Sosny po zimie

11. Data: 2002-03-03 00:33:17

Temat: Re: Sosny po zimie
Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zima była wilgotna, a u mnie jest fajna gliniasta ziemia:(

Ja (przez przypadek chyba) posadziłem siewkę limby w miejscu gdzie ma 0,5
metra kamieni pod sobą. Co roku przyrasta po 20cm.
Udusiłaś limbę przez podtopienie!!!

:-))))Pozdrawiam
p...@r...pl

12. Data: 2002-03-03 21:41:48

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miro wrote:

> [...]
> tak już zostało. Myślałem, że już po ptokach, ale wiosną 2001 pąki były już
> większe i przyrosty były już nieco większe, choć ciągle jakieś "chore".
> Drzewo nie umarło, ale do życia też nie ma zbytniej ochoty... Powierzchnia
> jego jest drobnoiglasta i karłowata, jak kosodrzewina, a powinny być igły na
> co najmniej 6-7 cm. Ale jakoś żyje. Oczywiście stare igły na pniu i w głębi
> krzaka - brązowieją. Ani chybi - musiałem w 1999 jednak źle ocenić rozmiar
> uszkodzeń korzeni przy wsadzaniu, a po odkopaniu i wyrwaniu tego drzewka ze

Podepre sie autorytetem: Wladyslaw Bugala "Drzewa i krzewy..." "Sosny
wyksztalcaja silnie rowiniety korzen palowy i bardzo zle znosza przesadzanie. Na
miejsce stale mozna sadzic tylko mlode, 1-3 letnie siewki lub rosliny uprawiane
przez kilka lat w donicach."
Ciachnales po korzeniu palowym, wiec nie chce rosnac, ale tez nie ma zamiaru
umierac. W ten sposob bedziesz miec duzego bonsaja w gruncie?
Pozdrawiam
Andrzej

13. Data: 2002-03-05 14:54:02

Temat: Odp: Sosny po zimie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:f1bg8.194$bA2.206590@newsfeed.slurp.net...

> W Tatrach limby rosna raczej na granicie, niz na wapieniu. Moze sie myle,
ale
> mam wrazenie, ze na wapieniu gleba jest zasadowa, wiec na granicie wprost
> odwrotnie.

Ziemia była w porządku - zastosowałam standardową mieszankę własnej
produkcji, na której inne sosny rosną przyzwoicie.

Sadzonka 15 cm.
Bardzo mokro nie było.

>Po krotkim czasie po wsadzeniu w ziemie zmarnial.
> Dal sie wyciagnac z ziemi bardzo latwo - okazalo sie, ze ma straszliwie
pochlastane
> korzenie.

Korzenie też były w porządku - przecież widziałam przy wsadzaniu!

No więc?

Pozdrawiam smętnie, Basia.

14. Data: 2002-03-06 02:44:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Korzenie też były w porządku - przecież widziałam przy wsadzaniu!

W opisywanym przeze mnie przypadku korzeni przy wsadzaniu nie widzialem;
wsadzalem z bryla ziemi z doniczki.

> No więc?

Chyba pozostaje jedno wytlumaczenie - urok.

Pozdrowienia,
Michal

15. Data: 2002-03-06 06:45:31

Temat: Re: Odp: Sosny po zimie
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> No więc?

A czy przy sadzeniu obróciłaś się trzy razy w lewš stronę i splunęłaś przez
prawe ramię po ostatnim obrocie, a potem wysoce skoncentrowana dłonie nad
roślinkš potrzymałaś???
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2002-03-06 08:25:17

Temat: Odp: Odp: Sosny po zimie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> A czy przy sadzeniu obróciłaś się trzy razy w lewą stronę i splunęłaś
przez
> prawe ramię po ostatnim obrocie, a potem wysoce skoncentrowana dłonie nad
> roślinką potrzymałaś???

Nie:(

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2002-03-06 12:59:38

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Nie:(
No to się nie dziw :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2002-03-06 16:39:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to się nie dziw :-))))
I dlatego przeczytaj to:
http://szkolkarstwo.rolnictwo.pl/artykul.php?np_id=5
&np_rok=2000&id=358
Pozdrawiam Jerzy

19. Data: 2002-03-07 08:06:08

Temat: Odp: (OT) A jednak jest (bylo: Re: Sosny po zimie)
Od: "Matula" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a5nn0t$rtv$02$...@n...t-online.com...

> W niemieckiej telewizji leci od kilku lat serial kryminalny w ktorym
glowna
> role obok adwokata gra sympatyczny prywatny dedektyw o nazwisku Matula,
> akcent na pierwsze"a". Moja zona zawsze mnie pytala czy to polskie
nazwisko
> a ja nie bylem w stanie odpowiedziec. Teraz jestem.
>
> Irek, od pol roku na grupie.

No to dalej nie do końca Wiesz. Wg naszej rodzinnej wiedzy Matula to
nazwisko Czeskie. A dokładnie z rejonu miejscowości Sklenau. Mieszka tam do
dziś wielu "Matula". Na Śląsku Opolskim też jest ród Śląskich Matulów.
Wiem że nie na temat grupy, ale tak mi się napisało.
Pozdrowienia Tadeusz M.

20. Data: 2002-03-07 09:36:42

Temat: Re: (OT) A jednak jest (bylo: Re: Sosny po zimie)
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Matula" <t...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> dziś wielu "Matula". Na Śląsku Opolskim też jest ród Śląskich Matulów.
> Wiem że nie na temat grupy, ale tak mi się napisało.

Nie przejmuj sie. Tu nie takie poematy dygresyjne juz pisano.

Irek

Jest ktoś z Rzeszowa, kto pomoże poprzycinać drzewka owocowe ?
Sprowadzanie roslin z zagranicy
fiołek afrykański
rozmnażanie iglastych
Program o sianiu...