Synteza - abyś nie miał zeza / nr 6

1. Data: 2010-11-12 10:02:16

Temat: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 6
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Przed pięcioma tysiącami lat powstał starożytny Egipt i trwał bez mała lat trzy
tysiące. Jest on wręcz idealnym modelem podwładnego państwa dla satanistycznych
elit. Każdy tyran, totalitarny władca czy żądny absolutnej władzy despota
skwapliwie potwierdzi, że lepiej niż w Egipcie być nie może.

Tam faraon był Bogiem dla zwykłych mieszkańców, a wielcy kapłani pół-bogami. W
jakiś wymyślny sposób tak omamiono tamtejszą ludność, że nie wybiegała już myślą
ani oczyma poza klapki nałożonych jej społecznych norm. Egipcjanie zrezygnowali
z samostanowienia i własnego widzenia świata na rzecz ślepego posłuszeństwa
wobec hierarchicznych struktur władzy.

Wolni, niezależni ludzie, żyjący dla siebie i ceniący indywidualizm, nie będą
nikomu wznosić piramid. Piramidy wznosi się tylko dysponując posłusznymi
niewolnikami. Oczywiście, potrzebna jest jeszcze w tym celu świetna
organizacja, dalekowzroczne planowanie oraz bardzo sprawna władza centralna.

Sam kształt piramidy to symbol hierarchicznego państwa, gdzie wszystkie warstwy
społeczne są podporządkowane nadrzędnej elicie. Zaś fakt, że piramidy powstały,
świadczy o stabilności ówczesnego systemu. Egipt upadł po latach, nie tyle w
wyniku wewnętrznej restrukturyzacji co ze względu na wojny. Jednakże, receptura
na tworzenie niewolniczej mentalności oraz podwładnych struktur społecznych
przetrwała w pewnych tajemnych kręgach po dziś dzień.

AW

.

2. Data: 2010-11-12 11:13:10

Temat: Re: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 6
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AW" napisał w wiadomości grup

[...]

Odrzuć schemat Aleksandra Głowackiego (pseudo: Bolesław Prus). IMO - to
kompletne wykrzywienie państwa- jakim Egipt był. Trudno raczej uwierzyć,
żeby tak potężną wiedzę mogli mając tamte- znane nam- środki techniczne-
osiągnąć poprzez rozwój od kamienia łupanego- po kolei poprzez wytop brązu,
żelaza etc. Dysponowali potężną wiedzą: np trepanacji czaszki, drutowania
złamanych kości (chirurgia końca 19 wieku)- a także znali wiele rzeczy-
których teoretycznie znać nie mogli. Żeby nie rozwlekać- nie istnieje znany
sposób transportu z odległych gór takich potężnych skał, jakie zawlekli
budowniczowie 2 najstarszych piramid i sfinksa (minimum 5 tys. lat). Co
ciekawe- wszelkie późniejsze budowle (np piramidy) są o wiele mniejsze i już
się "sypią"- a te 3 najstarsze są w świetnym stanie. Po krótce: Egipt musiał
posiadać bardzo wysoko wykształconą elitę i tłumy pół- dzikich ludzi.
Spróbuj wyobrazić sobie dziś garstkę ludzi lądująca w środku dżungli- gdzie
nie widziano w ogóle białego człowieka i zdobyczy cywilizacji. Jak by oni
tam zorganizowali państwo? Czy nie byłby to starożytny Egipt w miniaturce?
Wybierano by najzdolniejszych z tubylców- i przekazywano by im wiedzę, żeby
nie zaginęła całkiem. Oczywiście- wysoko wykształceni Europejczycy nie byli
by w stanie tak wyszkoli nawet najzdolniejszych tubylców, by przekazać im
całą wiedzę- niewykonalne. Stworzyli by potężne państwo, które
podporządkowało by sobie okoliczne plemiona. Czy_mogli_by_zrobić_coś_innego?
Świat Egiptu i Grecji przeplatał się- mamy więc opisy greckie życia w
Egipcie a nawet inicjacji kapłańskiej, jaką jeden z Greków dostąpił. Ten
opis niewiele różni się od opisu ówczesnego państewka greckiego- jeśli
chodzi o swobody życia ludzi, to z całą pewnością bije na głowę na przykład
Spartę.

