Szpaki i czereśnie.

1. Data: 2006-06-30 08:37:49

Temat: Szpaki i czereśnie.
Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziendobry,
jak co roku ten sam problem.
Czy są jakieś nowe metody ?
Słyszałem, że ludzie wieszają na drzewach stare płyty kompaktowe ale czy to się
sprawdza ?
Ile trzeba takich płyt powiesić ? Czy nie jest to szkodliwe dla środowiska ?
A może sa inne metody ?

Vetinus

2. Data: 2006-06-30 08:42:56

Temat: Re: Szpaki i czereśnie.
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vetinus" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to się
> sprawdza ?
> Ile trzeba takich płyt powiesić ? Czy nie jest to szkodliwe dla

Sądzę, że im więcej tym lepiej. Wiesznie na drzewie tych płyt mniej szkodzi
środowisku, niż ich wyrzucanie na śmietnik, gdyż i tak nie ulegają
degradacji...

3. Data: 2006-06-30 09:09:15

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadz sobie morwy blisko czeresni. szpaki i inne ptactwo wola zrec
morwy niz czeresnie.
Pzdr Tomek

4. Data: 2006-06-30 09:33:30

Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Posadz sobie morwy blisko czeresni.

A jaka jest gwarancja że dojrzeją równo z czereśniami ??
Obawiam się ponadto że efekt byłby odwrotny - do ogrodu przyfrunęłoby jeszcze
więcej ptaków.

V.

5. Data: 2006-06-30 10:47:32

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vetinus napisał(a):

> A jaka jest gwarancja że dojrzeją równo z czereśniami ??
> Obawiam się ponadto że efekt byłby odwrotny - do ogrodu przyfrunęłoby jeszcze
> więcej ptaków.
>

> V.

W okolicach mojej dzialki rosnie kilka morw. Dojrzewają mniej wiecej
wtedy co czeresnie czerwcowe. Ilosc ptactwa na morwach w tym okresie
przypomina plagę egipską, ale co ciekawe ptaki te wcale nie interesują
się rosnącymi nieopodal czereśniami. Cała ich determinacja skupia sie na
objadaniu morw. Jest to zatem bardzo skuteczna metoda ochrony czeresni.
Pozdrawiam
Tomek

6. Data: 2006-06-30 10:52:09

Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się rosnącymi nieopodal czereśniami. Cała ich determinacja skupia sie na
> objadaniu morw. Jest to zatem bardzo skuteczna metoda ochrony czeresni.

Dość zaskakujące, ale skoro to się sprawdza w praktyce - ciekawe jak daleko
mogą byc morwy - przy samych czereśniach i tak nie mam miejsca.

Pozdr.

V.

7. Data: 2006-06-30 10:59:41

Temat: Re: jak morwa ?
Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla ścisłości jeszcze jaki gatunek morwy ( o ile można zidentyfikować ) rośnie
u was ?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Morwa

V.

8. Data: 2006-06-30 11:15:29

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie najblizsza rosnie w odleglosci ok. 15-20m od czeresni, dalej
rosnie jeszcze kilka morw, biale i czarne. Ogólnie jest ich dosc duzo.
Ktos pisal ze plyty CD są skuteczne, moze warto jednak sprobowac bo
sadzic morwy i czekac az zaczna owocowac to pare pokolen szpakow
wychodujesz na swoich czeresniach

9. Data: 2006-06-30 11:23:45

Od: "Vetnus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie najblizsza rosnie w odleglosci ok. 15-20m od czeresni, dalej
> rosnie jeszcze kilka morw, biale i czarne. Ogólnie jest ich dosc duzo.

Może więc z ilości bierze się ten efekt.

> Ktos pisal ze plyty CD są skuteczne, moze warto jednak sprobowac bo

> sadzic morwy i czekac az zaczna owocowac to pare pokolen szpakow
> wychodujesz na swoich czeresniach

To fakt - to inwestycja długoterminowa :)

V.

10. Data: 2006-07-01 18:00:28

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
to się
> sprawdza ?
> Ile trzeba takich płyt powiesić ? Czy nie jest to szkodliwe dla

Na szpaki najlepszy jest ... szpak!! :-)
Załóż sobie na jakimś sąsiednim drzewie budke lęgową dla szpaka. Twoja
czeresnie będzie na jego terytorium i nie dopuści on tam żadnej konkurencji.
Przepędzi każdego intruza.
Sam oczywiście trochę Ci czereśnie poddziobie, ale w znacznie mniejszym
stopniu niz robi to w kilka sekund duży szpaczy gang.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

banalne, ale cos mi zzera derenia
Wystawa kwiatów