Sprzęt ortpedyczny - nowe rozporządzenie

1. Data: 2001-12-30 17:19:48

Temat: Sprzęt ortpedyczny - nowe rozporządzenie
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od 01.01.2002 r. będzie obowiązywać nowe rozporządzenie mnistra zdrowia z dnia 10
października dotyczące sprzętu ortopedycznego
patrz:http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/uzd1218
.html

W tym rozporządzeniu oprócz wysokości udziału własnego ubezpieczonego w nabyciu
sprzętu ortopedycznego, jest kwota refundacji sprzętu przez kasę chorych orazjaki
specjalista może wystawić nam wniosek na ten sprzęt.
Niektóry sprzęt ortopedyczny zaznaczony jest * - to znaczy, że podlega
(bezpłatnej?) naprawie - są limity - jak znam życie żaden producent
sprzętu nie zmieści się w nich.
I tak jak było uprzednio, limity na wykonanie BEZPŁATNEGO sprzętu ortopedycznego będą
za niskie w porównaniu do cen rynkowych producentów osprzętu ortopedycznego - w
wyniku tego będziecie musieli Państwo z własnej
kieszeni dołożyć lub będziecie zmuszeni do molestowania o dofinansowanie
Opiekę Społeczną lub Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie.
Pozdrowiam Piotr.

.

2. Data: 2001-12-30 17:43:31

Temat: Re: Sprzęt ortpedyczny - nowe rozporządzenie
Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@f...polbox.pl>

[...]

[......]
w wyniku tego będziecie musieli Państwo z własnej
kieszeni dołożyć lub będziecie zmuszeni do molestowania o dofinansowanie
Opiekę Społeczną lub Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie.
Pozdrowiam Piotr.

Piotr a Ty jestes zdziwiony ?
Przeciez te sku......y nic innego nie umia tylko
okrasc Tych nabiedniejszych
Po tych oszczednosciach dziura budzetowa zamiast
sie zmiejszyc to sie powieksza z dnia na dzien

--

-
Pozdr.....

3. Data: 2001-12-30 18:19:01

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio <i...@f...polbox.pl> w artykule
news:3c2f4d2a@news.vogel.pl pisze...
Witam

[...]

~~~~
A co jest definiowane jako sprzęt ortopedyczny? Czy materac bądź też
gorset ortopedyczny, buty ortopedyczne - też podlegają refundacji?

Czy zakup domowego respiratora podlega refundacji?
Albo zakub butli tlenowych i ich nabijanie?

Jak dotąd nikt nie umiał mi odpowiedzieć, poza tym, że kręci się głową
i informuje, że na refundację w praktyce i tak nie ma co liczyć. :/

Pozdrawiam,
Scally

4. Data: 2001-12-30 19:26:09

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@w...pl>
napisał w wiadomości news:3c2f5a3b@news.vogel.pl...

[.....]

> Jak dotąd nikt nie umiał mi odpowiedzieć, poza tym, że kręci się głową
> i informuje, że na refundację w praktyce i tak nie ma co liczyć. :/
>
> Pozdrawiam,
> Scally

Moze az tak zle - to nie jest :-)
U nas stosowane jest prawo buszu , kto silniejszy (wieksze znajomosci)
to bedzie korzystal - tak jak mozna korzystac z PFRON'u

--

-
Pozdr.....

5. Data: 2001-12-30 19:58:07

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon <r...@p...onet.pl> w artykule
news:a0npku$cs1$1@news.onet.pl pisze...

> Moze az tak zle - to nie jest :-)
> U nas stosowane jest prawo buszu , kto silniejszy (wieksze
znajomosci)
> to bedzie korzystal - tak jak mozna korzystac z PFRON'u

No właśnie - żeby się wykłócać i rozpychać łokciami, trzeba mieć
zdrowie! :/ Wniosku nie dopiszę. :o)
Jedna rzecz mnie zastanawia. PFRON prowadzi liczne akcje, w których
można 'załapać się ' na komputer, czy wózek. A dlaczego nie można na
respirator? Niepojęte dla mnie. Co bardziej potrzebne do życia?
W szpitalu na Szaserów leżą pacjenci pod respiratorami, choć mogliby
leżeć w domu. Dokąd mają udać się ich bliscy? Nie bardzo podoba mi się
perspektywa spędzenia życia w taki sposób.

Scally

6. Data: 2001-12-30 20:24:18

Od: "interpio" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Scalamanca <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3c2f716e$...@n...vogel.pl...
> [...]
> leżeć w domu. Dokąd mają udać się ich bliscy? Nie bardzo podoba mi się
> perspektywa spędzenia życia w taki sposób.

Urzędnik to człowiek często ograniczony drugim biurkiem lub ustawą
może po prostu nie wie co to jest respirator i jak bardzo jest potrzebny choremu
człowiekowi a może myli go z aspirantem
interpio

7. Data: 2001-12-30 20:32:42

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio <i...@h...pl> w artykule news:3c2f786a@news.vogel.pl
pisze...

[...]

~~~~~~
Mam nadzieję, że to czarny humor. :o)
Kto ma wiedzieć, co to respirator, jeśli nie urzędnik z PFRON-u? A
przynajmniej osoba, która generuje pomysły na takowe akcje...

Pozdr
Scally

8. Data: 2001-12-30 21:41:16

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

RS/Szymon napisał(a):

> [...]
> okrasc Tych nabiedniejszych
> Po tych oszczednosciach dziura budzetowa zamiast
> sie zmiejszyc to sie powieksza z dnia na dzien

Ciekae co z lekami ?
Mają być limity po połowie stycznie, znając życie znowu limity pója w dół :-(
Co do sprzętu, to już był on w limitach, sam dopłacam do butów ponad 120 zł
od dwóch lat.
Wydatek ten można też odliczyć od dochodu, o ile nie jest refinansowany ze środków
PFRON.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

9. Data: 2001-12-30 23:38:05

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w artykule
news:3C2F89FC.8D02D928@proinfo.pl pisze...

> [...]
120 zł
> od dwóch lat.
> Wydatek ten można też odliczyć od dochodu, o ile nie jest

I o ile się ma _jakiekolwiek_ dochody. :/
Nawet leki ratujące życie musze sobie sama opłacać. Co jakiś czas je
kupuję, bo tylko co jakiś czas mnie na nie stać. :/

A w nowym roku życzę wszystkim braku podobnych kłopotów, dużo miejsca
do parkowania i żeby ten hulaszczy tryb życia i rozpasanie nie
pozostały pustymi słowami. :o)

Pozdr
Scally

10. Data: 2001-12-31 18:52:12

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca napisał(a):

> [...]
> 120 zł
> refinansowany ze środków PFRON.
>
> I o ile się ma _jakiekolwiek_ dochody. :/

Tyż prawda :/

> Nawet leki ratujące życie musze sobie sama opłacać. Co jakiś czas je
> kupuję, bo tylko co jakiś czas mnie na nie stać. :/

niestety to znam, i to z drugiej strony lady aptecznej. Niestety co zmiana limitów i
cen
na leki to niestety okazuje się, że pacjent w d... dostaje :-(

Ten kij bije też w aptekarzy, bo niestety coraz mniej ludzi stać na leki :-(

Powiem jedno, w ciągu kilku lat stusunek płatności i refundacji w obrotach aptek
zmienił się diametralnie.
Jak przed tym było 70% refundacji tak teraz tylko okło 30%, a reszta płaci biedy
pacjent.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |

Wydatki które nie wymagają udokumentowania.
Kontakt
Życzenia
Re: Enter erotic-pages free - hack them - have phun ! 1253
Pytanie organizacyjne?