Sprywatyzowac medycyne!

11. Data: 2000-06-09 17:06:54

Temat: Re: Sprywatyzowac medycyne!
Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiem, ale wiekszosc operacji jest ratujaca zycie i to sa koszty
niebagatelne
> tez jestem za prywatyzacja ale obawiam sie, ze w naszym biednym
> spoleczenstwie gro ludzi nie bedzie sie ubezpieczalo.
i co z nimi potem?

To samo, co teraz. Jak jesteś zdrowy,to reforma ci nie zaszkodzi, ale
spróbuj zachorować.Wtedy może się okazać, że chora kasa nie przewiduje
leczenia na to czy owo w tym kwartale.Ja też wolę sama rządzic swoimi
pieniędzmi , niż paść paść tyłki kolesiom zarządzaczom z kas chorych. Ma
ktoś jeszcze ulotki zachwalające reformę służby zdrowia?
--
Justyna

12. Data: 2000-06-09 17:09:30

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alex <k...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@k...onet.pl...
> Czołem!

> Wg WHO jest to zabieg, odroczenie którego może spowodować zgon
> pacjenta w ciągu 48 godzin lub nieodwracalny ubytek zdrowia

> Chyba mają rodziców :-) lub opiekę społeczną.

> Są ubezpieczeni.

W jaki sposób ? Przecież ich konto w zusie jest puste. Daj im Boże zdrowie!
--

Krzysiek

13. Data: 2000-06-09 19:15:16

Temat: Odp: Odp: Sprywatyzowac medycyne!
Od: "Marek W" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jest konkurencja, mozesz sie ubezpieczyc w dowolnej kasie chorych

14. Data: 2000-06-10 14:11:44

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

\"Marek W\" <z...@p...fm> wrote:

>jest konkurencja, mozesz sie ubezpieczyc w dowolnej kasie chorych

Konkurencja bedzie dopiero wtedy, kiedy bedzie sie mozna ubezpieczyc poza kasa
chorych. Bo zmiana kasy chorych (z jednej na druga) niewiele daje.

Miedzy innymi dlatego w USA/Kanadzie mozna sobie wybrac
ubezpieczenie \"dodatkowe\" (uzupelniajace). Jak chcesz miec wiecej swiadczen -
to zaplac - a firma ubezpieczeniowa Ci to zapewni.

Jak jestes niepalacy , nie pijesz za duzo, prowadzisz higieniczny tryb zycia -
to bedziesz placil nizsza stawke ubezpieczenia.

W systemie kas chorych tego wyboru i swobody nie ma w ogole. Stawka
ubezpieczenia jest jedna (skladki).

Pozdrawiam

dradam

-~ Wyslano ze strony - http://www.com.pl ~-
http://polscy-lekarze.com
http://polscy-lekarze.net

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

15. Data: 2000-06-11 07:08:23

Temat: Odp: Sprywatyzowac medycyne!
Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krys <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> W jaki sposób ? Przecież ich konto w zusie jest puste. Daj im Boże
zdrowie!

Prawo nabyte jest_swiete. Jesli ktos w przeszlosci zapracowal sobie na
emeryture czy ubezpieczenie zdrowotne, to pieniadze na to musza sie znalezc.

pzdr
Ender

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

16. Data: 2000-06-12 07:33:09

Temat: Re: Odp: Odp: Sprywatyzowac medycyne!
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W napisał(a):

> jest konkurencja, mozesz sie ubezpieczyc w dowolnej kasie chorych
Tak jak i na kolei. Mogę przecież jechać dowolnym pociągiem...

Krzysiek Okon

17. Data: 2000-06-12 14:48:57

Temat: Re: Odp: Sprywatyzowac medycyne!
Od: Al <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czolem!

Ender napisał(a):

> zdrowie!
>
> Prawo nabyte jest_swiete. Jesli ktos w przeszlosci zapracowal sobie na
> emeryture czy ubezpieczenie zdrowotne, to pieniadze na to musza sie znalezc.

