Szukanie nowych leków przez komputer

1. Data: 2006-08-03 18:22:14

Temat: Szukanie nowych leków przez komputer
Od: "Boinc-Polska.org" <b...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
chciałem poruszyć temat, którego tu chyba nikt nie poruszał. Chodzi o
platformę Boinc do liczenia rozproszonego.
Boinc to platforma na której zbudowane są projekty naukowe do liczenia
rozproszonego. Są projekty astronomiczne, medyczne, fizyczne albo
matematyczne. Do wyboru, do koloru, obecnie jest ok 30 projektów. O co
chodzi z tym liczeniem? Otóż zacznę od tego, że jest to dobrowolne. Jest to
także swego rodzaju wolontariat. Udostępniając swój komputer (lub wiele
swoich komputerów) w danym projekcie powiększasz bazę maszyn liczących
próbki danych i tym samym wpływasz na szybsze rozwiązanie jakiegoś
zagadnienia medycznego czy naukowego. Są to projekty istotne z punktu
widzenia ludzkości. Tradycyjnymi metodami np. lek na AIDS wykrytoby za np.
20 lat a z pomocą projektu na platformie Boinc potrwa to może rok, może 2
lata. Ta baza komputerów tworzy swoisty superkomputer, niemożliwy do
zbudowania jako samodzielna maszyna. To setki tysięcy a nawet miliony
komputerów liczących w różnych projektach Boinc, to ogromna moc
obliczeniowa. Oczywiście ten kto coś znajdzie będzie sławny a za tym mogą
płynąć inne profity. Nie myślmy jednak tak materialnie. Generalnie chodzi o
to aby pomóc ludzkości i nauce w szybkim rozwiązaniu spraw, których badanie
tradycyjnymi metodami zajęłoby długie lata.
Jeśli kogoś zainteresował temat to mogę podpowiedzieć jak zacząć i jak
dołączyć do naszego zespołu liczącego wspólnie. Jeśli ktoś już zna temat,
zapraszam do nas :)

Bruno Ramone
founder Boinc-Polska.org

2. Data: 2006-08-03 18:54:27

Temat: Re: Szukanie nowych leków przez komputer
Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy aby na pewno jest proste przełożenie - moc obliczeniowa --> wymyslanie
wzoru cząsteczki? Bo jak do tej pory, jesli się przyjrzeć nowoczesnym lekom
ich wzory strukturalne wcale nie sugerują, aby do ich wymyslenia potrzebne
były miliony komputerów?

Przykłady pierwsze z brzegu
Rosuvastatyna (C 22 H 27 FN 3 O 6 S) 2 Ca
Citalopram C 20 H 22 BrFN 2 O
Imatinib (Glivec) C 29 H 31 N 7 O . CH 4 SO 3

3. Data: 2006-08-03 19:17:49

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce swego czasu były dość modne programy "liczące lekarstwo na raka".
Nie wiem czy są popularne dalej, i myślę, że o czymś takim pisze autor wątku.
Moje za i pszeciw:
Za: zajmuje to czas procesorowi, co utrudnia (spowalnia) działanie robali,
daje zadowolenie użytkownikowi, że włącza się do pracy nad czymś dobrym.

Pszeciw: brak dostatecznego uwiarygodnienia oprogramowania (może ono samo jest
robalem, a nie wzniosłym programem?),
zmuszenie użytkownika do rozluźnienia zabezpieczeń w konfiguracji komputera,
jeśli użytkownik często wyłącza komputer (np. w czasie upału, żeby stygł),
to to liczenie nie bardzo ma sens, bo w sumie procesor ma mało tego wolnego
czasu,
zajmuje czas pszy każdej instalacji systemu.

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

4. Data: 2006-08-04 15:34:47

Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:772e.00000172.44d24bdd@newsgate.onet.pl...
> [...]
>
> Pszeciw: brak dostatecznego uwiarygodnienia oprogramowania (może ono samo

BONIC jest dośc powazznym projektem. Jak nie wierzysz w lekarstwo
na raka z komputera, w ramach bonic mozna liczyc SETI;>

> zmuszenie użytkownika do rozluźnienia zabezpieczeń w konfiguracji
> komputera,

A to nie prawda.

