Stare drzewa prawnie chronione?

1. Data: 2002-04-23 12:51:44

Temat: Stare drzewa prawnie chronione?
Od: "Conditor Caeli" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie w zasadzie natury prawnej... Pamiętam, że gdy byłem mały to
trzeba było się starać o zgodę na wycięcie drzewa na własnym terenie. Jak
jest z tym teraz? Chodzi mi o wycięcie dwóch orzechów, ale również paru
drzew iglastych. Dodam, że ich brak na pewno zostanie zauważony. Pytam więc,
co mam zrobić?
Pozdrawiam
Conditor Caeli

2. Data: 2002-04-23 12:55:09

Temat: Re: Stare drzewa prawnie chronione?
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Conditor Caeli" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest z tym teraz? Chodzi mi o wycięcie dwóch orzechów, ale również paru
> drzew iglastych. Dodam, że ich brak na pewno zostanie zauważony. Pytam

Drzewa owocowe można wycinać bez problemu, natomiast aby wyciąć drzewa i
krzewy ozdobne starsze niż 5 lat potrzebna jest zgoda odpowiedniego urzędu.
I teraz pytanie: orzech to drzewo owocowe, czy ozdobne? :-))

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

3. Data: 2002-04-23 15:02:45

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kamas" <m...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
urzędu.
> I teraz pytanie: orzech to drzewo owocowe, czy ozdobne? :-))

Pamietam z dyskusji na pl.rec.budowanie, ze pozwolenie nalezalo rowniez
otrzymac przy drzewach owocowych starszych niz 5 lat

cyt:

Mylisz sie kolego i to bardzo - je?li drzewo owocowe ma wiecej niz 5 lat
musisz miea zezwolenie . Wytnij tak jak proponujesz i bedziesz mia3
"?yczliwego" s?siada to zobaczysz ile warte( w z3otówkach) s? twoje
rady.:-))
kami
U?ytkownik Tomek Tosza <t...@i...pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
napisa3:1...@a...swietochlowice.dialu
p.inetia.pl...
> Na owocowe nie musisz miec pozwolenia, a placisz tylko pilarzowi ;-)

oraz cyt2

Jesli drzewo owocowe ma wiecej niz 30 lat trzeba miec zezwolenie, opinie
dendrologa.

> zdejmuje konieczność zezwolenia z:
> -drzew owocowych

oraz link do opisu prawa

http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.044.
000002200&format=webmore
3

pozdrawiam

vpw

4. Data: 2002-04-23 16:42:44

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest z tym teraz? Chodzi mi o wycięcie dwóch orzechów, ale również paru
> drzew iglastych. Dodam, że ich brak na pewno zostanie zauważony. Pytam

Przestrzegac prawa. Przynajmniej w odniesieniu do drzew iglastych ;-)
pozdr.
Grzegorz

5. Data: 2002-04-23 16:47:31

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostaw je w spokoju. Przeszkadzają ci? Napisz dlaczego?

> urzędu.
>
> Pamietam z dyskusji na pl.rec.budowanie, ze pozwolenie nalezalo rowniez
> otrzymac przy drzewach owocowych starszych niz 5 lat

Wszystko zależy od tego jak zakwalifikowany jest teren.

> cyt:
> Mylisz sie kolego i to bardzo - je?li drzewo owocowe ma wiecej niz 5
lat
[...]
jw.

> oraz link do opisu prawa

http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.044.
000002200&format=webmo
re3

Aż nie chce mi się wierzyć, że Michał Kosiarski puścił takiego knota.
podejrzewam, że ktoś przyciął jego artykuł.
Ale jak dobrze się wczytać to widać co nieco, zresztą z czego żyliby
prawnicy gdyby prawo było przejrzyste?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

6. Data: 2002-04-23 17:48:41

Od: "Conditor Caeli" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Zostaw je w spokoju. Przeszkadzają ci? Napisz dlaczego?

Przeszkadzają, bo nic poza paprociami nie rośnie gdy się liście na tych
czterech orzechach pojawią (są wyższe od piętrowego domu). A na igłach,
które spadły z iglastych rosną obficie tylko konwalie i ... paprocie. Nie
wliczam w to chwastów, których całe kolonie się potworzyły. Iglastych jest
sześć wyższych od piętrowego domu i cztery prawie tak samo wysokich... Poza
tym skroki i ich gniazda, mam elektroniczny budzik!
To tyle w kwesti powodów. Rano idę do urzędu się dowiadywać.
Pozdrawiam
Conditor Caeli

7. Data: 2002-04-23 18:02:31

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym skroki i ich gniazda, mam elektroniczny budzik!
> To tyle w kwesti powodów. Rano idę do urzędu się dowiadywać.

Zaczynam rozumieć, ale najpierw zmierz ich obwód na wysokości 1,30 a potem
zapuść google na pl.rec.ogrody.
I znajdziesz odpowiedź.
Naprawdę.

8. Data: 2002-04-24 05:43:20

Od: "Iwona" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
"Nie jest wymagane zezwolenie na usunięcie: drzew i krzewów owocowych, drzew
i krzewów, których wiek nie przekracza 30 lat, usuwanych z terenu
nieruchomości stanowiących własność lub będących w użytkowaniu wieczystym
osób fizycznych".
Znalazłam to na stronie UM w Łukowie www.lukow.pl/zal/dzewo.htm , ale
czytałam też o tym w którymś Muratorze.
Pozdrawiam Iwona

9. Data: 2002-04-24 09:54:33

Od: "Conditor Caeli" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety orzechy, nawet jeśli są "owocowymi", mają chyba ponad 30 lat....
Jednak zrozumiałem coś innego: "Nie sztuka wyciąć wszystko w ..., sztuką
jest wkomponowanie nowych roślin i wyeksponowanie tych starych". Idę więc
wkomponowywać i eksponować!!!
Pozdrawiam
Conditor Caeli

P.S.
Od groma konwalii w tym roku powyłaziło!!!

10. Data: 2002-04-24 13:59:38

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> wrote in message
> [...]
Jak
> więc,
>
> Przestrzegac prawa. Przynajmniej w odniesieniu do drzew iglastych ;-)

I jeszcze jedna rada z grupy o budowaniu (niezbyt mi sie podoba ale niestety
nieraz dziala). Nie zaplacisz i bedziesz mogl wyciac jak drzewo bedzie
martwe. Nie chce podawac sposobow bo to bardzo nieladnie na tej grupie ale
przejzyj pl.rec.budowanie z poprzedniego sezonu. Bylo o tym kilka watkow. To
juz ostatecznosc ale nieraz jedyna. Jesli drzewo rzeczywiscie przeszkadza i
nie da sie z nim nic zrobic to placenie kilku tysiecy zlotych za pozwolenie
na wycinke lub wymog przesadzenia co kosztuje podobne pieniadze (bez
gwarancji ze nie bedziesz musial zaplacic jak sie nie przyjmie) jest
baaardzo chore.

vpw

Glog ostrogowy
Gęsty żywopłot w szybkim tempie.