DOkladnie o to mi chodzilo. Nie nalezy takze zapominac o kosztach
refundacji lekow, bo widze ze dyskusja ma raczej charakter emocjonalny
na zasadzie obrazy w piaskownicy :-) , ale kazdy (jeszcze) dostaje
swiadczenia bezplatnie, a to ze medycyna w Polsce jeszcze sie utrzymuje
za te pieniadze jest najlepszym przykladem poswiecenia polskich lekarzy.
Moze ktos z szanownych grupowiczy powie czy lekarze z zachodu(ktorych
co pewien czas tak zachwalaja) beda pracowac za takie pieniadze jak w
Polsce?

Pozdrawiam i zycze dobroj woli dla kazdego
Al k...@k...onet.pl

18. Data: 2000-06-20 20:36:49

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdrowie!
>
> Prawo nabyte jest_swiete. Jesli ktos w przeszlosci zapracowal sobie na
> emeryture czy ubezpieczenie zdrowotne, to pieniadze na to musza sie
znalezc.

Gdzie? W pustej kasie?
No chyba, że znów się pożyczy.

--

Krzysiek

19. Data: 2000-06-20 21:50:28

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> [...]
> ubezpieczenie \"dodatkowe\" (uzupelniajace). Jak chcesz miec wiecej swiadczen -
> to zaplac - a firma ubezpieczeniowa Ci to zapewni.

Nie wiem jak jest w Kanadzie (wielu mowi, ze gorzej niz tu),
ale w USA sytuacja wyglada tak:
Ubezpieczenie medyczne wykupujesz przez pracodawce,
wiec mozliwosc twojego wyboru bedzie dosc ograniczona
i zalezna od tego co twoj pracodawca wytargowal z firmami
ubezpieczeniowymi.
Jesli nie masz pracy lub pracujesz na wlasna reke lub dla bardzo malej firmy
to jest o wiele trudniej (ubezpieczenie mozesz kupic gdzie chcesz,
ale stawki sa dosc wysokie).
Wiekszosc ubezpieczen pokrywa 80% kosztow leczenia.
Ty placisz z wlasnej kieszeni 20% i tzw. deductible, czyli
pierwsze np. $200 w ciagu roku (czasem jest to $500 czy $1000,
czasem 0$)

Na pozostale 20% mozesz wykupic dodatkowe ubezpieczenie,
ale zwykle to nie ma sensu, bo
a) wiele ubezpieczen ma roczny limit na to ile zostaniesz obciazony
(np. $2000 na osobe rocznie).
b) niektore swiadczenia pokrywane sa w 100%

To dodatkowe ubezpieczenie wcale nie oznacza (jak to sugerujesz)
dodatkowych swiadczen czy lepszego traktowania w szpitalu,
tylko, ze te 20% z rachunku zaplacisz nie ty tylko twoje co-insurance.

> Jak jestes niepalacy , nie pijesz za duzo, prowadzisz higieniczny tryb zycia -
> to bedziesz placil nizsza stawke ubezpieczenia.

Wbrew temu co piszesz stawki ubezpieczen grupowych
nie zaleza od tego czy palisz, pijesz i ile jesz hamburgerow :-)
ani od twego obecnego stanu zdrowia (z pewnymi wyjatkami),
tylko od tego czy wykupujesz ubezpieczenie wylacznie dla siebie,
czy rowniez dla wspolmalzonka czy dla wspolmalzonka i dzieci.

> W systemie kas chorych tego wyboru i swobody nie ma w ogole. Stawka
> [...]

system ubezpieczen w USA wcale nie jest taki idealny,
bo bardzo duzo osob nie ma w ogole zadnego ubezpieczenia.
Rownie niepokojace jest, ze w tak bogatym panstwie
bardzo duzo dzieci nie dostaje szczepien przeciw chorobom zakaznym.
Takze ubezpieczenia typu HMO pozostawiaja wiele do zyczenia;
Sa liczne przypadki, gdy o metodzie i trybie leczenia decyduje
urzednik z HMO a nie lekarz.

Mariusz

20. Data: 2000-06-23 20:30:46

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krys <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> znalezc.
> >

> Gdzie? W pustej kasie?
> No chyba, że znów się pożyczy.

A gdzie tam. Z podatkow, oczywiscie - podobnie jak emerytury dla tych,
ktorzy ja sobie wypracowali. Chociaz lepiej byloby np. ze srodkow uzyskanych
z prywatyzacji.

pzdr
Ender

--