Staphylococcus epidermidis

1. Data: 2005-01-22 10:45:42

Temat: Staphylococcus epidermidis
Od: "leniooch" <leniooch@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
takiego gronkowca wychodowano mojej mamie w trakcie pobytu w szpitalu, po
operacji endoprotezy. Dokładnie po około poł roku po opercji wymiany stawu
biodrowego rana zaczeła sie robic sina i w jedym miejscu zrobił sie wzgorek.
Wzgorek po jakims czasie sie wchlonal po czym znowu sie pojawil. Lekarz
chirurg ortopeda stwierdzil ze to moze byc od nici chirurgicznej, blablabla
takie jego gadanie. Przyszedł w kocu taki moment ze z rany zaczelo ciec.
Zrobiono badania i wykazaly takie oto swinstwo metycylinowrazliwy. na
ampicylinei penicyline oporny a wrazliwy na amoksycylina/kwas klawulanowy,
ampicylina/sulbactam, kloksacyline, amikacyne, gentamecyne, doksycykline,
tetracykline, erytromycyne, clindamycyne(dalacin)otloksacyne,
ciprofoksacyne, trimetoprim/sulfametoksazol.
Rozpoczęto leczenie dalacin C, chyba tak sie dokładnie nazywał. lecznie
trwało 1,5 miesiąc i nic. Zadnej poprawy a wyniki CRP skoczyly z 26 na 45.
Lekarze zalecili operacje, czyszczenie endoprotezy stawu biodrowego,
usunieto torbiel ropna ktora umiejscowiła sie przy trzonie endoprotezy. Wiec
skad gronkowiec skorny w srodku ciała? moze ktos mi to wytłumaczy? w tej
chwili z rany nie cieknie-opercja była latem ubiegłego roku, ale niestety
CRP wynosi w tej chwili 102. Czy tak podwyższone CRP moze byc równiez
wynikiem powaznej osteoporozy i obluzowania endoprotezy? Mama niedługo
zacznnie kuracje lekiem Forsteo i lekarz stwierdził ze powinna ona pomoc,
ale tyle co wyczytałam to jest to lek tylko na osteoporoze a nie na
gronkowca.
A moze ktos, kto zna sie na takich cholerstwach jakim sa gronkowce poleci
skuteczne metody obrony przed nim.

Z góry dziękuję
Ismena