Jeśli chodzi o upadek: Egipt- upadł będąc najbogatszym ekonomicznie państwem
na ziemi. Jak to w historii- podporządkował go sobie pól- dziki, wojowniczy
Rzym :-). Egipt miał o wiele potężniejszą flotę, większą armię- ale ci
wychowani w dobrobycie ludzie już za bardzo nie nadawali się na wojowników.
Dogadali się z Rzymianami- co by tamci im nie zrównali z ziemią miast, i tak
przetrwały miasta- upadło państwo.

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

3. Data: 2010-11-13 14:59:11

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Żeby nie rozwlekać- nie istnieje znany sposób transportu z odległych gór
> takich potężnych skał, jakie zawlekli budowniczowie 2 najstarszych piramid
> i sfinksa (minimum 5 tys. lat).

Istnieje, przeciez to latajace taleze im pomogly.

> Prawda

A la Chiron.

4. Data: 2010-11-13 17:33:16

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup

> [...]

> i sfinksa (minimum 5 tys. lat).

Istnieje, przeciez to latajace taleze im pomogly.

A la Chiron.
=============
Z takich tależy jadasz zapewne zópem?

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

5. Data: 2010-11-13 18:59:46

Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "AW" napisał:
> [...]
> państwa dla satanistycznych elit. Każdy tyran, totalitarny władca czy
> żądny absolutnej władzy despota skwapliwie potwierdzi, że lepiej niż w

problem w tym że nik nie ma zielonego pojęcia jak było w egipcie przed
tysiącami lat, nomiast ludzie bogowie i pólbogowie pojawili się pod koniec
jego żywota i pewnie dlatego egipt upadł:O)

> [...]
> posłusznymi niewolnikami. Oczywiście, potrzebna jest jeszcze w tym
> celu świetna organizacja, dalekowzroczne planowanie oraz bardzo

kolejna wielka bzdura!!!:O)
dzisiejsi wybitni inżynierowie i naukofcy ie mają zielonego pojęcia jak
takie piramidy zbudować, ani jak je zbudowano, a co dopiero jakcyś tempi
niewolnicy sterowani centralnie, bo bajeczka dla grzeczych dzieci, bo jak
się zainteresujesz egiptem to się dowiesz że piramidy zbudowano na całej
ziemi (i pod oceanami) wiele tysięcy lat wcześniej nisz powstał egipt!:O)
egipcjanie prawdopodobnie pszyszli jako prymitywne ludy na gotowe budowle
jakiejś wysokorozwiniętej cywilizacji, podobnie jak prymitywni aztekowie
pszywędrowali na tereny cywilizacji majów, tylko że tej cywilizacji jusz tam
nie było i nie wiadomo gdzie ona jest, faktem jest tylko to że zostawili dla
nas przesłanie w kamieniu a my do dzisiaj nie potrafimy go odczytać:O)

6. Data: 2010-11-13 22:21:14

Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Druch" <e...@n...com> wrote in message
> "AW" <o...@h...com> wrote in message

> Witam,
> wiem o czym piszesz - znam to.
> Sam mialem podobne dylematy a pozniej podobne wnioski.
> Kiedys np. podawales pewien dylemat, trend w nauce, trend do umniejszania
> siebie (nie wiem jak to nazwac przydaloby sie wprowadzic jakas terminologie)
> ktory działa na zasadzie - "naukowcy odkryli ze czlowiek nie ma wolnej
> woli". Widzisz to (a wiec widzisz sporo) i pisales o tym.

Być może masz na myśli samo-negację, którą uprawiamy mniemając, że mamy do
czynienia ze 'światem obiektywnym' i zapominając, że ABSOLUTNIE WSZYSTKO
przejawia się nam poprzez świadomość. Za 'świat obiektywny' uznajemy naszą
wizję obiektywnego świata, a więc jego rekonstrukcję w kategoriach pojęć,
powstałą w wyniku przetwarzania przez świadomość danych pierwotnych,
pobieranych wybiórczo, w wąskim zakresie dostępnym naszym zmysłom. A więc
nasza wizja świata powstaje jako taka ze względu na: (1) przypadkowo
zaczerpnięty podzbiór pełnego spektrum informacji (2) specyfikę ich
przetwarzania ludzką świadomością. Wynikiem tego jest oczywiście pełna
subiektywność poznania.

Jednakże, nasze konwencjonalne myślenie pomija całkowicie rolę, jaką odgrywa tu
świadomość, a więc neguje ją w efekcie. I nie ogranicza się to tylko naukowych
ujęć, ale stanowi konwencję typową dla całej naszej cywilizacji.

