Sytuacja ON po integracji z UE.

1. Data: 2001-12-11 10:04:35

Temat: Sytuacja ON po integracji z UE.
Od: "Marian L" <marian.landowski(wytnij)@lama.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))
Szanowny "krajta" <k...@p...am.wroc.pl>
To: "Lista dyskusyjna 'kakofonia'" <k...@u...idn.org.pl>
napisał:

> Chcialbym na naszych łamach podjac ważna, jak mnie sie wydaje dyskucje na
> temat integracji z Unią Europejską. Jak wiecie czeka nas to juz w
> najblizszej przyszlosci
> Proponuję wszystkim szukanie odpowiedzi na te pytania, dzielenie się
nowymi
> wiadomościami oraz przekazywanie istotnych informacji:

Ważny temat !
(właśnie leży przede mną fiszka z informacjami o zamkniętych
obszarach negocjacyjnych z UE) - urok jaki czy co :-))).

W ramach prac związanych z przyjęciem Polski do UE całe
negocjacje podzielono na części.
Naturalnym jest że w stanowisku do negocjacji sprawy
związane z osobami niepełnosprawnymi umieszczono w
obszarze negocjacyjnym dotyczącym polityki społecznej
i zatrudnienia - 13. Punkt 8 tego stanowiska do negocjacji
dotyczy sytuacji ON. Stanowisko to zostało przyjęte przez
R. Ministrów 25.05.1999r. Następnie uzupełniono je 6.02.2001r.
Negocjacje w 13 obszarze - polityki społecznej i zatrudnienia
zamknięto w połowie bieżącego roku.
Wszystkie dane można znaleźć na stronach Urzędu Komitetu
Integracji Europejskiej - http://www.ukie.gov.pl
Sumując - z chwilą przyjęcia Polski do UE wszystkie nasze
przepisy dotyczące ON muszą spełniać europejskie standardy.
Innymi słowy warto już dzisiaj dowiadywać się jakie rozwiązania
prawne zabezpieczające wyrównanie szans MUSZĄ być
wprowadzone już od dnia wejścia Polski do UE czyli od 2004 r.

Właśnie zabieram się do wyjaśnienia jednego z ograniczeń :-((
które musi być zniesione bo jest niezgodne z wyżej wymienionymi
dokumentami - po wyjaśnieniu oczywiście zdam relację.

Wypowiedź tą pozwalam sobie zamieścić także na grupie
dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi tam jest wielu Zacnych którzy w
sprawie sytuacji ON po integracji z UE mogą dużo napisać.

Pozdrawiam
Marian