Superwędlina na chleb

1. Data: 2007-12-06 20:46:53

Temat: Superwędlina na chleb
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie Ameryki nie odkryłam, ale właśnie się zajadam, to podzielę się z
Wami :-).
Zrobiłam pieczeń rzymską wczoraj na obiad. Połowa została do dzisiaj w
lodówce. Na zimno na chleb smakuje rewelacyjnie, o wiele lepiej zresztą
niż na ciepło. Jeśli ktoś ma ochotę na dobrą wędlinę, radzę kupić
porządnego mielonego mięsa i zrobić pieczeń rzymską. Niewiele zachodu, a
ile radości! :-)

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2007-12-06 20:56:24

Temat: Re: Superwędlina na chleb
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
> niż na ciepło. Jeśli ktoś ma ochotę na dobrą wędlinę, radzę kupić
> porządnego mielonego mięsa i zrobić pieczeń rzymską. Niewiele zachodu, a

Tylko to nie jest wędlina, a duży kotlet mielony zwany też klopsem.

Pozdrawiam Ewuniu!

3. Data: 2007-12-06 21:02:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fj9n5r$ii7$1@atlantis.news.tpi.pl>,
medea <e...@p...fm> wrote:

> [...]
> niż na ciepło. Jeśli ktoś ma ochotę na dobrą wędlinę, radzę kupić
> porządnego mielonego mięsa i zrobić pieczeń rzymską. Niewiele zachodu, a

Skądinąd nic oryginalnego. Ale czemu nazywasz to wędliną?

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

4. Data: 2007-12-06 21:12:17

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los pisze:

> Skądinąd nic oryginalnego. Ale czemu nazywasz to wędliną?

Umownie jako coś mięsnego na chleb ;-). A jaka właściwie jest definicja
wędliny? Myślałam, że to mięsna potrawa, którą można zjeść na zimno,
pokrojoną do chleba. W mięsnych sklepach na półkach z wędlinami są np.
pieczone karkówki.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2007-12-06 21:12:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Bo w większości sklepów leży to razem z wędlinami.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

Mylą sobie z pasztetem pieczonym...

6. Data: 2007-12-06 21:14:18

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Umownie jako coś mięsnego na chleb ;-). A jaka właściwie jest definicja
> wędliny?

Najpierw wysłała, potem pomyślała ;-). Czyli wędlina, to wędzone mięcho,
tak? A szynka gotowana, najpopularniejsza w Polsce na chleb, to wędlina,
czy nie? ;-)

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2007-12-06 21:14:57

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2007-12-06 21:16:19

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:

> Bo w większości sklepów leży to razem z wędlinami.

Dokładnie stąd to uproszczenie. Często też stosuję polecenie "kup jakąś
wędlinę" mając na myśli np. szynkę gotowaną ;-).
Takie lekkie przesunięcie semantyczne ;-).

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2007-12-06 22:19:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Najpierw wysłała, potem pomyślała ;-). Czyli wędlina, to wędzone mięcho,
> tak? A szynka gotowana, najpopularniejsza w Polsce na chleb, to wędlina,
> [...]

Jeżeli była wędzona przed ugotowaniem.

10. Data: 2007-12-06 22:22:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Dec 2007 22:02:59 +0100, Wladyslaw Los napisał(a):

> Skądinąd nic oryginalnego. Ale czemu nazywasz to wędliną?
>
> Władysław

Zwłaszcza, że dzisiejsze "wędliny" to raczej "wyroby wędlinopodobne" -
większość z nich mało ma wspólnego z prawdziwą wędzarką: sztuczny kolorek
nanoszony na osłonkę plus syntetyczny aromat wędzarniczy - klasyczne
dzisiaj sposoby na osiągnięcie wyglądu i smaku podobnego do niegdysiejszych
smakołyków :-(
Wiem, bo WIDZIAŁAM!
Dlatego od najbliższych świąt wprowadzam u siebie świąteczne STOP kupnym
wyrobom wędliniarskim.Tylko własnej roboty i wędzenia, prawdziwe przysmaki.
W końcu święta niechże sie różnią od dni powszednich i niech mają ten (dziś
już wyjątkowy) kulinarny charakter...
A że roboty trochę? - hmmm, 5 kg domowej kiełbasy i 4-kilogramowa szynka to
niewiele pracy, naprawdę, a jaka odmiana...
--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

potrawy na chanuka...
[allegro] przyprawy Kamis Specialite i mlynki
Czy są jakieś metody, aby makaron nie przywierał?
Re: cham ze wsi wyjdzie
Zupa z żółtym serem