziwnego podaczas snu....