Spanie z glowa kolo gniazdka elektrycznego

11. Data: 2004-10-21 13:45:13

Temat: Re: Spanie z glowa kolo gniazdka elektrycznego
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.10.2004 Trapez <t...@p...wp.pl> napisał/a:
> Wiem o tym i dlatego jeśli jest tylko możliwość należy przynajmniej spać z
> dala od wszelkich urządzeń oraz przewodów.

Udokumentowane efekty wplywu 50Hz na sen, zdrowie etc. gdzies masz?

> --

Blagam - popraw...
Spacji na koncu nie ma.

--
":;;,__ _ Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz - l...@u...net
|/~( ,_( }; +48 509 792 699 - GG: 5888 - http://lancaster.apcoh.org
,--` \\ ; Bude delat zasranou praci. Scanovat, crackovat copyrighty,

12. Data: 2004-10-21 13:59:32

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trapez" <t...@p...wp.pl> wrote in message

> 1. Przewód z prądem wytwarza wokół siebie pole elektromagnetyczne.

O jakim natężeniu? Co to znaczy "wokół siebie" (odległość)? I jak sie
będzie miało natężenie pola od tego konkretnego gniazdka do natężenia
pól generowanych przez całą instalację energetyczną?

> 3. Fale mózgowe w czasie snu to THETA (częstotliwość 4-7Hz)

No i?

> Moim zdaniem częstotliwość 50Hz gniazdka oraz blisko położonego
przewodu,
> może wpłynąć na fale mózgowe o o wiele nizszej czestotliwości.

Może wpłynąć. Ale podaj jaki to będzie wpływ i jakie będą jego skutki
;-)

J.

13. Data: 2004-10-21 15:34:53

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i?

Prawdopodobnie kol. Trapezowi chodzi o nadzmysłową interferecję furierowską
w zakresie wyższych częstotliwości w domenie amplitudy zespolonej zdalnie.
I z pewnością wystarczy picie moczu by wszystko było OK ;-)

--
Krzysiek, EBP
Chi beve birra campa cent'anni

14. Data: 2004-10-21 16:02:42

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Oct 2004 17:34:53 +0200, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> Prawdopodobnie kol. Trapezowi chodzi o nadzmysłową interferecję furierowską
> w zakresie wyższych częstotliwości w domenie amplitudy zespolonej zdalnie.
> I z pewnością wystarczy picie moczu by wszystko było OK ;-)

Prawdopodobnie masz rację:)

Ale nawiasem mówiąc z przerażeniem zauważyłem, ze zaczynasz być równie
złośliwy, jak ja:) To chyba zaraźliwe jest :D

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

15. Data: 2004-10-21 20:22:35

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trapez wrote:

> Jakie to ma znaczenie, że są dwa przewody obok siebie? Jeden i tak
> jest
> zerowy, a napięcie na nim, szczególnie w sieciach niskiego napięcia
> powinno być niewielkie ze względu na dosyć małe odkrztałcenia wyższych
> harmonicznych. To z resztą zależy od rodzaju podłączonych w okolicy
> uządzeń.
> Można sie zastanowić czy gniazdko, do którego nic nie jest podłączone
> także jest niebezpieczne.

Jakies tam pole e-m wytwarza ale bardzo malutkie. Takie same pole
wytwarzaja wszystkie kable w scianach, a zwykle sa tyz pod tynkiem
wiec czy akurat w danym miejscu jest kontakt czy nie, niewiele zmienia.

Sa takie urzadzenia do wykrywania przewodow w scianach, ale
o ile sie orientuje (nigdy nie mialem czegos takiego w rekach)
do zadzialania wymagany jest przeplyw pradu, a wiec
podlaczenie jakiegos odbiornika do gniazdka (widocznie
reaguje na pole magnetyczne).

> Takie, do kórego podłączona jest np. ładowarka,
> na bank wytwarza pole elektromagnetyczne, ze względu na przepływ prądu.
> Spanie w pobliżu na pewno jest szkodliwe.

Zalezy od ladowarki, chyba wiekszosc zawiera impulsowa
przetwornice DC/DC (czestotliwosc ponad 20kHz) ale ciagle
moc jest znikoma. Badz co badz to nie jest nadajnik i wszelka
'uciekajaca energia' musi spelniac odpowiednie normy
emisji zaklocen.

