Splot tunezyjski - pytanie

1. Data: 2004-02-03 16:38:13

Temat: Splot tunezyjski - pytanie
Od: "gugutek" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam w spadku takie dluuuugie szydelko, chyba wlasnie do splotow
tunezyjskich? Czytalam tu kiedys o nich. Mam pytanie - czy robotka nie jest
przypadkiem sztywna? Jak to wyglada? Jakie jest w dotyku? Chcialabym sie
nauczyc tego splotu/techniki, ale nie wiem, czy warto. Nie chce robic
chodnikow, a bluzeczki.

1. Data: 2004-02-04 09:32:05

Temat: Re: Splot tunezyjski - pytanie
Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
> [...]
> przypadkiem sztywna? Jak to wyglada? Jakie jest w dotyku? Chcialabym sie
> nauczyc tego splotu/techniki, ale nie wiem, czy warto. Nie chce robic
Według mnie, warto się uczyć. Można robić tym splotem wszystko - choć wydaje
mi się, że nie nadaje się do dywaników! Robiłam swetry, spódnice, szaliki,
czapeczki. Robota nie jest sztywna, chyba, że weźmiesz jakiś b. twardy sztywny
sznurek. Sciegi są dość grube. Doświadczalnie musisz sprawdzić grubość wełny.
Nawet z cienkiej wychodzi dość grubo i puszyście. A tak na marginesie - jaki
numer tego szydełka masz - chyba od tego pytania powinnam zacząć.
Co jest b. istotne - robota nie rozciąga się tak jak na drutach. Można łączyć
np. ściągacz robiony na drutach z resztą na tym szydełku sploteami
tunezyjskimi. Bardzo efektownie wychodzi.

Mam nadzieję, że moje odpowiedzi coś Ci dadzą, jeżeli masz jeszcze jakieś
pytania, to daj znać.

Serdecznie pozdrawiam - Halutka (Łódź)

1. Data: 2004-02-05 08:46:55

Od: "gugutek" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedź, od razu zaczęłam myślec o poduszkach :-)
Szydełko ma numer 3-11. Nadaje się?

1. Data: 2004-02-05 15:55:29

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Dziękuję za odpowiedź, od razu zaczęłam myślec o poduszkach :-)
> Szydełko ma numer 3-11. Nadaje się?

W tej chwili trudno mi powiedzieć. Sprawdzę w domu - dość dziwna wydaje mi się
ta numeracja, ale może nie zwróciłam uwagi, tymi szydełkami od dość dawna się
posługuję i mam komplet do 2 do 5 co 0.5. Więc myślę, że 3 to jest takie
średnie szydełko. Porównam w domu z normalnymi szydełkami - nigdy do tej pory
nie przyszło mi do głowy to zrobić. Jeżeli to jest 3 o którym myślę, to musisz
mieć dość cienką nitkę. Na początek radziłabym Ci jednak zacząć od jakiegoś
szaliczka. Poduszka jest dość szeroka, trzeba mieć trochę wprawy aby robić
szerokie rzeczy - długie mogą być, z tym nie będziesz miała problemu, ale z
szerokością, z utrzymaniem dużej przcy na tym szydełku - trochę tak.
Przynajmniej tak mi się wydaje. To pamiętam ze swoich początków. Ale naprawdę
warto - efekt jest zawsze wspaniały. Pamiętaj tylko uważnienabierać oczka
ostatnie 2 oczka w rzędzie - bardzo łatwo zapomnieć o ostatnim oczku, i wtedy
masz o 1 oczko w rzędzie mniej.
Życzę wspaniałych robótek - zahaftowana chwilowo Halutka

[xxx] rece M. A
[druty] bluzeczki dzieci 7 i 10 lat
ad przeliczniki
jestem w ciąży