Sprzęt ortopedyczny - procedura załatwiania

1. Data: 2005-01-18 10:38:14

Temat: Sprzęt ortopedyczny - procedura załatwiania
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jaka jest obecnie na Mazowszu procedura załatwiania sprzętu
ortopedycznego - konkretnie chodzi mi o buty ?
--
Leszek Maziarz
Menadżer Produktu WF-FaKir dla Windows

"Jeżeli są Państwo zainteresowani otrzymywaniem bieżących informacji z
WA-PRO prosimy o rejestrację http://www.wapro.pl/admin/subskrypcja.php"

2. Data: 2005-01-18 14:22:55

Temat: Re: Sprzęt ortopedyczny - procedura załatwiania
Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś wie jaka jest obecnie na Mazowszu procedura załatwiania sprzętu
> ortopedycznego - konkretnie chodzi mi o buty ?

Chyba jak i na Śląsku:

1. Lekarz pierwszego kontaktu wypisuje skierowanie do chirurga ortopedy.

2. Chirurg ortopeda (inny specjalista też może być, choć w przypadku obuwia
to jest najwłaściwszy) wypisuje wniosek na obuwie (1 para należy się na rok,
płatność 30% do wysokości limitu plus reszta ceny ponad limit) Nowy wykaz
znajdziecie tutaj:
Dz.U. 2004 nr 275 poz. 2732
http://tinyurl.com/572ud

3. Z wnioskiem idzie się do oddziału NFZ aby to podbić i zatwierdzić do
realizacji, tam też można otrzymać listę sklepów przyjmujących takie
zamówienia, lub warsztaty szewskie.

4. Z podbitym wnioskiem idziesz do warsztatu szewskiego (musi mieć umowę z
NFZ) lub do sklepu ze sprzętem ortopedycznym, który przyjmuje i pośredniczy
w załatwianiu obuwia.

Faktura VAT !!! - na odpłatność za obuwie (to co płaci pacjent) jest ulgą od
dochodu i można sobie odliczyć, jest to kwota około 180 zł, przynajmniej u
mnie tak było w grudniu.

Zalecam wybór warsztatu, najlepiej prywatnego, po kilkunastu latach
korzystania z usług szewskich Spółdzielni Inwalidzkiej (bankrut) od dwóch
lat korzystam z prywatnego warsztatu. Jest o niebo lepiej, człowiek czuje
się klientem, ba stare buty przyjmują do naprawy za drobne pieniądze - 30 zł
u mnie było po roku zdzierania, w tej chwili mam 2 pary - stare po naprawie
i nóweczki. Plusem jest jeszcze to że można sobie pewne rzeczy powybierać,
pomarudzić, i być z warsztatem w stałym kontakcie. W skostniałej SI nie było
takiej możliwości :-(, ot stare komunistyczne zarządzenie - dlatego
zbankrutowali ;-).

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

3. Data: 2005-01-18 15:22:00

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:csj6c7$f0u$1@nemesis.news.tpi.pl...

Dzięki

LM

4. Data: 2005-01-18 17:08:21

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski pisze w news:csj6c7$f0u$1@nemesis.news.tpi.pl

> 2. Chirurg ortopeda (inny specjalista też może być, choć w przypadku obuwia
> to jest najwłaściwszy) wypisuje wniosek na obuwie

Jacuś, jaki Ty jesteś idealista!
Próbowałeś to robić? Na Mazowszu, a przynajmniej w moim mieście,
lekarz specjalista odsyła do innego specjalisty - w Warszawie, a
na wizytę u niego czeka się... i czeka.... i czeka... i zdążysz
zejść, zanim się doczekasz. A tamten wypisuje milion badań.
Robisz je, czekasz na wyniki, miesiące lecą. Z wynikami na wizytę
- kolejne parę miesięcy.
I może po 2-3 latach łaskawie Ci wypisze skierowanie. _Może_.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

5. Data: 2005-01-18 21:41:08

Od: "interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na wizytę u ortopedy czekałem 3 miesiące i nie mogłem doprosić się lekarza
POZ skierowania
do ortopedy. Mocno wyprowadzony z równowagi, zmieniłem przychodnię z
publicznego ZOZ-u
na niepubliczy ZOZ. Teraz na wizytę u lekarza specjalisty maksymalnie czekam
1 tydzień.
Tak jest na Dolnym Śląsku, nie wiem czy podobnie można robić na Mazowszu.

