Suszenie obrusów - problem!

1. Data: 2006-01-24 17:13:16

Temat: Suszenie obrusów - problem!
Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam , czy ma ktos z was pomysl w jaki sposob mozna suszyc duzy ( okolo 1,9
m srednicy) obrus rozpinajac goi szpilkami?? Na czym i jak mozna to zrobic
kiedy nie ma sie tyle miejsca w domu np na dywanie? Wersalka jest na to za
mala bo jej krotszy bok ma okolo 1,15 m i nie starcza zeby rozpiac
rownomiernie a mam taki obrus co wlasnie skonczylem robic na drutach i nie
wiem ja go wysuszyc zeby sie ladnie uformowal:-((

2. Data: 2006-01-24 18:08:44

Temat: Re: Suszenie obrusów - problem!
Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli masz miejsce to znam patent od mojej koleżanki która z budowy swego
domu wygospodarowala płachtę styropianu i trzyma ją za szafą a w razie
potrzeby na niej rozpina swoje serwety przypinając szpilkami

3. Data: 2006-01-24 18:39:32

Od: Shaylee <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to i niezgodne ze "sztuką", ale ja nie rozpinam obrusów. Rozkładam
za to duży koc na dywanie i formuję obrus żelazkiem. Ostatnio
potraktowałam tak płachtę 2,5m, pomagając sobie nieco centymetrem
krawieckim i jest jak trzeba. Na krochmalone też działa (prasuję lekko
podsuszone).

SD
Shaylee

4. Data: 2006-01-24 18:58:54

Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem w tym ze ja nie mam takiej powierzchni na dywanie zeby rozpiac obrus
nawet o srednicy 1,5 metra!!. Ale ten pomysle ze styropianem to moze byc
dobra mysl musze tylko zapytac rodzicow czy by sie to nadalo , tylko nawet
jak sie nada to jak przewiezc z dzialki styropian o wymiarach 2x2 m??

5. Data: 2006-01-24 19:17:32

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radocha" <

>nadalo , tylko nawet
> jak sie nada to jak przewiezc z dzialki styropian o wymiarach 2x2 m??

Przewieź 2 kawałki 1x2 m i połącz kołeczkami, jak meble drewniane:)

Elżbieta

6. Data: 2006-01-24 19:28:52

Od: "Olgasw" <olgasw@_WYTNIJ_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rownomiernie a mam taki obrus co wlasnie skonczylem robic na drutach i nie
> wiem ja go wysuszyc zeby sie ladnie uformowal:-((

Nigdy nie upinalam robotek, wiec nie wiem czy tak moze byc... ale czy nie
mozna zlozyc np. na polowe (cwiartke...), rozpiac odpowiednio, a pozniej
przyprasowac zagiete miejsca?

Wiem ze kolezanka rozciaga swoje robotki na desce kreslarskiej... ale to
chyba tez nie pomorze...
Olgasw

7. Data: 2006-01-24 19:33:19

Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojciec powiedzial ze sa na dzialce takie styropiany co uzywal do budowy o
wymiarze 1,5 x 1 m wiec jakby je polaczyc to byloby 2x3 m tylko nie wiem jak
to polaczyc bo kolkami to chyba nie bedzie dobre bo jak napne obrus
szpilkjami to sie pewnie zlamie:-(( Trzeba by nad tym pomyslec ale dzieki za
porady. Pozdrawiam:-))

8. Data: 2006-01-24 19:36:46

Od: "Radocha" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie no deska krteslarska jest za mala a z kolei rozpinanie polowki czy
cwiartki to sie nie da bo ta krawedz co powinna byc wtedy prosta (gdyz jest
to promien) to robi sie wklesla pod wplywem sil dzialajacych od szpilek po
promieniu wiec nie bedzie dobre takie rozpiecie tez juz o tym myslalem:-((
dlatego dalem ten problem na grupe bo jest naprawde ciezko znalezc jakis
dobry sposob.

9. Data: 2006-01-24 22:19:34

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radocha" <

> to polaczyc bo kolkami to chyba nie bedzie dobre bo jak napne obrus
> szpilkjami to sie pewnie zlamie:-(( Trzeba by nad tym pomyslec ale dzieki
za
> porady.

To trzema płaskownikami (2 z jednej strony, jeden z drugiej, oczywiście na
różnych wysokościach) cienkimi, przymocowanymi czymś jak nity, kołki, może
się uda?:)
Płaskownik np. z linijki plastikowej (lekki).

E.

10. Data: 2006-01-25 10:48:15

Od: "tadela" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem ja go wysuszyc zeby sie ladnie uformowal:-((
>
> Mam też bardzo dużą serwetę owalną(2 m dług.) i po praniu i lekkim
usztywnieniu, wieszam ją w łazience na sznurze, czekam aż trochę podeschnie i
taką lekko wilgotną rozkładam na stole, na którym sama wysycha, od czasu do
czasu tylko ją naciągam na zwisających poza stół częściach. Nie prasuję jej,
bo to sprawdza się idealnie, a i tak jak dłużej poleży na stole
sama "dochodzi" do właściwej formy. Żeby nie zniszczyć blatu stołu kładę pod
spód folię i jak serweta wyschnie oczywiście ją wyjmuję.

gadzety do bizuterii
moj album ma multiply
7ya - Prośba !
multiply - pytanie