brzoskwinie

1. Data: 2000-02-02 13:46:55

Temat: brzoskwinie
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od trzech lat mam brzoskwinię "Redhaven". Czy ktoś to uprawia i jakie sš
efekty?
Po ilu latach toto zaczyna rodzić? Co trzeba robić by mieć choć jeden
owoc?????

3. Data: 2000-02-02 14:24:36

Temat: Re: brzoskwinie
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od trzech lat mam brzoskwinię "Redhaven". Czy ktoś to uprawia i jakie są
> efekty?
> Po ilu latach toto zaczyna rodzić? Co trzeba robić by mieć choć jeden
> owoc?????
Czesc,

moja redhaven zachorowala i chyba nic z niej nie bedzie.
Generalnie powinienes sie doczekac owocow na drugi rok po posadzeniu.
Brzoskwinie przewaznie sa samopylne nie potrzebuja wiec towarzystwa.
W tym roku sprobuj ja mocna przeciac. Wycinaj wszyskie slabe pedy
zostawiajac z nich po dwa oczka. Wszystkie grube i dlugie pozostaw z 5
oczkami.
Ciezko jest to opisac na liscie. Najlepiej kup sobie jakas ksiazke.
Jak sie ociepli (+10) trzeba cala brzoskwinie dokladnie opryskac sillitem.

Pozdrawiam,

D.P.

2. Data: 2000-02-02 14:24:36

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

This message uses a character set that is not supported by the Internet
Service. To view the original message content, open the attached
message. If the text doesn't display correctly, save the attachment to
disk, and then open it using a viewer that can display the original
character set. <<message.txt>>

4. Data: 2000-02-03 09:11:41

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez mam te odmiane. Zaowocowala po trzech latach - pierwszej zimy po
posadzeniu jesienia (1995 r.) mozno podmarzla i musiala odbic i odbudowac
sie. W 1998 r. miala piekne owoce i od razu duzo (ponad 100 sztuk). W 1999
r. bylo podobnie. Musialem galezie podwiazywac i podpierac bo chcialy sie
lamac. Owoce znacznie smaczniejsze od tych zagranicznych ze sklepow -musza
je zrywac niedojrzale...
Niestety, nigdy na czas nie podcialem i mam juz spore drzewko, a podobno
brzoskwinia lubi byc podcinana.
pik

5. Data: 2000-02-03 10:47:44

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" wrote:
> Niestety, nigdy na czas nie podcialem i mam juz spore drzewko, a podobno
> brzoskwinia lubi byc podcinana.

Lubi byc cieta. W ubieglym roku wiosna silnie cialem i nie zaluje. Tak
jeszcze nie owocowala, a owoce dorodniejsze niz w latach wczesniejszych.
Cialem tak jak gdzies wyczytalem - w czasie kwitniecia, zostawic tylko
silne, zdrowe pedy grubosci olowka (i grubsze).

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

6. Data: 2000-02-03 13:07:59

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako odpowiedź na moje problemy włšczyła się jakaś stara dyskusja.
Ja tymczasem mam pytanie dotyczšce wyłacznie brzoskwini gatunku "Redhaven"!!!
Może jednak ktoś coś mi wytłumaczy?!
Janusz

7. Data: 2000-02-04 07:24:42

Temat: Stara dyskusja (Re: brzoskwinie)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> Jako odpowiedź na moje problemy włšczyła się jakaś stara dyskusja.
> Ja tymczasem mam pytanie dotyczšce wyłacznie brzoskwini gatunku "Redhaven"!!!

:-) To nie stara dyskusja, tylko watek swiezszy od Twojego pytania.
Trzeba wiedziec, ze rozne watki lubia ewoluowac odbiegajac czasami
bardzo daleko od swego prapoczatku :-)
Trzeba tez dokladnie czytac odpowiedzi na wlasne pytania, wtedy latwiej
zalapac jak wypowiedzi w temacie ewoluuja.

A tak swoja droga kwestia ciecia dotyczy rowniez Twojej "Redhaven".

8. Data: 2000-02-04 12:24:15

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):

> Od trzech lat mam brzoskwinię "Redhaven". Czy ktoś to uprawia i jakie sš
> efekty?
> Po ilu latach toto zaczyna rodzić? Co trzeba robić by mieć choć jeden
> owoc?????

No co?
Tylko ja na całym elktronicznym świecie mam brzoskwinię "REDHAVEN"?????

9. Data: 2000-02-04 12:27:36

Temat: Re: Stara dyskusja (Re: brzoskwinie)
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zalapac jak wypowiedzi w temacie ewoluuja.
>
> A tak swoja droga kwestia ciecia dotyczy rowniez Twojej "Redhaven".

Bóg zapłać za pouczenie. Pokornie dopraszam się łaski, ale jestem świeżym rekrutem
internetowym.
A może fachowcy po za tym jednak cos wiedzš o "redhaven"?
Janusz

10. Data: 2000-02-08 08:51:34

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No co?
> Tylko ja na całym elktronicznym świecie mam brzoskwinię "REDHAVEN"?????
Wydaje mi sie ze juz cos na ten temat pisalem ale jesli malo to napisze
jeszcze:
"Redhaven. Odmiana amerykańska, uprawiana od 1940 r.
Drzewo rosnie silnie, na mróz dosc wytrzymałe, ma jednak wrazliwe paki
kwiatowe. Kwiaty dzwonkowate, małe, ciemnoróżowe. Owoce sredniej
wielkosci lub duże, o masie 100-160 g (pojedyńcze osiagaja do 250 g),
kuliste. Skórka złocistożółta z silnym jaskrawo-czerwonym rumieńcem,
pokrywajacym 60-80 % powierzchni owocu. Miazsz żółto pomaranczowy z
czerwonymi smugami przy pestce, soczysty, dobrze odchodzacy od
pestki. Owoce deserowe i przydatne na przetwory, dojrzewaja w drugiej
dekadzie sierpnia."
Powinna zaowocowac na drugi rok po posadzeniu.

Pozdrawiam,

D.P.

winorośla
Nowy.
15 stopni=1 miesiac
Doplace 150zl, jesli wezmiesz _A_K_T_Y_W_A_C_J_E_ w Plus GSM
róże pytanie do Rafała W.