> jeśli użytkownik często wyłącza komputer (np. w czasie upału, żeby stygł),
> to to liczenie nie bardzo ma sens, bo w sumie procesor ma mało tego
> wolnego
> czasu,

Wlacz menadzer zadan i zerknij jakie jest obciazenie procesora
podczas normalnej pracy. komputer wykorzystuje czla moc
dosc rzaadko. Porownaj zresztą 'czas procesora' wszystkich
programow i 'procesu bezczynnosci systemu' - tego, co sie marnuje;)

> zajmuje czas pszy każdej instalacji systemu.

Ale system instaluje sie raz na dlugi czas.

pozdr
bartekltg

5. Data: 2006-08-04 18:59:09

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BONIC jest dośc powazznym projektem. Jak nie wierzysz w lekarstwo
> na raka z komputera, w ramach bonic mozna liczyc SETI;>
Może tak, może nie.

> A to nie prawda.
Nie znasz się. Jeśli ustawisz wszystkie zabezpieczenia na maxa (co polecam)
to uniemożliwi to działanie takiego programu.
Utrudnia to nawet odpowiadanie na takie posty, i zmusza każdorazowo do
rozluźnienia zabezpieczeń na moment, ale w domu to się opłaca, (w pracy za
komputer odpowiada informatyk, więc to jego zmartwienia, a nie pracownika).

> Wlacz menadzer zadan i zerknij jakie jest obciazenie procesora
> podczas normalnej pracy.
Całkiem spore.

> komputer wykorzystuje czla moc
> dosc rzaadko. Porownaj zresztą 'czas procesora' wszystkich
> programow i 'procesu bezczynnosci systemu' - tego, co sie marnuje;)
Komputer to nie tylko procesor, to pamięć operacyjna, dysk, jego pamięć
operacyjna i inne zasoby (elementy). Każdy może być tzw. "wąskim gardłem".
Tak więc wykożystanie procesora nie pokazuje właściwie, o ile będzie komputer
wolniej pracował, po zainstalowaniu oprogramowania liczącego lekarstwo.

> Ale system instaluje sie raz na dlugi czas.
To zależy co się tym komputerem robi, a poza tym zajmuje czas i już.

6. Data: 2006-08-04 19:18:35

Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:39dc.0000017b.44d398fc@newsgate.onet.pl...
> Może tak, może nie.

Mozna, wejdz na strone bonic, info o SETI bedzie;)

> Nie znasz się. Jeśli ustawisz wszystkie zabezpieczenia na maxa (co
> polecam)
> to uniemożliwi to działanie takiego programu.

Znow nieprawda. Ustawiam na maxc i dziala.
Chyba coś zle skonfigurowałaś.

> [...]
> rozluźnienia zabezpieczeń na moment, ale w domu to się opłaca, (w pracy za
> komputer odpowiada informatyk, więc to jego zmartwienia, a nie

Juz jestem pewien, masz zle skonfigurowany komputer;)

> Całkiem spore.

30, 50;>
No, chyba ze emul Ci chodzi;>

> [...]
> komputer
> wolniej pracował, po zainstalowaniu oprogramowania liczącego lekarstwo.

Ustawiasz piorytet zadania na idle i bedzie ostatni przy
przydzielaniu zasobow. Zreszta, robi tak chyba domyslnie.

> To zależy co się tym komputerem robi, a poza tym zajmuje czas i już.

Mniej nie pisanie NTG na usenet;)

pozdrawiam
bartekltg

7. Data: 2006-08-04 20:09:00

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znow nieprawda. Ustawiam na maxc i dziala.
> Chyba coś zle skonfigurowałaś.

Raczej ty nie ustawiłeś na maxa :) - na to się składa bardzo wiele opcji.

> Juz jestem pewien, masz zle skonfigurowany komputer;)
Pszeciwnie - ty po prostu albo nie dbasz o bezpieczeństwo,
albo dbałość ta nie jest ci potszebna,
albo o twoje bezpieczeństwo dba ktoś za ciebie,
czego pewnie nie jesteś świadom.

> Ustawiasz piorytet zadania na idle i bedzie ostatni przy
> przydzielaniu zasobow. Zreszta, robi tak chyba domyslnie.
Jesteś bardzo, bardzo nieświadom działania systemu operacyjnego.
Nie mamy o czym dyskutować.
Byłam specjalistom w tej dziedzinie.
Zresztą to nie ta grupa.

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

biegunki
tabletki antykoncepcyjne a żylaki
Drętwienie ręki