Szynka wieprzowa

1. Data: 2005-01-21 13:39:16

Temat: Re: Szynka wieprzowa
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"plitkin" wrote in message...
<...>
> Dodajesz troche soku pomidorowego - mozna jeszcze troche rosolku). Walisz
> wszystko do piekarnika. Na krotko (10-15 min) przed zakonczeniem dodaj
> pomidory pokrojone w kostke, bez skorki. Po upieczeniu przekladasz do
> malych
> ladnych garnuszkow, od gory sos: mieszany majonez z ketchupem a na to
> zolty
> ser. Zapiekasz jeszcze ok. 5 min. az ser sie roztopi.
<...>

Ciekawa wersja...
Czy ziemniaki zdążą po tak krotkim czasie się ugotować/udusić?

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-01-21 13:43:59

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawa wersja...
> Czy ziemniaki zdążą po tak krotkim czasie się ugotować/udusić?

Powtorze sie:

1. Data: 2005-01-21 13:50:45

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawa wersja...

Pisalem, ze wersji jest SPORO, ja umiem robic TAKA :-) Specjalnie
zaznaczylem, ze jest tego kilka rodzajow i w kazdym kraju troche inny poglad
na to danie maja.

> Bożenka z Wilna :-)

Na Litwie to sie bodajze nazywa "Czenaki"? Tez inaczej robione, ale chyba z
grzybami jednak? :-)))
W zalozeniu jest to zdecydowanie danie z kaukazu, zdecydowanie z baraniny i
bez grzybow. Ale co szkodzi eksperementowac i robic lokalne odmiany? :-)
Swoja droga poczytalem twoj przepis - BARDZO podobny!

A rosjanie maja cos takiego jak "Żarkoje" - tez z tej beczki :-)

1. Data: 2005-01-21 13:52:35

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"plitkin" wrote in message...

Nie musialeś się powtarzać... wystaczylo napisac, ile trzymasz to w
piekarniku ;)
Przyznaje, że zbyt szybko przeczytałam i z powodu braku pełnego czasu
siedzenia potrawy w piekarniku, jakos mi te 10-15 minut wpadly w oko... stad
bylo pytanie...
Ale teraz juz wiem, ze na oko ;)

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna

P.S. Po przeczytaniu uwaznie i powoli ;) stwierdzilam, ze w przepisie chyba
brakuje nieco konsekwencji ... "Bierzesz naczynia do zapiekania (lepiej
takie przykrywane garnuszki)." potem "Po upieczeniu przekladasz do malych
ladnych garnuszkow..." Czyli z garnuszkow do garnuszkow ?? ;)))))))))))

1. Data: 2005-01-21 13:55:55

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"plitkin" wrote in message news:csr1cn$2k4$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Pisalem, ze wersji jest SPORO, ja umiem robic TAKA :-) Specjalnie
> zaznaczylem, ze jest tego kilka rodzajow i w kazdym kraju troche inny
> poglad
> na to danie maja.

A czy ja cos mowie? Powiedzialam tylko, ze ciekawa... nie musisz sie
tlumaczyc ;)))))

> Na Litwie to sie bodajze nazywa "Czenaki"? Tez inaczej robione, ale chyba
> grzybami jednak? :-)))

Grzyby sa opcjonalne ;) Co do nazwy to danie funcjonuje pod obiema
nazwami...

> [...]
> Swoja droga poczytalem twoj przepis - BARDZO podobny!
>
> A rosjanie maja cos takiego jak "Żarkoje" - tez z tej beczki :-)

Bo to jest bardzo wdzieczne danie, zawsze mozna z niego zrobic taki swojego
rodzaju "smietniczek" czyli sprzatanie lodowki ;-P

Bozenka :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-01-21 15:53:39

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> brakuje nieco konsekwencji ... "Bierzesz naczynia do zapiekania (lepiej
> takie przykrywane garnuszki)." potem "Po upieczeniu przekladasz do malych
> ladnych garnuszkow..." Czyli z garnuszkow do garnuszkow ?? ;)))))))))))

Czepiasz sie :-)
Oczywiscie, ze jak ktos zapieka w tych ostatecznych garnuszkach - to juz nic
nie bierze. Ale czasem mozna zapiekac w duzym naczyniu a do garnuszkow
przelozyc i sera dodac. Probowalas z serem i grzybami kiedys?

1. Data: 2005-01-21 15:55:03

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo to jest bardzo wdzieczne danie, zawsze mozna z niego zrobic taki
swojego
> rodzaju "smietniczek" czyli sprzatanie lodowki ;-P

Ja w tym celu jeszcze pizze robie ;-)

1. Data: 2005-01-21 16:00:26

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"plitkin" wrote in message...

> Czepiasz sie :-)

A skądże... nic a nic wcale... ;-P

> [...]
> nie bierze. Ale czasem mozna zapiekac w duzym naczyniu a do garnuszkow
> przelozyc i sera dodac. Probowalas z serem i grzybami kiedys?

Z grzybami probowalam... z serem nie... co do naczynia, to w domu często,
jak się nie chce wywlekać garnuszków, robimy w dużym żeliwnym garze...
rownież jest bardzo dobre :)))

1. Data: 2005-01-24 12:35:32

Od: s...@o...pl (Sendi) szukaj wiadomości tego autora

Proszę o szczegóły