Somatyzacja - jak sobie poradzic?

1. Data: 2006-02-13 16:54:13

Temat: Somatyzacja - jak sobie poradzic?
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam problem - somatyzuje objawy chorobowe - i to do takiego stopnia ze w
wakacje wyladowalam w szpitalu - podejrzewano i RZS i SM. Skonczylo sie na
antydepresantach. Najprostszym sposobem bylo by usunąc przyczyne mego stresu
ale jest to niemozliwe - bo to moje studia. W tej chwili mam kolejna sesje i
juz nabawilam sie zapalenia ucha. Dzis mialam isc na uczelnie na dyzur do
goscia i rano obudzilam sie z gorączką, zatkanym nosem, spuchniętymi oczami
etc. To kompletne szalenstwo i juz mnie doprowadza do szału. Jade na
uczelnie i z nerwów wymiotuje pod nią. Gdy stanie sie cos niespodziewanego
typu cos spadnie/moj maz cos glosniej powie/wejdzie niespodzianie ja prawie
trace przytomnosc ze strachu - w momencie robi mi sie ciemno przed oczami,
oblewa mnie fala goraca, robi mi sie słabo. Żre antydepresant - bioxetin ale
nic nie pomaga.

Ma ktos jakies pomysly? niekoniecznie farmakologiczne?

HaNkA

2. Data: 2006-02-13 17:11:45

Temat: Re: Somatyzacja - jak sobie poradzic?
Od: "Pietrek102" <P...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zmienić uczelnie, lub zrezygnować całkiem w końcu zdrowie jest
najważniejsze

3. Data: 2006-02-13 18:11:32

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Feb 2006, it was written:

> Ma ktos jakies pomysly? niekoniecznie farmakologiczne?

jednak jakis urlop ... antydepresanty o profilu przeciwlekowym
(tylko nie benzodwuazepiny) i jakas psychoterapia ...

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2006-02-13 18:25:46

Od: "Marek" <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Ta "somatyzacja" to po prostu nerwica wegetatywna. Radze udac sie do
psychoterapeuty. Duzo sportu, odpoczynku i zdrowa dieta moze bardzo pomoc.

5. Data: 2006-02-13 20:27:32

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

> Ma ktos jakies pomysly? niekoniecznie farmakologiczne?

A Ty tak od dawna to masz? Nie znam się, ale jedyne co mi przychodzi do
głowy, to zrezygnować z tych studiów albo udać się nad sensowną
psychoterapię. Jeżeli jednak miałaś takie skłonności od dawna, to raczej
to pierwsze.

Ewa

6. Data: 2006-02-13 20:36:13

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nic nie pomaga.
>
> Ma ktos jakies pomysly? niekoniecznie farmakologiczne?

Spróbuj na początek innych leków. Jakiś antydepresant wyższej generacji.
Tabletki potrafią nieźle zmienić chemię mózgu.
A.

7. Data: 2006-02-13 20:37:19

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek102" <P...@g...pl> napisał w wiadomości

> zmienić uczelnie, lub zrezygnować

No tego wlasnie zrobic nie moge;-/

HaNkA

8. Data: 2006-02-13 20:46:30

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 13 Feb 2006 21:37:19 +0100, *HaNkA ReDhUnTeR*
<news:dsqqmt$3nn$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Pietrek102" <P...@g...pl> napisał w wiadomości

> No tego wlasnie zrobic nie moge;-/

Może zmien męża, albo pogoń go do roboty.

--
Kaja

9. Data: 2006-02-13 20:55:40

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> Może zmien męża, albo pogoń go do roboty.

A co ma piernik do wiatraka? Poza tym wskaz mi gdzie w moim poscie
wspomnialam, ze stresuje mnie sytuacja rodzinna? Akurat tę uwazam za wielce
komfortową i mi odpowiadajacą.

HaNkA

10. Data: 2006-02-13 21:01:51

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości

>. Duzo sportu, odpoczynku i zdrowa dieta moze bardzo pomoc.

i snu:-) Poprosze lekarza, zeby mi przepisal tydzien na Majorce:P

HaNkA

Powiekszanie piersi
hipochondria a wątroba- co robić?
Odluszczanie blony sluzowej? Pytania...