Szczepienie.

1. Data: 2013-04-17 10:24:40

Temat: Szczepienie.
Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

Pozdr.

D.P.

2. Data: 2013-04-17 10:31:43

Temat: Re: Szczepienie.
Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17.04.2013 10:24, d...@d...dp.pl wrote:
> Witam,
>
> przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
> Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

Fajnie ze poruszyles temat.
Gdzie nalezy przechowac te zrazy? Ja juz robilem 2 podejscia i nic mi
sie nie udalo :(

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

3. Data: 2013-04-17 11:04:00

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-17 10:24, d...@d...dp.pl pisze:
> Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.
No nie jest to takie oczywiste, bo można je też pobrać wczesną wiosną.
Im dłużej przechowywane zrazy, tym większa szansa, że im coś zaszkodzi.
Z mojego (skromnego) doświadczenia miałem 0% udanych szczepień zrazów
jesiennych (chyba miały zimą za ciepło) i połowę z wiosennych.
Jacek

4. Data: 2013-04-17 11:13:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Apr 2013 10:31:43 +0200, Marek napisał(a):

> Gdzie nalezy przechowac te zrazy?

W lodówce.
--
XL
http://gosc.pl/doc/1520456.Na-1000-pedofilow-400-to-

5. Data: 2013-04-17 22:47:53

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-17 10:24, d...@d...dp.pl pisze:
> Witam,
>
> przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
> Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

Moja zasada przy szczepieniach:
- pobieram zrazy tuż przed szczepieniem,
- szczepię na początku marca do połowy kwietnia (wszystko zależy
od pogody czyli od temperatur).
http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/1,113393,6265050,Szcze
pienie_drzew.html
http://rod.lomza.pl/documents/wspolne/Szczepienie_po
dstawy.pdf

- można oczkować (okulizacja) latem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Okulizacja
http://www.google.pl/search?q=okulizacja&hl=pl&tbm=i
sch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9ghvUYOsB4jVtQaJ0oDADA
&sqi=2&ved=0CDMQsAQ&biw=1024&bih=653

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2013-04-17 23:59:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Apr 2013 22:47:53 +0200, Krycha_net napisał(a):

> Moja zasada przy szczepieniach:
> - pobieram zrazy tuż przed szczepieniem,
> - szczepię na początku marca do połowy kwietnia (wszystko zależy
> od pogody czyli od temperatur).

Przecież wtedy drzewa są już pobudzone, a zrazy mają być pobrane w fazie
anabiozy, czyli najlepiej jesienią lub zimą, i przechowane przez okres
zimy.
http://www.wymarzonyogrod.pl/pielegnacja-ogrodu/rozm
nazanie-roslin-przechowywanie-roslin/pozna-jesien-na
jlepszy-termin-pobierania-zrazow-czyli-pedow-drzew-o
wocowych-przeznaczonych-do-szczep,13_1754.html
http://www.e-ogrodnik.vot.pl/?p=335
Tu piszą też, ze pestkowe bardzo trudno się przyjmują.

--
XL
Rektor Politechniki Warszawskiej... śpiewa, proszempaństwa:

7. Data: 2013-04-18 15:45:32

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-17 23:59, Ikselka pisze:

> Przecież wtedy drzewa są już pobudzone, a zrazy mają być pobrane w fazie
> anabiozy, czyli najlepiej jesienią lub zimą, i przechowane przez okres
> zimy.

Piszę w oparciu o moje doświadczenie. Zwróć uwagę, że napisałam
> [...]

wocowych-przeznaczonych-do-szczep,13_1754.html
> http://www.e-ogrodnik.vot.pl/?p=335
> Tu piszą też, ze pestkowe bardzo trudno się przyjmują.

Z mojego doświadczenia trudno przyjmują się szczepienia brzoskwiń
i wiśni, natomiast śliwy bez problemu.

Bez problemu przyjęły się szczepienia aronii na jarząbie pospolitym.

Krycha.

8. Data: 2013-04-18 15:53:42

Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 kwietnia 2013 10:24:40 UTC+2 użytkownik d...@d...dp.pl napisał:
> Witam,
>

> przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
>
> Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

Niekoniecznie.
A, co będziesz szczepił?

Pozdrawiam jak zwykle
skryba