Spaghetti BEZ pomidorów i śmietany

1. Data: 2007-11-13 10:03:39

Temat: Spaghetti BEZ pomidorów i śmietany
Od: "Fishman" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pytanie w ramach kuchni dla alergików.
Jaki sos do spaghetti nie wymagający dodatku pomidorów i śmietany? Może jakaś
wariacja pesto? Szpinak? Duże ilości sera też odpadają.

Fishman

2. Data: 2007-11-13 10:11:15

Temat: Re: Spaghetti BEZ pomidorów i śmietany
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Fishman pisze:

> Pytanie w ramach kuchni dla alergików.
> Jaki sos do spaghetti nie wymagający dodatku pomidorów i śmietany? Może jakaś
> wariacja pesto? Szpinak? Duże ilości sera też odpadają.

A musi być spaghetti? ;-) No dobra, w takim razie może być spaghetti z
warzywami: papryka, cukinia, seler naciowy, rukola, cebulka, czosnek;
cienko pokroić, poddusić na oliwie do tego zrobić sos winegret i wymieszać.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2007-11-13 10:58:50

Od: kaskA <k...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lis, 11:11, medea <e...@p...fm> wrote:
> Fishman pisze:
Może jakaś wariacja pesto?

pesto z bazylii lub pietruszki, ale tam tez musi byc ser - parmezan

4. Data: 2007-11-13 13:41:41

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fishman" <d...@p...onet.pl> napisał

> Pytanie w ramach kuchni dla alergików.
> Jaki sos do spaghetti nie wymagający dodatku pomidorów i śmietany? Może
> jakaś
> wariacja pesto? Szpinak? Duże ilości sera też odpadają.

Bardzo dobre i bardzo proste:
Na zimną oliwę wcisnąć kilka ząbków czosnku, podsmażyć bardzo krótko
(czosnek nie ma prawa się nawet zarumienić bo zgorzknieje). Ugotować makaron
aldente (ni miękki, ni twardy). Wrzucić makaron na patelnię z oliwą i
czosnkiem i chwilkę przesmażyć. Można dodać bazylię - najlepiej świeżą.
Wyłożyć na talerze i posypać parmezanem (ten ser jest bardzo aromatyczny,
więc wystarczy niewielka ilość - tak jak chciałeś ;) )

Pzdry,
/\/\\/\/

5. Data: 2007-11-13 13:57:03

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fishman" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakaś
> wariacja pesto? Szpinak? Duże ilości sera też odpadają.

Szpinak z czosnkiem.

Czosnek z oliwą.

Czosnek z chilli i oliwą.

Boczek czy insza wędzonka, podsmażona, wrzucasz spagetti gorące, zalewasz
rozbełtanym jajem i gotowe (jajo się zetnie samo z gorąca).

Wszelkie frutti di mare czy choćby zwykła ryba.

Choćby tuńczyk w oliwie, podsmażasz na patelni w własnej oliwie, jak lubisz
dorzucasz oliwki pociachane, mieszasz z makaronem.

DJD

6. Data: 2007-11-13 16:33:52

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaskA" <k...@g...net> napisał w wiadomości
s.com...
On 13 Lis, 11:11, medea <e...@p...fm> wrote:

> Fishman pisze:
Może jakaś wariacja pesto?

pesto z bazylii lub pietruszki, ale tam tez musi byc ser - parmezan

A spokojnie można się obyć bez parmezanu... rozcieram z selerem... dla mnie
efekt rewelacyjny...

Pzdr
Paweł

7. Data: 2007-11-13 17:01:18

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Fishman" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> jakaś
> wariacja pesto? Szpinak? Duże ilości sera też odpadają.

Najlepiej zrob se kurwa spaghetti bez makaronu.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

8. Data: 2007-11-13 19:33:27

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fishman pisze:
> Witam!
>
> Pytanie w ramach kuchni dla alergików.
> Jaki sos do spaghetti nie wymagający dodatku pomidorów i śmietany?

Sporo przepisów na makaron (i inne włoskie specjalności) znajdziesz
w książce Małgorzaty Caprari "Kuchnia włosko-polska i polsko-włoska dla
początkujących". Przejrzałem tam makarony i na szybko znalazłem kilka
bez pomidorów i śmietany.

Dla przykładu (bo takiego tu nie podano na razie)
Ale uprzedzam: nie przetestowane :-)

Spaghetti alla diavola:
50 dag spaghetti
2 topione serki
1/2 pikantnej papryczki
czosnek (ilość do smaku)
natka pietruszki
oliwa, sól, pieprz

Serki wyrobić z oliwą na jednolitą masę, dodać drobno posiekany czosnek,
pietruszkę, paprykę, trochę wody
Makaron ugotować i wymieszać z przygotowaną masą serowo-paprykową

Stalker

9. Data: 2007-11-13 20:22:29

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warzywami: papryka, cukinia, seler naciowy, rukola, cebulka, czosnek;
> cienko pokroić, poddusić na oliwie do tego zrobić sos winegret i wymieszać.

sos winegret na cieplo?

J-23

10. Data: 2007-11-13 20:26:29

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Sporo przepisów na makaron (i inne włoskie specjalności) znajdziesz
> w książce Małgorzaty Caprari "Kuchnia włosko-polska i polsko-włoska dla
> początkujących".

<prywata>
A jak oceniasz rzeczoną książkę?
</prywata>

Qra, bo tytuł zachęcający a i mam z tej serii "wariant" grecki

szarlotka green way?
jogurt domowy (probiotyczny)
Re: Knedle
Pytanie o dekoracje do....