Świnka-zapytanie.

1. Data: 2005-10-07 05:33:19

Temat: Świnka-zapytanie.
Od: "Gocha" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Już wiele wyczytałam o śwince, ale jedno mnie zastanawia.
Mój 6-cio latek był szczepiony, a jednak wygląda na to, że złapał świnkę,
(lekarz dopiero od 12). I tu pytanie: nie gorączkuje, nie jest marudny ani
osłabiony,
tylko mocno spuchnięty z jednej strony, pod żuchwą. Czy takie delikatne
objawy mogą być powodem
właśnie zaszczepienia? Myślałam, że ta szczepionka go uchroni przed chorobą.

I jeszcze jedno, jak długo mąż powinien się od niego odizolować (jeśli już
nie złapał wirusa)
bo jeszcze świnki nie przechodził?

Pozdrawiam, Gocha.

2. Data: 2005-10-08 13:52:59

Temat: Re: Świnka-zapytanie.
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> objawy mogą być powodem
> właśnie zaszczepienia? Myślałam, że ta szczepionka go uchroni przed

Z tego co slyszalam szczepionka nie uchorni przed zachorowaniem na
swinke,mozna zachorowac ale zazwyczaj objawy sa lagodniejsze i ponoc
rzadziej wystepuje powiklania.

> I jeszcze jedno, jak długo mąż powinien się od niego odizolować (jeśli już
> nie złapał wirusa)
> bo jeszcze świnki nie przechodził?

Okres zaraźliwości rozpoczyna się 2 - 6 dni przed wystąpieniem objawów
klinicznych i trwa do 9 dni od początku choroby.

Magda

karmienie piersią a torbiel na jajniku
chyba monotematyczny jestem...
drobne zwyrodnienie kregów szyjnych