Krzysiek Rudnik

16. Data: 2004-10-22 06:36:44

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości

> Może wpłynąć. Ale podaj jaki to będzie wpływ i jakie będą jego skutki
> ;-)
Stanisław Bolkowski "Elektrotechnika" WSiP 1998
6. Działanie fizjologiczne prądu elektrycznego na organizm ludzki
6.5. Ochrona przed działaniem fal elektromagnetycznych wielkiej
czestotliwości oraz szkodliwym promieniowaniem

"Pomimo prób nie udowodniono dotychczas, aby pole o czestotliwości 50Hz
nawet o natężeniu 20-30kV/m - poza działaniem stresującym (nieprzyjazne
podrażnienie nerwów) miało bezpośredni wpływ na zdrowie człowieka. Jednak
wpływu takiego nie wyklucza się, zwłaszcza przy oddziaływaniu długotrwałym.
Zatem wskazana jest ostrożność"

Czyli udowodnione jest, że działa stresująco i nie ma badań na temat
długotrwałego wpływu. A jak wiadomo jak coś działa długotrwale, to nie musi
mieć nawet dużego natężenia aby zrobić szkody. Jako elektroenergetyk wiem,
że negatywne skutki działania prądu nie zależą jedynie od natężenia, ale
także od czasu działania. Na tej zasadzie działają zabezpieczenia
różnicowa-prądowe, dzięki czemu przez człowieka podczas porażenia może
przepłynąć nawet duży prąd, ale dzieje się to w czasie tak krótkim, że nie
wyrządzają zadnej krzywdy. Ale jeśli nawet prąd jest o małym natężeniu, ale
działa odpowiednio długo to negatywne skutki tego są odczuwalne. Tak jak
mała kropla draży skałę, słabe pole elektromagnetyczne wpływa na układ
nerwowy.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

17. Data: 2004-10-22 06:54:17

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nawiasem mówiąc z przerażeniem zauważyłem, ze zaczynasz być równie
> złośliwy, jak ja:) To chyba zaraźliwe jest :D

Ja obstawiam geny. Dziedziczenie dominujące, jak z tak późnym początkiem.
Nawet wiem po kim. Mój tata jest straaaszna piła.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

18. Data: 2004-10-22 06:57:26

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jednak
> wpływu takiego nie wyklucza się, zwłaszcza przy oddziaływaniu

Sięgnij jeszcze raz do tej książki i na podstawie niewątpliwie
podanych tam wzorów policz jakie natężenie pola będzie generowało
gniazdko zasilone 230V AC i obciążone ładowarką (moc pobierana -
siakieś 4W).

> Czyli udowodnione jest, że działa stresująco i nie ma badań na temat
> długotrwałego wpływu. A jak wiadomo jak coś działa długotrwale, to
nie musi
> mieć nawet dużego natężenia aby zrobić szkody.

Powtórze jeszcze raz: jak pole generowane przez to jedno gniazdko
będzie się miało do sumy pól generowanych przez wszystkie instalacje
obecne w domu?

J.

19. Data: 2004-10-22 07:19:34

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz" <l...@u...net>
napisał w wiadomości

> Udokumentowane efekty wplywu 50Hz na sen, zdrowie etc. gdzies masz?

Tak sobie szperałem po sieci i pierwsze co znalazłem:
http://www.kobiety.com/podstrony/17/index2.html
"Na to pytaniebędzie mogła dać odpowiedź ekipa powołana przez Światową
Organizację Zdrowia(WHO). W maju 1996 r. zespół badawczy pod kierownictwem
dr Michael Repacholi rozpoczął badania nad szkodliwością pola
elekromagnetycznego dla zdrowia, którego negatywny wpływ zależy głównie od
natężenia. Pole elektromagnetyczne może być przyczyną bezsenności,
drażliwości, bólu głowy. Szczególnie powinny uważać kobiety w ciąży oraz
oczywiście dzieci. Badania będą prowadzone przez okres pięciu lat."

Poszukałem dalej co to za Michael Repacholi i trochę badań w ilglisz
langłidżu (tudzież dojczlandzkim) mi się na googlach wygooglowało. Na
przykład:
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs205/en/
Niby piszą, że wpływ jest minimalny, ale:
"Exposure of volunteers for several hours to ELF fields up to 5 mT had
little effect on a number of clinical and physiological tests, including
blood changes, ECG, heart rate, blood pressure, and body temperature. "
Little dla mnie nie znaczy none, a several hours to nie lata spania z głową
przy jakimś gniazdku.

20. Data: 2004-10-22 07:35:23

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> podanych tam wzorów policz jakie natężenie pola będzie generowało
> gniazdko zasilone 230V AC i obciążone ładowarką (moc pobierana -

Ale ktopowiedział, że kabel zasilający dane gniazdko, nie zasila także
czegoś umieszczonego dalej. Jesli to jest końcówka, to będzie małe natężenia
(choć i tak twierdzę, że nawet małe bedzie miało wpływ), jeśli jednak dalej
równolegle będzie zasilało inne odbiory, do którego będzie podłączona np.
lodówka, która siorbie waty cąły czas, to będzie wpływ.

> Powtórze jeszcze raz: jak pole generowane przez to jedno gniazdko
> będzie się miało do sumy pól generowanych przez wszystkie instalacje
> obecne w domu?

Natężenia zależy od odległości, dlatego pola w domu mają wpływ, ale
najbardziej to co najbliżej.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

Męczący kaszel od października do stycznia.
niedociśnienie
ospa
WZW- szczepionka Engerix B - po terminie
dietetyk-krakow