> Tylko caly problem to wprowadzic to w praktyke.
> Stosuje ta idee w praktyce.
> Ja to zrobilem - i teraz widze to tak:
> teoria to pierwszy krok (respekt dla tych co to widzą), a praktyczne
> zastosowanie 2gi krok, trudniejszy niz pierwszy.

Na pewno nie jest to łatwe. Z tym, że jeśli teoria zostanie powszechnie znana i
rozumiana, to sama przerodzi się w praktykę. Dlatego kładę nacisk na
rozpowszechnianie teorii. Niewątpliwie są bardziej skuteczne metody ale to już
nie moją domena.

> Zrobienie tego praktycznego kroku ma zalety i wady. Zaleta jest
> niezaleznosc. Lepsza ocena rzeczywistosci.

Niech jeszcze dodam, TWORZENIE lepszej rzeczywistości.

> Wada jest ... pewien rodzaj samotnosci. Samotnosci nonkonformisty.

Jak najbardziej - za wszystko jest pewna cena.

> ------
> Szkola jest potrzebna - mysle ze to dziala tak - w 90% korzystamy z
> "gotowców".
> Te gotowce to np. szkoła. Rzecz w tym zeby w pewnych okreslonych momentach
> (te 10%),
> kiedy mamy wlasy pomysl - zeby umiec zostawic na moment te Zasady, ktore w
> 10% sytuacji sie nie sprawdzaja, jako ze nic nie jest na 100% uniwersalne
> i dokonac niezalznej od Zasad oceny a potem wyboru.
>
> Chodzi o rodzaj refleksji, zeby nastapiła wtedy kiedy jest potrzebna.
> Bo nie trzena odkrywać na nowo koła.

Oczywiście.

> ---
> Po co wlasciwie o tym piszemy? Piszemy to dla siebie, zeby -przez pisanie-
> lepiej
> sie w tym poczuć? Czy jest to rada dla innych? Czy chcemy wymienic sie
> doswiadczeniem?

I jedno, i drugie i trzecie.

> Ja np. mam pomysl, zeby to co piszemu przekuć w coś konkretnego - pisałem
> już kiedyś -
> np. stowrzyć stronę WWW, czy artykuł, który opisuje tę całą idee.

Myślę, że dopiero gdy powstanie krytyczna masa coś będzie mogło się zmienić. W
międzyczasie należy dążyć w tym kierunku. Strony WWW to jedna z metod
przekazywania istotnych treści. Niechaj ich będzie jak najwięcej, nich mówią
różnymi językami i różnymi stylami ale niech zawsze kładą nacisk na ta samą
sprawę. Moja strona jest do wglądu: http://cmncore.org/pol/Lista1.htm .
Stwórz swoją, a wówczas będziemy mogli wymienić linki. Ale to nie koniec.
Jeśli wiesz jak istotna jest ta rzecz, będziesz ją rozpowszechniał przy każdej
okazji na tysiące różnych sposobów. Coś z tego wyniknie, gdy inni się zarażą i
zaczną robić tak samo.

> Pozdrawiam,
> Druch

Ukłony,

AW

.

7. Data: 2010-11-14 13:23:47

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z takich tależy jadasz zapewne zópem?

Nie, stakich paranałók jest bicz na Twojom dópem.

> Prawda

A la Chiron.

8. Data: 2010-11-14 14:56:12

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Z takich tależy jadasz zapewne zópem?

Nie, stakich paranałók jest bicz na Twojom dópem.

> Prawda

A la Chiron.
Nie podoba Ci się teoria cykliczności cywilizacji? Dlaczego?

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

9. Data: 2010-11-15 07:15:41

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A la Chiron.
> Nie podoba Ci się teoria cykliczności cywilizacji? Dlaczego?

Ojej, smiesza mnie brednie o jakiejs kluczowej niemoznosci zbudowania
pytamid, drogi HerLo(a)ku.

10. Data: 2010-11-15 07:53:45

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup

> [...]
> Nie podoba Ci się teoria cykliczności cywilizacji? Dlaczego?

Ojej, smiesza mnie brednie o jakiejs kluczowej niemoznosci zbudowania
Cóż za piękne, freudowskie przejęzyczenie: "pytamid". Skojarzenie
(kontaminacja) pyty i piramidy. No, no...

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

I CO TU SIE DZIWIC?
dla globa