Stawianie baniek, potrzebuje szybkiej odpowiedzi

11. Data: 2007-12-06 21:33:23

Temat: Re: Stawianie baniek, potrzebuje szybkiej odpowiedzi
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

rosak pisze:

> Choć zastanawia mnie jedno, jak lekarz może stwierdzić jakieś
> przeciwwskazania, i jakie one mogą być? Jak już wspomniałem lekarz bada Ją..
> powiedzmy raz na 2 miesiące, zawsze jest wszystko w porządku...

Przeciwwskazaniem może być obecny stan dziecka, np. gorączka. Lekarz
bada, sprawdza jakie są objawy choroby i wie, co można, a czego na pewno
nie można. Czasem nieodpowiednio podany głupi syrop może być powodem
powikłań. Moja koleżanka podała synowi syrop prawoślazowy, bo jej się
wydawało, że ma suchy kaszel, a był to początek infekcji. Po kilku
dniach dziecko miało zapalenie oskrzeli, bo syrop prawoślazowy
przyhamował naturalny odruch odkrztuszania i wydzielina zatrzymała się w
oskrzelach.

Pozdrawiam
Ewa

12. Data: 2007-12-06 22:00:45

Od: mabix <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rosak napisał(a):
> Witam
Hej,
Ja jak bylam malutka przychodzila pielegniarka i stawiala mi banki
ogniowe. Jak sie pojawily banki bezogniowe to mama nauczyla sie sama mi
stawiac. Na swojej nodze se uczyla czy dobrze naciaga. Zadnych
konsultacji juz wtedy nie robilismy. Po bankach 3 dni bez wychodzenia z
lozka lezec trzeba. Pamietam jak te siniaki ogladalam w lusterku :D No i
po bankach nogi nacierac spirytusem i w skarpetki i ani rusz zpod koldry.
Nie wiem czy to teraz pisza w instrukcjach ale jak sie postawi banki to
trzeba je nakryc ciepla koldra lub grubym recznikiem zeby cieplutko mialy.
Nic trudnego ;]

13. Data: 2007-12-06 22:21:40

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.12.2007 mabix <m...@o...pl> napisał/a:
> [...]
> trzeba je nakryc ciepla koldra lub grubym recznikiem zeby cieplutko mialy.

Czy bańki mają jakiekolwiek uzasadnienie medyczne?
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

14. Data: 2007-12-06 23:22:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Dec 2007 22:21:40 +0000 (UTC), Samotnik wrote:

> Czy bańki mają jakiekolwiek uzasadnienie medyczne?

Nie bałdzo. Może troszkę.

Za to są lepsze niż wszystkie leki i antybiotyki, w razie gdybyś nie
wiedział.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

15. Data: 2007-12-06 23:50:39

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.12.2007 Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał/a:

> Nie bałdzo. Może troszkę.
>
> Za to są lepsze niż wszystkie leki i antybiotyki, w razie gdybyś nie
> wiedział.

No tak. :)

16. Data: 2007-12-07 00:45:14

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rosak" <...@...w> napisał w wiadomości
> Witam,
> wracając z pracy odebrałem z apteki zamówione wcześniej bańki
bezogniowe z
> zamiarem postawienia 3-letniej córce która ostatnio częściej niż
zwykle
> choruje (pogoda, przedszkole itp.), chodzi o zwykłe przeziębienia,
kaszel i
> katar. Jednak w instrukcji kilka razy napisano że baniek nie można
stawiać
> bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem który musi pacjenta
przebadać.

Myślę, że lekarz musi ustalić o jaki rodzaj zakażenia pacjenta chodzi.
Postawienie baniek na ogół ma na celu zatrzymanie części krwi w jednym
miejscu (dokładnie: w miejscu przyłożenia baniek), dzięki czemu
pozostała część krwi może krążyć szybciej i szybciej wówczas odbywa się
filtracja krwi i szybsze jest usuwanie toksyn, częstsze dostawy tlenu,
lipidów, witamin, immunoglobulin itd. Gdyby jednak okazało się, że
dziecko zakażone jest gronkowcem lub meningokokami - wówczas szybsze
krążenie krwi może tylko spowodować lepsze i szybsze rozprzestrzenienie
się zakażenia w całym organizmie.

17. Data: 2007-12-07 02:07:08

Od: "Fenio" <F...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik wrote:
> Czy bańki mają jakiekolwiek uzasadnienie medyczne?

Takie samo jak leczenie przez skrapianie wodą święconą.

Fenio

18. Data: 2007-12-07 02:37:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik wrote:

> Czy bańki mają jakiekolwiek uzasadnienie medyczne?

z tego co wiem następuje bardzo silna mobilizacja układu immunologicznego.
Taki doping, coś jak hartowanie czy zaprawa biegowa. Z tego co wiem
mechanizm jest taki, że bańki rozwalają naczynka krwionośne co doprowadza
do uruchamiania mechanizmu obrony "jak przed chorobą", a że choroby nie ma,
pobudzony system immunologiczny skuteczniej zwalcza inne cholerstwa, np
wspomniany kaszel.

Z pewnością jako środek wspomagający jest to setki razy lepsze od
antybiotyków. Powiedziałbym, że to idzie tak:

Antybiotyk pomoże na parę dni, a rozwali odporność na parę lat. Po bańkach
parę dni w łóżku, ale na parę lat jest się silniejszym.

Nic dziwnego, że lekarze tak się z baniek śmieją i mówią że to nic nie daje.
Dzieciak leczony bańkami nie da im zarobić i tyle.

Trzeba tylko pamiętać, że bańki to raczej rodzaj hartowania a nie lekarstwa
jako takiego. Przy cięższych chorobach mogą dać efekt odwrotny, czyli
przemęczenia organizmu. No i dzieciak nie może mieć żadnych niedoborów.

--
www.vegie.pl

19. Data: 2007-12-07 08:01:40

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "rosak"
>>
> Robisz za moderatora całej grupy, czy tylko w tym wątku zamierzasz się
> szarogęsić?

Nowe przyszło z ideą pokazania, jakim to jest dominatorem.
Ale nie zna możliwości tutejszej gawiedzi.

Masz cudownie pięknego siga, Ewo :-)

Qra, chwilowo bez

20. Data: 2007-12-07 08:04:49

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeciwwskazaniem może być obecny stan dziecka, np. gorączka. Lekarz bada,
> sprawdza jakie są objawy choroby i wie, co można, a czego na pewno nie
> można.

Przeciwwskazaniem może być sama choroba. Bańki nie są panaceum na wszystko.

Qra

Grzybica w gardle + niski poziom cukru
zarabianie przez internet w domu
spuchniete jadra