Stawianie baniek, potrzebuje szybkiej odpowiedzi

1. Data: 2007-12-06 20:27:06

Temat: Stawianie baniek, potrzebuje szybkiej odpowiedzi
Od: "rosak" <...@...w> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wracając z pracy odebrałem z apteki zamówione wcześniej bańki bezogniowe z
zamiarem postawienia 3-letniej córce która ostatnio częściej niż zwykle
choruje (pogoda, przedszkole itp.), chodzi o zwykłe przeziębienia, kaszel i
katar. Jednak w instrukcji kilka razy napisano że baniek nie można stawiać
bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem który musi pacjenta przebadać.
Trochę się więc boję robić to na własną odpowiedzialność choć wydaje mi się
że to przesada. Niestety o tej porze nie mogę już zadzwonić do żadnego
pediatry, czy może ktoś z szanownych grupowiczów powiedzieć mi coś na ten
temat?
Dodam, że córka raczej nie należy do "chorowitych", zaczęła chorować chyba
wtedy, kiedy poszła do przedszkola. Z lekarzem widzimy się dosyć często,
kiedy jedno z dzieci ma jakieś problemy, przy okazji lekarz bada drugie,
więc są pod stałą kontrolą i nie mają żadnych schorzeń.
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi bo znowu zaczęła nieładnie kaszleć i
właśnie chcę jej teraz postawić bańki.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
--
rosak

2. Data: 2007-12-06 20:34:30

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

rosak pisze:
> Witam,
> wracając z pracy odebrałem z apteki zamówione wcześniej bańki bezogniowe z

Dziwi mnie to, że zdążyłaś wczoraj zamówić w aptece bańki, a nie
zdążyłaś choćby zadzwonić do lekarza.
Ludzie to dziwne są.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2007-12-06 20:42:23

Od: "Dora" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chcesz postawić bańki, to dziecko przede wszystkim nie może mieć
gorączki !
W zestawie na pewno jest instrukcja jak stawiać bańki - w ściśle określonych
miejscach, a szczególnie u dzieci, gdzie powierzchnia ciała jest znacznie
mniejsza od dorosłego osobnika.
Moja znajoma stawia bańki swojemu 4 letniemu dziecku i jest zadowolona. Po
bańkach na pleckach - tylko sie nie przestrasz - będą spore "siniaki".

Pozdrawiam
Dora

4. Data: 2007-12-06 20:51:09

Od: "rosak" <...@...w> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwi mnie to, że zdążyłaś wczoraj zamówić w aptece bańki, a nie zdążyłaś
> choćby zadzwonić do lekarza.
> Ludzie to dziwne są.

A mnie dziwi to że część ludzi (do której akurat się zaliczasz) nie potrafi
czytać ze zrozumieniem. Po pierwsze: zdążyłEś a nie zdążyłAś, w języku
polskim mamy rozróżnienie płci w mowie. Po drugie, w całym moim tekście
przekazałem to, iż PRZED przeczytaniem instrukcji nie miałem pojęcia że
trzeba ów "zabieg" konsultować z lekarzem. Np. 25 lat temu mama często
stawiała mi bańki i w życiu nie pomyślałbym że może to być niebezpieczne.
Po trzecie, w którym miejscu umieściłaś odpowiedź na moje pytanie? Bo chyba
ślepy jestem, albo zaliczam się również do wspomnianej grupy ludzi.., jeśli
nie, zamiast pisać nie na temat nie udzielaj się wcale.
--
rosak

5. Data: 2007-12-06 21:03:02

Od: "rosak" <...@...w> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dora" <B...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jeżeli chcesz postawić bańki, to dziecko przede wszystkim nie może mieć
> gorączki !

A wiesz może coś więcej na ten temat? W instrukcji napisano że nie można
stawiać powyżej 38,5. Ona miała 38,3 jakieś 3 godziny temu, dostała Ibufen.
Przed postawieniem baniek oczywiście zamierzam zmierzyć jej temp.

