Szukam programu do zliczania kalorii

1. Data: 2010-10-23 18:02:45

Temat: Szukam programu do zliczania kalorii
Od: "User" <U...@U...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktoś mógłby polecić program (najlepiej darmowy),
w którym można by wybierać składniki zjadanych
pokarmów i ich ilości, a program zliczałby kalorie?
Wiem, że są tabelki, ale w dobie komputerów można
chyba takie zliczanie usprawnić. :-)

Pozdrawiam
User.

2. Data: 2010-10-24 00:28:15

Temat: Re: Szukam programu do zliczania kalorii
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-23 20:02, User pisze:
> [...]
> pokarmów i ich ilości, a program zliczałby kalorie?
> Wiem, że są tabelki, ale w dobie komputerów można

Ja stworzyłem sobie kiedyś takie coś w exelu, mam bardzo długą listę
wszystkich produktów, wpisuję ilość (sztuki) zjadanego produktu, wagę,
białko, węgle, tłuszcze i kcal. Na końcu mi wszystko ładnie zlicza..
Polecam.

3. Data: 2010-10-24 07:10:13

Od: "User" <U...@U...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
produktów, wpisuję ilość (sztuki) zjadanego
> produktu, wagę, białko, węgle, tłuszcze i kcal. Na końcu mi wszystko ładnie

Dziękuję za odpowiedź.
To dosyć pracochłonna metoda. Rozumiem, że wpisałeś sobie dane
z publikowanych tabelek, a po wpisaniu ilości/wagi tego co zjadłeś
Excel sam pokazuje Ci resztę.
Chyba za każdym razem nie wpisujesz ilości białka, węgla itd.?

Mnie chodziło o coś prostego, a od danych nie wymagam jakiejś dużej
precyzji. Przy moim "zaniedbaniu" pilnowanie takich wpisów byłoby i tak
dużym postępem.
To o co mi chodzi to jakby zastąpienie takim programem ręcznego
spisywania z tabelek, który po podaniu ilości/wagi składników
w zjedzonym posiłku będzie zliczał ilość kalorii od początku dnia.
To wszystko.

Pozdrawiam
User

4. Data: 2010-10-24 13:16:26

Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-24 09:10, User pisze:

> [...]
> Excel sam pokazuje Ci resztę.
> Chyba za każdym razem nie wpisujesz ilości białka, węgla itd.?

Za każdym razem. Dieta to pracochłonne wyliczenia, nie ma nic na pstryk.
Ileż to roboty, przy rygorystycznej diecie zbyt wielu produktów nie
pochłaniam... Więc wpisać ryż, mięso, warzywo i ew. coś jeszcze dużą
pracą nie jest. Trudniejszą pracą są treningi, przygotowania posiłków i
ich pochłanianie, itp. itd.

> Mnie chodziło o coś prostego, a od danych nie wymagam jakiejś dużej
> precyzji.

Ale jak byś chciał wyliczyć inaczej pochłaniane składniki? Nie masz
szans.. Możesz taką tabelkę rozszerzyć o minerały i witaminy, to by było
dopiero pracochłonne!
A precyzji w tabelkach nigdy nie będziesz miał, bo każda tabelka podaje
inne wartości odżywcze produktów. W jednej tabelce marchewka ma 30IG, w
drugiej 45IG, a jak ugotujesz to skoczy nawet do 80IG i te wartości
wszystkie są zbliżonymi wartościami. Wiadomo, że jabłko jabłku nie jest
równe, w jednym będzie 10g węglowodanów, w drugim będzie 17g
węglowodanów. Inne wartości odżywcze będzie miała brokuła z pomorza, a
inne z południa Polski...

> [...]
> spisywania z tabelek, który po podaniu ilości/wagi składników
> w zjedzonym posiłku będzie zliczał ilość kalorii od początku dnia.

Ale po co Ci wiedzieć ile kalorii pochłaniasz? Skoncentruj się nad tym z
czego te kalorie będą pochłaniane... Poza tym, wszystko w tabelkach
masz... W książkach! Zapomnij o internecie, to nie jest źródło wiedzy.
Rozbieżności między książką a internetem są ogromne!

5. Data: 2010-10-24 15:54:56

Od: "Marek" <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

A czy taki kalkulator w ogóle da się utworzyć dla produktów nie będących
owocami lub warzywami prosto z ogródka? Z tego co czytałem to przykładowo
gotowany makaron przez 5 minut ma zupełnie inne właściwości niż ten sam
gotowany 20 minut. Zwykły groszek konserwowy posiada 30% rozrzuty w
zależności od producenta.

6. Data: 2010-10-24 15:55:10

Od: anytrame <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

User pisze:
> [...]
> pokarmów i ich ilości, a program zliczałby kalorie?
> Wiem, że są tabelki, ale w dobie komputerów można

program ma na imię nizbędnik odchudzania i jest do pobrania m.in. na
dobrych programach.
polecam!
jest łatwy w obsłudze i ma wiele funkcji, oprócz kalorii liczy bmi,
spalanie i inne.

7. Data: 2010-10-24 17:26:33

Od: "User" <U...@U...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sam gotowany 20 minut. Zwykły groszek konserwowy
>posiada 30% rozrzuty w zależności od producenta.

Dlatego też nie wymagam specjalnej dokładności. Chodzi raczej o stworzenie
mechanizmu dyscyplinującego niż o apteczne odliczanie kalorii.

Pozdrawiam
User

8. Data: 2010-10-24 17:50:18

Od: radek <r...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-24, o godz. 19:26:33
"User" <U...@U...com.pl> napisał(a):

> Dlatego też nie wymagam specjalnej dokładności. Chodzi raczej o
> stworzenie mechanizmu dyscyplinującego niż o apteczne odliczanie
> [...]

tu http://caloriecount.about.com/ masz coś do śledzenia kalorii online
z mechanizmem dyscyplinującym

waga z pomiarem tkanki tluszczowej z USB - jaka najlepsza?
idealna sylwetka
Jak się odżywiać trenując sport?
enaa
dieta