Spirometria - co na nią wpływa

1. Data: 2006-02-28 23:08:26

Temat: Spirometria - co na nią wpływa
Od: "Arkadiusz" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem robioną rok temu i teraz. Rok temu wyszła ok, na aparacie rysujący
wykres w funckcji czasu.
Teraz miałem na aparacie który rysował przebieg oddechu który miał obrysować
taki taki trójkąt prostokątny, z kątem prostym w lewym górmym rogu. Wyszła
mi poniżej normy ( tzn. trochę na lewo od prawego górnego wierzchołka tego
trójkąta). Mam pytanie czy któraś/eś z poniższych 3 rzeczy może wpływać na
wynik tego badania:

1) Niska wydolność fizyczna-za dużo by powiedzieć żę od października nie
uprawiałem sportu, po poorstu od 3-4 miesięcy chodzę tylko do garażu, poza
tym siedzę lub leżę.
2) Nieprzespana noc przed badaniem-dmuchałem ok. 11, a w nocy spałem tylko
przez godzinę.
3) Na 5 dni przed badaniem skońćzyłem brać antybiotyki, wcześniej brałem
najpierw 1 serię, a potem 2gą po wyrwaniu zęba i łącznie przez 2 tygodni i
wogóle głównie leżałem 2 tyg. chory.

Jeszcze 2 mniejsze problemy:
- czy za "dojście" wykresu do prawego wierzchołka odpowiada, że tak powiem,
na ile wydmuchałem powietrze do końca ?..
- czy w tym badaniu ma znaczenie tylko pojemność tzn. ile się wdechnie (
własnie-czy należy od razu się starać nabrać ile się da ? ) i ile wydychnie,
czy też znaczenie ma szybkość ? Czyli należy wydychać na tyle szybko na ile
się da ? Czy wystarczy głęboko ?

może mnie ktoś tu pocieszy, a może i nie jaka by była prawda.
Arek

2. Data: 2006-03-01 14:28:49

Temat: Re: Spirometria - co na nią wpływa
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Mar 2006, Arkadiusz wrote:

> [...]
> najpierw 1 serię, a potem 2gą po wyrwaniu zęba i łącznie przez 2 tygodni i

zrob badanie, gdy bedziesz w lepszej dyspozycji niz ponizej
Spirometria jest badaniem, na ktorej wynik moga wplynac ww. rzeczy

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2006-03-01 16:46:10

Od: "Arkadiusz" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości

> Spirometria jest badaniem, na ktorej wynik moga wplynac ww. rzeczy

Dzieki, ot o mi chodziło...

Zmarł wspaniały lekarz ginekolog Krzysztof Irga [Gdańsk]
duszenie a dym papierosów ???
Zaburzenia przełykania
zanikowe ścieńczenia warstwy korowej
Harmonet a L-karnityna