Szczepienie drzewek

1. Data: 2004-06-07 18:46:00

Temat: Szczepienie drzewek
Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosną fachowiec zaszczepił mi kilka drzewek między innymi gruszę, na której
mi bardzo zależy. Na wszczepinych pędach jest dosłownie po jednym
rachitycznym listku. Listki te nie wyglądają najlepiej, są prawie suche. Czy
jest szansa, że z drzewek coś jeszcze będzie czy raczej już po nich?
Poradźcie, może jest jakiś sposób na uratowanie.
pozdrawiam
JacK

2. Data: 2004-06-08 08:58:07

Temat: Re: Szczepienie drzewek
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2004-06-08 09:25:34

Od: "Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
L...
>szczepienie sie nie powiodlo i skoro listki na zrazach sa
> zasychajace i rachityczne to nie da sie ich uratowac -ale przeciez to
tylko
> zrazy. Rozumiem ze drzewka sa nadal w swietnej formie.

no właśnie!
fachowiec poucinał na małym drzewku wszystkie gałęzie i wszczepił 6 zrazów
ze starej gruszy, którą chcę w ten sposób powielić. Wszystkie zrazy
wyglądają jak opisałem.
Czyli katastrofa?

smutno pozdrawiam
JacK

4. Data: 2004-06-08 09:38:48

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-06-09 09:17:13

Od: Too Old w Milanówku <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Jacek napisał(a), a ja podchodzę do płota jako i on :

> [...]
> fachowiec poucinał na małym drzewku wszystkie gałęzie i wszczepił 6 zrazów
> ze starej gruszy, którą chcę w ten sposób powielić. Wszystkie zrazy

katastrofa to jeszcze nie, ale fachowca to zmień - przyglądałem się wiosną
szczepionym jabłoniom i zostawia się "normalne" konary także, aby drzewo
miało czym pobierać niezbędne jednak czasami światło i energię - patrz
fotosynteza . ;-)

--
kochany rekinek kolcobrzuchaty- J.Krzysztof Chiliński
Milanówek obok stolicy Państwa Urzędników

6. Data: 2004-06-09 13:05:11

Temat: Odp: Szczepienie drzewek
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdrewnialych tkanek a czeresnie lubia drewienko? moze na odwrot? Ktoz to

Oczkowanie zdaje się wymaga zdjęcia tej zdrewniałej części,
bo kilka "oczkowań", które zrobiłam udały mi się znacznie gorzej niż
szczepienia,
a właśnie nie zdjęłam spod oczek drewna.
Później w książce doczytałam, że trzeba to drewienko zdjąć.

pozdrawiam Krycha

trawa na gliniastą gleb
Co to znaczy ?
funkie