> Moja znajoma stawia bańki swojemu 4 letniemu dziecku i jest zadowolona.

Właśnie żona ostatnio od znajomych usłyszała że to świetny pomysł, lepszy od
antybiotyków i wszystkich lekarstw. Nie twierdzę że to prawda, uważam
natomiast że jeśli może to choć trochę pomóc, a zaszkodzić nie, to dlaczego
tego nie stosować? Choć teraz, po przeczytaniu instrukcji już nie jestem
taki pewny że nie może zaszkodzić, i dlatego właśnie piszę..
rosak

6. Data: 2007-12-06 21:05:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

rosak pisze:

> Po trzecie, w którym miejscu umieściłaś odpowiedź na moje pytanie?

W podtekście - jeżeli napisane, że nie stawiać bez konsultacji z
lekarzem, to nie stawiać, zwłaszcza jeśli zamierzasz to robić pierwszy
raz w życiu. A tak w ogóle - to nie ma tu obowiązku odpowiadania na pytanie.
A za zmianę płci przepraszam.

Ewa

7. Data: 2007-12-06 21:08:41

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

rosak pisze:

> natomiast że jeśli może to choć trochę pomóc, a zaszkodzić nie, to dlaczego
> tego nie stosować? Choć teraz, po przeczytaniu instrukcji już nie jestem
> taki pewny że nie może zaszkodzić, i dlatego właśnie piszę..

Poczekaj do jutra i skonsultuj się z tym lekarzem. Dziecko miało
gorączkę, jak sam piszesz, którą zbiliście - jeśli ją rozgrzejesz
bańkami, to gorączka może znów się pojawić. Takie małe dziecko łatwo
przegrzać.

Ewa

8. Data: 2007-12-06 21:18:09

Od: "rosak" <...@...w> szukaj wiadomości tego autora

> W podtekście - jeżeli napisane, że nie stawiać bez konsultacji z lekarzem,
> to nie stawiać, zwłaszcza jeśli zamierzasz to robić pierwszy raz w życiu.

W podtekście???

> A tak w ogóle - to nie ma tu obowiązku odpowiadania na pytanie.

Oczywiście, ale taka jest idea grup dyskusyjnych że prowadzi się tu
dyskusje. Twoja wypowiedź niczego do dyskusji nie wprowadza. Swoją drogą to
jeśli ktoś ma problem ze zdrowiem swojego dziecka to chyba logicznym jest że
nie rozpoczął wątku "bo mu się nudziło" albo chciał sobie postukać po
klawiaturze.

Poza tym, pisz sobie np. na alt.pl.test, tam tym bardziej nie ma obowiązku
odpowiadania na pytanie, przynajmniej nie będziesz nikomu niepotrzebnie
marnować czasu i nerwów.

> A za zmianę płci przepraszam.

Proszę.

--
rosak

9. Data: 2007-12-06 21:20:53

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rosak"
> jeśli nie, zamiast pisać nie na temat nie udzielaj się wcale.

Robisz za moderatora całej grupy, czy tylko w tym wątku zamierzasz się
szarogęsić?

--
EwaSzy
faceci mają oddzielny bezpiecznik od obsługi żelazka i

10. Data: 2007-12-06 21:21:04

Od: "rosak" <...@...w> szukaj wiadomości tego autora

> Poczekaj do jutra i skonsultuj się z tym lekarzem. Dziecko miało gorączkę,
> jak sam piszesz, którą zbiliście - jeśli ją rozgrzejesz bańkami, to
> gorączka może znów się pojawić. Takie małe dziecko łatwo przegrzać.

No dobrze, w takim razie chyba jednak się z tym wstrzymam.
Dziękuję.

Choć zastanawia mnie jedno, jak lekarz może stwierdzić jakieś
przeciwwskazania, i jakie one mogą być? Jak już wspomniałem lekarz bada Ją..
powiedzmy raz na 2 miesiące, zawsze jest wszystko w porządku...

rosak

Grzybica w gardle + niski poziom cukru
zarabianie przez internet w domu
spuchniete jadra