6. Data: 2005-01-18 22:16:46

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <z...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:20050118180626.F55D.ZIRAEL@NIESPODZIANKApoczta.
onet.pl...
> Jacek Kruszniewski pisze w news:csj6c7$f0u$1@nemesis.news.tpi.pl

> Jacuś, jaki Ty jesteś idealista!

niom troszkę
ale taka jest procedura, u nas na ortopedę czeka się 1,5 miesiąca :-)

> [...]
> na wizytę u niego czeka się... i czeka.... i czeka... i zdążysz
> zejść, zanim się doczekasz. A tamten wypisuje milion badań.

po co ??
idziesz i oficjalne mówisz, że chcesz wypisać wniosek. On wie że nie musi
nic robić, odwali robotę i tyle. nNie przesadzaj, mam tak od reformy, i nie
było żadnych badań specjalnych.

> Robisz je, czekasz na wyniki, miesiące lecą. Z wynikami na wizytę
> - kolejne parę miesięcy.
> I może po 2-3 latach łaskawie Ci wypisze skierowanie. _Może_.

przesada i czarnowwidztwo

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

7. Data: 2005-01-18 22:25:57

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

We wtorek 18-stycznia-2005 o godzinie 23:16:46 Jacek Kruszniewski
napisał/a

>niom troszkę
>ale taka jest procedura, u nas na ortopedę czeka się 1,5 miesiąca :-)

Ja też czekałem 1,5 miesiąca, w Warszawie. I bez żadnego w ogóle
problemu dostałem wniosek na nowy sprzęt!

Adam Pietrasiewicz

8. Data: 2005-01-18 22:37:20

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski pisze w news:csk1tv$3js$1@atlantis.news.tpi.pl

> ale taka jest procedura, u nas na ortopedę czeka się 1,5 miesiąca :-)

Ja już czekam 3 miesiące, a wizyta w marcu.

> [...]
> nic robić, odwali robotę i tyle. nNie przesadzaj, mam tak od reformy, i nie

Jacuś, to nie ja jestem lekarzem, nie ja zlecam badania i nie tak
kombinuję. Ja tylko chciałam wniosek. I tak si ę to odbywa, tyle
to trwa. To nie jest mój wymysł, tylko FAKT, moje własne
DOŚWIADCZENIE, a nie przewidywanie przyszłości czy czarnowidztwo.
Ja byłam idealistkę. Też mi się wydawało, że jest tak, jak
napisałeś.

> przesada i czarnowwidztwo

Jak wyżej. Na nowe buty ortopedyczne nie mogę się dochrabdać od
1995. To już prawie 10 lat!!!!
Raz na ile się należą?

9. Data: 2005-01-18 22:38:28

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz pisze w news:YNCGBC18012005232557.nqcvrg@cbyobk.pbz

> Ja też czekałem 1,5 miesiąca, w Warszawie. I bez żadnego w ogóle
> problemu dostałem wniosek na nowy sprzęt!

Może jak się zamelduję w Warawie na wiosnę, to tak będzie... ale
jakoś na to nie liczę. :(((

10. Data: 2005-01-18 22:43:58

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <z...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:20050118233503.F586.ZIRAEL@NIESPODZIANKApoczta.
onet.pl...
> Jacek Kruszniewski pisze w news:csk1tv$3js$1@atlantis.news.tpi.pl

..

> Jak wyżej. Na nowe buty ortopedyczne nie mogę się dochrabdać od
> 1995. To już prawie 10 lat!!!!
> Raz na ile się należą?

na 1 rok - i zawsze je mam nowe.

przetarte szlaki :-)

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

hostele
Prywatna - Publiczna Biblioteka
rozpoczęcie działalności gospodarczej