Summamed

1. Data: 2003-11-17 17:27:02

Temat: Summamed
Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy jeżeli muszę zażywać antybiotyk summamed od poniedziałku do środy, potem
4 dni przerwy i tak przez 4 tygodnie to czy mogę w sobotę wypić jedno czy
dwa piwa?

Z góry dzięki wszytskim za pomoc!

pozdrawiam
Michał

2. Data: 2003-11-17 17:34:31

Temat: Re: Summamed
Od: "zbig" <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

NIE. Stężenie terapeutyczne utrzymuje się w tkance zainfekowanej przez 4
tygodnie. Zapewne leczysz się na boreliozę.......

Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bpb0j7$6p3$2@nemesis.news.tpi.pl...

3. Data: 2003-11-17 20:01:50

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> NIE. Stężenie terapeutyczne utrzymuje się w tkance zainfekowanej przez 4
> tygodnie.

A dlaczego nie, tj. jaka interakcja zachdzi między alkoholem i azitromycyną?

Znalazłem coś takiego (co prawda szczury):
Alcohol Clin Exp Res 1999 May;23(5):842-9
Preheim LC,
Ethanol feeding does not affect the efficacy or pharmacokinetics of
azithromycin, trovafloxacin, or ceftriaxone in a rat model of pneumococcal
pneumonia.

SzM

4. Data: 2003-11-17 20:03:52

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbig" <0...@0...00> napisał w wiadomości
> NIE. Stężenie terapeutyczne utrzymuje się w tkance zainfekowanej przez 4
> tygodnie. Zapewne leczysz się na boreliozę.......

Na szczęście tylko na trądzik...

Ale dzięki za odp!

pozdrawiam
Michał

5. Data: 2003-11-17 20:23:31

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SzM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ethanol feeding does not affect the efficacy or pharmacokinetics of
> azithromycin, trovafloxacin, or ceftriaxone in a rat model of pneumococcal

W ulotce informacyjnej nie znalazłem jakichkolwiek informacji na temta
interakcji a alkoholem, ale wolałem sie zapytać. To jak to w koncu jest. Idę
na urodziny kumpla i jakoś tak glupio nie wypić nawet piwa...

Michał

Tradzik
Co bardziej szkodzi na zoladek?
rak wątroby