Szczepionki przeciw grypie

następny post »
Data: 2002-11-13 18:40:12
Temat: Szczepionki przeciw grypie
Od: "Piotr Gadecki" <p...@s...pl>

Witam,

Zastanawaim się ostatnio nad szczepieniem się na grypę. Mam 25 lat. To co
mnie w związku z tym interesuje to wszelkiego rodzaju negatywne konsekwencje
jakie moga wystąpić po takiej szczepionce zarówno krótkookresowe jaki i w
dłuższej perspektywie czasu.

Wyczytałem, że zaleca się ze względów klinicznych szczepienie przeciwko
grypie osobom:
-w podeszłym wieku (nie dotyczy),
-osobom przewlekle chorym, głównie ze schorzeniami układu
odechowego(dotyczy - mam skrzywioną przegrodę nosową i dosyć często miewam
katar tak raz na 2 miesiące),
-krążenia (nie dotyczy),
-nerek (nie dotyczy),
-cukrzycą (nie dotyczy).
Natomist ze względów epidemiologicznych zaleca się :
proacownikom służby zdrowia, szkolnictwa, handlu, transportu itd (nie
dotyczy), narażonym na kontakty z dużą liczbą ludzi. No mieszkam w wawie
więc trudno jest uniknąć tłumów w centrum czy w autobusach... (dotyczy)

Proszę o wszelkie opinie na ten temat i ewentualnie jakieś nazwy szczepionek
które już stosuje się w tym roku, a które w opiniach są najmniej szkodliwe.
Za wszelkie informacje i komentarze bardzo serdecznie dziękuję i pozdrawiam,

Piotr Gadecki