Stozek rogówki !!!

1. Data: 2001-08-06 12:59:44

Temat: Stozek rogówki !!!
Od: "Ruff" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę do ludzi którzy się na tym znają lub posiadają taką wadę o
kontakt.
Może byc na priv !

Kilka postów niżej było o laserowej operacji astygmatyzmu i była mowa o
metodach:
Co to jest PRK a co to jest LASIK ?

Mam więcej pytań, ale nie chcę zalewac nimi listy więc b.proszę o kontakt
wszystkich,
którzy są w jakikolwiek sposób w temacie ?

Byłbym róznież wdzięczny za linka do archiwum grupy, może coś juz o tym było
to sobie poszukam !

--
Pozdr
Przemek "Ruff" Rafa [KRK]

2. Data: 2001-08-07 09:24:52

Temat: Re: Stozek rogówki !!!
Od: Adam Legięć (Legiec) <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruff wrote:

> [...]Kilka postów niżej było o laserowej operacji astygmatyzmu i była mowa o
> metodach:
> Co to jest PRK a co to jest LASIK ?

Odpowiedź znajdziesz np. tu http://www.okolaser.com.pl/.

Adam

3. Data: 2001-08-07 17:08:03

Temat: Re: Stozek rogówki !!! linki
Od: "www.soczewki.infocentrum.com" <s...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje:

http://kcenter.org/ rejstracja: Center for Keratoconus Message Board
<i...@k...org>

http://www.nkcf.org/ http://www.soczewki.infocentrum.com/spis.html

grupa dyskusyjna osob cierpiacych na stozek k...@n...org
<k...@n...org>
moderator Caterine Warren
ponizej email test z tej grupy i tam sie zapisac

4. Data: 2001-08-07 19:50:18

Od: "MacKris" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruff" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kilka postów niżej było o laserowej operacji astygmatyzmu i była
mowa o
> metodach:
> Co to jest PRK a co to jest LASIK ?

Pokrótce:
PRK - (fotokeratektomia refrakcyjna), metoda na koryguje stosunkowo
małe wady:
- krótkowzroczność od -1,0 do -8,0 dioptrii,
- niewielkiego stopnia nadwzroczność,
- astygmatyzm do 2,5 dioptrii,
W metodzie tej mechanicznie usuwany jest nabłonek rogówki, następnie
laser modeluje kształt rogówki, korygując jej moc. Odbudowa
usuniętego nabłonka trwa około 3-4 dni, dodatkowo zakłada się soczewkę
opatrunkową + zwykły opatrunek na jakiś czas, dodatkowo przechodzi się
3 tygodniową rekonwalescencję. W
metodzie tej może mojawić się ból, ze względu na usunięcie nabłonka,
ponadto wzrok poprawia się wraz z jego odbudową.

LASIK (laserowy keratomileusis). W tej metodzie zabieg przeprowadza
sie
wewnątrz rogówki, odcinając chwilowo płatek rogówki, który po zabiegu
wraca na miejsce i przyrasta. Z tego też powodu ostrość wzroku jest
uzyskiwana natychmiastowo po zabiegu, nie nosi się opatrunku, metoda
jest też bezpieczniejsza. LASIK koryguje większe wady:
- krótkowzroczność do -13,0 dioptrii,
- nadwzroczność do +6,0 dioptrii,
- astygmatyzm do 6,0 dioptrii,
Chociaż z tymi maksymalnymi wadami jest różnie, i różni są podawane
możliwości korekcji w zależności od gabinetu (zależy to chyba od
nowoczesności lasera lub umiejętności ?) , bo np. Klinika w Katowicach
podaje np. dla
krótkowzroczonści PRKdo 12D, a LASIK do 30D, a gabinety prywatne jak
wyżej.

archiwum to np.:
http://www.newsgate.pl/showgroup.php3?group=pl.sci.m
edycyna
lub http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna
Pozdrawiam

Krzysztof

5. Data: 2001-08-09 16:34:31

Od: "CM MAVIT - Informacja" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podaje np. dla
> krótkowzroczonści PRKdo 12D, a LASIK do 30D, a gabinety prywatne jak
Witam,
Pozwole sobie podac kilka informacji z pierwszej reki:
Maksymalna wada, ktora mozna skorygowac zalezy glownie od grubosci i
krzywizny rogowki.
Mowiac np. o -13 dioptriach mowimy o wadzie, ktora mozna calkowicie
skorygowac bez pogorszenia jakosci widzenia. Wade rzedu -25 dioptrii mozna
zazwyczaj jedynie zmniejszyc np. do -10 dioptrii. Jezeli rogowka jest
wystarczajaco gruba i mozliwa bylaby korekcja nawet od -25 dioptrii do
"zera", to niestety ale zazwyczaj konczy sie to takim splaszczeniem rogowki,
ze traci sie na jakosci widzenia - zamiast 10 rzedow widzi sie po zabiegu
jedynie 8 itp. Wiaze sie to z tym, ze przy duzym splaszczeniu rogowka
zaczyna dzialac nie jak soczewka tylko jak lustro (obrazowo to ujmujac).
Krotko mowiac, o tym jaka wade mozna maksymalnie skorygowac decyduja glownie
indywidualne parametry oka (nie ma ograniczen po stronie sprzetowej). W
przedziale do -13 dioptrii krotkowzrocznosci, +6 nadwzrocznosci i 6
astygmatyzmu uzyskuje sie najlepsze rezultaty. Wartosci te dotycza metody
LASIK, przy PRK sa ograniczenia wynikajace z przygotowania oka do zabiegu i
procesu "rekonwalescencji" - zakres ten jest zdecydowanie mniejszy.
Pozdrawiam
Maciek / Centrum Medyczne MAVIT (dla zainteresowanych laserowa korekcja wad
wzroku: www.mavit.com.pl)

Pieprzyk
Paznokcie
<{kregoslup}>